Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Po uruchomieniu silnika obroty spadają do 500 rpm


maniek598

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem w moim aucie . gdy go odpale jak jest zimny silnik to obroty spadają mi do 500 rpm a silnik drży , zachowuje sie jak by chodził na dwóch cylindrach . jak wcisne trochę gazu obroty sie podnoszą do 1200 rpm i wracają do normy czyli 800 . pózniej problem znika aż do momenty gdy auto postoi z dzień . proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, wystepuje tylko rano. Mianowicie po odpaleniu auto wskakuje na 300 rpm, dusi sie, dojdzie jakos do 500rpm dalej sie dusi i dojdzie jakos do normy 900 - 1000 rpm. Problem występuje tylko rano, jak juz raz osiagnie odpowiednie obroty to pozniej moge odplalac caly dzien bez problemow. Dodam ze wymienilem na przewody Beru i swiece NGK.

Na forum wyczytalem ze moze to byc tez problem z przeplywomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi zaczęło sie tak dziać po wymianie oleju . czasami jak rano odpale to obroty są w normie tylko silnik drży i sie dusi przy dodaniu gazu . dzieje sie to do momentu dopuki nie wcisne raz pedału gazu . a jeżeli nie wcisne to silnik mi tak drży około 15 sekund po czym obroty wskakują do 1200 rpm i wracają do około 800 i wszystko jest w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo!!

miałem jakiś czas temu podobny problem ale występował tylko latem i w dni słoneczne, gdy odpalałem poterpotało autem potem wkręcił się na obroty

i wszystko już było ok. Ale gdy po 10 h wychodziłem z pracy znowu było to samo, ale podkreślam że były to ciepłe dni.

tak więc tak jak mi doradzano wyczyściłem+zaadoptowałem przepustnice(była brudna)ale i tak nie pomogło.

Byłem już wkurzony i pomyślałem że może to być 4pinowy czujnik temp który daje sygnał dla kompa. I co strzał w 10.koszt czujnika ok.30zł :tongue4:

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze jedno . jak go odpale rano to obroty wskakują na 1200 i powoli opadają jeżeli zdąże wcisnąć pedał gazu zanim obroty spadną do 800rpm to wszystko jest ok :th:[br]Dopisany: 22 Czerwiec 2008, 11:45 _________________________________________________tomasz a w którym miejscu znajduje się ten czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja takze mialem z tym problemy naszczescie ustaly jedyne co mi zostalo to to ze rano po nocy gdy odpale auto musze napszyklad przy ruszaniu wkrecac ja na wysze obroty bo jest mulasta gdy ruszam bez wiekszego gazu auto zbiera sie duzo wolniej tak jakby sie zapowietrzala do piero po chwili dostaje buta i idzie normanie jakis dziwny przypadek w tych 1.8 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem wode w celach , naładowałem akumulator na full i rano odpaliłem i to samo :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek598: Tak czytam te objawy i uważam, że może to być efekt używania gazu. Napisz jak długo używasz gaz i czy wogóle jeździsz na benzynie. Rozumiem, że zapalasz na benzynie i wtedy występują te efekty. Jaki masz przebieg samochodu? i ile przejechałeś przy zasilaniu gazowym. Badanie Vagiem bardzo pomaga w diagnozie, nie zawsze, ale w 70/80 procentach odczyt pokazuje właściwe przyczyny niedomagania. Powiedz co wyskakuje na Vag'u. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz mam od miesiąca . wcześniej jeżdziłem na benzynie i teżbyły takie objawy . wogle to te auto mam 4 miesiące . i ze dwa tygodnie po kupnie zaczęło się tak dziać . auto ma przejechane 160000 ( przebieg jest udokumentowany)

