Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pedał hamulca wpada po wymianie tarcz przednich


dieselmaniac

Rekomendowane odpowiedzi

Podobny problem z głębokim pedałem miałem w ibizie, pedał brał na samym końcu ponieważ tłoczek się nie cofał, nie chciał zostać przy klocku. Okazało się że padł zaworek w pompie hamulcowej, wymiana załatwiła sprawę.

Jak wymieniałem komplet w A4 komplet przód i tył nie był żadnych tego typu problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u Ojca dzień wcześniej klocki wymienialnem i również zero problemów i podobnych sytuacji, po dzisiejszym odpowietrzaniu na zapłonie oraz na zapalonym silniku większych rezultatów brak, w tym tygodniu już nic nie rusze ale w następnym pojadę do kolegi i zobaczymy czy coś z komputerem zdzialamy..

jest coś na rzeczy na bank bo jak wywalalem dwa razy zacisk takich problemów nie było..a tu przy głupich tarczach i klockach taki psikus..:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie cuduj tylko jezdzij uklad masz sprawny

klocki musza sie ułozyc do tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opadanie dzwigni hamulca to normalka w tych obsranych autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jedynie zwrócić uwagę że docieranie klocków może trochę potrwać przy obecnie panującej pogodzie w PL, podejrzewam że jak jedziesz przez miasto to i tak cały czas brzęczy Ci pompa od ABS. W Lutym ma być cieplej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opadanie dzwigni hamulca to normalka w tych obsranych autach

gdyby tak było jak piszesz to przed wymiana by tak bylo, u mojego Ojca by tak było i inni by tego problemu nie mieli..

dziwna sprawa, jak odpowietrzalem prawe koło żadnych dziwnych dźwięków nie było a przy lewym tak, z okolicy całej pompy abs słychać było bulgotanie, zbiornik plynu zawsze zawsze pełny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to co najmniej nielogiczne..:doh:

wiec bedziesz musiał to jeszcze raz LOGICZNIE przemysleć

ale pamietaj tez to ze nawet jakbys załozył wszystko nowe i tak sytuacja byla by taka sama

kilka tygodni wcześniej rozbierałem cały zacisk hamulcowy, nawet dwa razy bo okazało się że tłoczek ma rysy i przytrzymywał dalej i nie miałem takiej sytuacji, przewód elastyczny wymieniałem i nic takiego mnie nie spotkało wiec dalej sensu nie widzę..tym bardziej logiki.

Być może ta rozbiórka zacisku spowodowała te kłopoty, w zacisku lub przewodzie mogło pozostać odrobinę powietrza a teraz gdy założyłeś grubsze tarcze i klocki wcisnąłeś tłoczek głęboko tym samym powietrze powędrowało do bloku ABS - taka moja skromna teoria:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to co najmniej nielogiczne..:doh:

wiec bedziesz musiał to jeszcze raz LOGICZNIE przemysleć

ale pamietaj tez to ze nawet jakbys załozył wszystko nowe i tak sytuacja byla by taka sama

kilka tygodni wcześniej rozbierałem cały zacisk hamulcowy, nawet dwa razy bo okazało się że tłoczek ma rysy i przytrzymywał dalej i nie miałem takiej sytuacji, przewód elastyczny wymieniałem i nic takiego mnie nie spotkało wiec dalej sensu nie widzę..tym bardziej logiki.

Być może ta rozbiórka zacisku spowodowała te kłopoty, w zacisku lub przewodzie mogło pozostać odrobinę powietrza a teraz gdy założyłeś grubsze tarcze i klocki wcisnąłeś tłoczek głęboko tym samym powietrze powędrowało do bloku ABS - taka moja skromna teoria:wink:

teoria może być trafna chociaż bardzo przykładałem się do odpowietrzania i przy okazji zmieniałem płyn wiec około 0,5 L przepuściłem przez zacisk(odpowietrzałem tylko ten co był robiona i po zabiegu było wszystko ok) aczkolwiek...

przyjmijmy, że tak się stało, powietrze powędrowało do bloku ABS- co teraz robić? :confused4:

Odpowietrzałem wczoraj na zapłonie i później na wł. silniku tylko przód, może warto wszystkie koła odpowietrzyć w odpowiedniej kolejności?:mysli:

---------- Post dopisany at 15:49 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

Coś podobnego do tego ??

bardzo podobny dźwięk do tego co było u mnie słychać przy odpowietrzaniu ale tylko przy lewym zacisku przednim, przy prawym była cisza albo mi się wydaje..:confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku coś jakby się przelewało ale to w pompie ABS. Jeśli masz coś podobnego przy zacisku to na bank masz tam dużo powietrza, wymontuj zacisk, energicznie wstrząśnij, zablokuj tłoczek czymś żeby nie wyskoczył po czym należy tradycyjnie odpowoetrzać, czynność powtórzyć kilkukrotnie.

Jesli zapowietrzyłeś blok ABS to w/g wszystkich instrukcji w internecie oraz porad nadwornych mechaników odpowietrzanie za pomocą VAG'a

w dużym skrócie, za pomocą VAGa odpalasz pompę ABS która pompuje płyn, odkręcasz odpowietrznik i spuszczasz płyn wężykiem zanurzonym w butelce z płynem (by widzieć czy leci powietrze). Dev piszę że to gówno daje i trzeba metoda próżniową, czyli zrobić próżnię w całym układzie hamulcowym a potem wpuścić tam płyn hamulcowy, brzmi za***iście ale nikt tego nie robi :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontuj zacisk, energicznie wstrząśnij, zablokuj tłoczek czymś żeby nie wyskoczył po czym należy tradycyjnie odpowoetrzać, czynność powtórzyć kilkukrotnie

co ma dać wstrząśnienie zacisku..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i tak, ale warto wymienic odpowietrzniki bo czasem lapia powietrze.

Tez tak mialem po wymianie tarcz klockow i zaciskow.

Wiec jesli samemu sie nie wymienialo, warto zobaczyc czy specmech zamocowal dobrze dociski czy odpowietrzniki sa u gory, a nie na dole.

Do tego przewody trzeba sprawdzic, bo moze sie robic tzw.zaworek ze puchnie w srodku ale z zewnatrz tego nie widac zabardzo.

Zobacz czy nie podcieka nigdzie plyn.

Wartto wymienic takze plyn hamulcowy bo po latach traci swoje wlasciwosci.

Jesli kontrolka od ABS sie nie pali to nie ma po co odpowietrzac pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowierzniki są wymienione.

ja jeszcze będę próbował, dziś całkowicie cofne tloczki z przodu i odpowietrze cały układ tak jak Bóg nakazał:whistling:

kicker, co masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wymiękam w tym temacie i nie dziwie się że np. DEV się nie wypowiada :grin:

chłopak cuduje i szuka dziury w całym

ja sie juz napisalem wszystko co ma byc w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wymiękam w tym temacie i nie dziwie się że np. DEV się nie wypowiada :grin:

chłopak cuduje i szuka dziury w całym

ja sie juz napisalem wszystko co ma byc w tym temacie

bo po prostu chce mieć pewność, hamulce to w końcu nasze bezpieczeństwo..

a Ty nie potrafisz swoich tez logicznie wyjaśnić wiec nie dziwcie się..:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie potrafie logicznie wyjasnic ??? prosze Cie... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potrafisz?:naughty:

to słucham, dlaczego tak jest, ze są dwa takie same samochody, prawie ten sam czas i zakres naprawy, jeden pedału wysoki i bardzo czuły a drugi schodzi do gleby i hamulce tempe..:doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przed wymianą klockow i tarcz jaki był ten "miekki: hamulec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...