a zaczeło się to dziać dokładnie wtedy gdy chciałem odetkać odpływ wody tam gdzie się znajduje akumulator gdyż jak padało to był do połowy zanurzony w wodzie . akumulatora nigdy nie odłanczałem . jak przekręce kluczyk to słychać za każdym razem jak przepustnica się nastawia[br]Dopisany: 06 Lipiec 2008, 13:29 _________________________________________________powiem jeszcze że nam uszkodzony termostat albo czujnik temperatury , bo w trasie temp utrzymuje się na poziomie 69`C w w mieście czy na postoju równo 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek598: No to od gazu nic nie powinno się dziać. Przebieg samochodu nie jest duży, ... ja uważam że powinieneś sprawdzić świece, filtr powietrza oraz sprawdzić wszystko na Vagu. Czy nie ma błędów. Pokasuj ewentualne błędy i adaptacje. Do benzynki środek do przeczyszczania wtrysków - wlej miarkę na 45 litrów. Po 3/4 dniach, weź dziewczyne na wycieczke i utrzumuj prędkość w granicach 140 przez 15/ 20. Może to tylko jazda na niskich obrotach daje taki efekty. Bez zbędnego zrywania, ale popędź samochód do odcięcia na pierwszych 3 biegach. Takie delikatne przedmuchanie powinno dać efekt delikatniejszej pracy silnika. Napisz jak zachowuje się silnik po wycieczce. Zdrówka :hi:

Aaaaaaaa, ... załącz filmik z odjazdu do seteczki w temacie - [b5 ADR] Słaby silnik jak na 1.8. Ja wiem że twój jest turbo to bedzie się zbierał lepiej, ale przecież chodzi tylko o porównanie. Nie powinno być więcej jak 8 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ronin ja mam taki sam ja Twój 1.8 125ps a do setki mierzyłem zbiera się około 10 s

vaga nie moge podłączyć bo nie mam kabelka . byłem u mechanika żeby skasował inspekcje olejową to vag nie chciał mu się połączyć . a co do jazdy ta jeżdże dosyć szybko .

ostatnio nawet 210 na odcinku 2,5 kilometra od 0 udało mi się osiągnąć ( poszedł by więcej ale hamowałem bo była stacja gazu a miałem zatankować[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 09:11 _________________________________________________środka do benzyny też dolewałem i nie pomogło .

powiem jeszcze że jak by pominąć te obroty jak zimny przy dopaleniu to silniczek chodzi wprost idealnie równo cichutko buta dostaje od około 2800rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek598: Ja myśle, że to przepustnica. Trzeba wyczyścić i zaadaptować. Falowanie obrotów zależy także od szczelności połączeń z przepustnicą.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78ee776fa9132860.html

Tutaj jest zdjęcie takiej cienkiej rureczki, którą trzymam w palcach. Tam standardowo nikt nie zakłada obejmy, a po tylu latach guma potrafi troche sparcieć i stąd takie efekty. Wymień ją na nową i przeczyść chociaż ten krócieć do przepustnicy jeżeli jest zapchany takim olejem, smarem, zresztą sam zobaczysz. A z komunikacją kompa to musisz samemu powalczyć. Komunikacja musi być - kup kabelek i próbuj sam, żaden mechanik nie poświęci tyle uwagi i zaangażowania co mozna to zrobić samemu. Dla mnie jest to frajda, lubie pogrzebać w kabelkach.

A na filmik czekamy. Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie jak radzisz . dzięki :good:[br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 19:52 _________________________________________________Ronin dobrze mi doradziłeś z tymi wężykami

:>

miałem przerwany wąż który wychodzi od spodu krućca przepustnicy

to chyba wąż od podcisnienia bo dalej idzie do serwa

po wymianie dopaliłem i wszystko wporzo :good:

zobacze rano jak będzie się zachowywał i dam znać

serdeczne dzięki

a apropo przepustnicy a raczej krućca to był delikatnie zabrudzony jakby olejem [br]Dopisany: 07 Lipiec 2008, 21:19 _________________________________________________niestety ten pęknięty wężyk nie był przyczyną spadających obrotów . nadal jest to samo :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...