Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak grzania swiec żarowych po ponownym odpaleniu


Lukasz_N

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poranne odpalenie, przekrecam kluczyk, kontrolka sie zapala na kilka sekund i swiece zaczynaja grzac. Odpalam i po 30 sek od razu gasze auto. Przekrecam znow kluczyk, ale kontrolka od swiec tylko mrugnie, tak jak przy wyzszych temepraturach, kiedy swiece nie grzeja. Podlaczalem probnik w kapturki swiec i za pierwszym jest napiecie, czyli rzeczywiscie grzeja. Przy drugim razie .napiecia juz nie ma, czyli nie grzeja. Proba wykonywana na starym czujniku idwoch nowych i caly czas ten sam efekt. Po odpieciu kostki od czujnika, grzeja za kazdym razem. Czy to normalne zjawisko? Skoro grzeniem swiec steruje czujnik temperatury, to przez te 30 sek temperatura silnika raczej sie nie zmieni na tyle zeby swiece nie grzaly :whistling: Gdzie szukac przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo że świece krócej grzeją a jest to spodowodowane wysoką temp w komorze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej podstawie ECU okresla ta temperature? Z tego co wiem to czujnik temperatury cieczy informuje ECU kiedy zalaczyc grzanie, a przez te 30 sek, to raczej nie zmieni sie temperatura cieczy. Poza tym u mnie podczas drugiego odpalnia swiece nie grzeja wcale, wiec troche mnie to dziwi :eusathink:

---------- Post dopisany 26-01-2013 at 08:28 ---------- Poprzedni post napisany 25-01-2013 at 19:52 ----------

Koledzy mozecie sprawdzic u siebie jak sprawa wyglada z tym grzaniem swiec? Czy za drugim razem tez kontrolka tylko mrugnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem u ciebie dziś - 10 stopni włączam zapłon kontrolka zaświeci się na 5 sekund poczekam aż przekaźnik pyknie i zapalam pali od strzała po 30 sekundach zgasiłem i jak przekręciłem znowu to kontrolka tylko migneła ale zapala bardzo dobrze bez żadnego trzęsienia budy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo cenne info :hi: Co do tego trzesienia buda to swieca jedna jest chyba juz nie pierwszej mlodosci i stad ten objaw. Jakbys mogl jeszcze kolego sprawdzic u siebie czy przy tym drugim rozruchu masz napiecei na swiecach, to by wszystko w 100 % sie wyjasnilo. Tak z ciekawosci zastanawiam sie na jakiej podstawie ECU nie grzeje swiec przy tym drugim odpaleniu ? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko moje domysły i na 99% nie ma napięcia po drugim włączeniu zapłonu, w moim paździochu jeszcze są świece od podgrzewania płynu więc pewnie to ma też znaczenie i coś te świece podgrzeją płyn i dlatego za drugim razem nie załącza już przekaźnika. A jak zapalisz za pierwszym razem to przekaźnik jeszcze uruchamia przecież świece na jakiś tam moment

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez sa swiece do pogdrzewania plynu. Zgadzam sie ze po odpaleniu przekaznik grzeje jeszcze swiece prze jakis czas. Ale przez te 30 sek, to raczej plyn sie nie podgrzeje az tak, zeby czujnik temeperatury odlaczal grzanie swiec. Zastanawia mnie na jakiej podstawie ECU nie grzeje drugi raz swiec. Jakby ktos wrzucil schemat elektryczny ukladu grzania i przekaznika swiec, to moze by sie cos wyjasnilo :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie wyjaśni ze schematu bo tam jest tylko podlączenie sterownika z przekaźnikiem i swiecami. Do czasu grzania musi być jakaś mapa w ecu. Skoro po odpaleniu ponownym rzuca silnikiem to bym wtryski dał do sprawdzenia i ciśnienie w cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak było jak opisuje autor tego wątku. Sprawdzałem też w brata passacie i jest tak samo. Czyli to normalne zachowanie. Odnośnie świec podgrzewajacych to one nie sa wstanie nagrzać płynu w 30 sekund aby silnik był ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz z tego co pamiętam świece podgrzewające płyn są niedaleko czujnika tak mi się coś kojarzy (mogę się mylić) i wystarczy im pewnie to 30 sekund na podgrzanie płynu do temperatury około 5 st więc już później czujnik nie załączy grania :wink: proste

---------- Post dopisany at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany at 09:38 ----------

U mnie też tak było jak opisuje autor tego wątku. Sprawdzałem też w brata passacie i jest tak samo. Czyli to normalne zachowanie. Odnośnie świec podgrzewajacych to one nie sa wstanie nagrzać płynu w 30 sekund aby silnik był ciepły.

Wiadomo ale one znajdują sie blisko czujnika więc pewnie wystarczy tyle czasu żeby podgrzać płyn o kilka st bo czujnik nie załączy gdy temp cieczy będzie 5 st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece dogrzewajace sa w innym miescu niz czujnik. Poza tym nie kazdy model je posiada. U mnie jedna swieca w cylindrze jest niesprawa i dlatego przez 2-3 sek nierowno pracuje. Wychodzi na to, ze ECU widzi to, ze silnik byl uruchomiony i nie daje juz napiecia na swiece ponownie. Pytanie z ciekawosci: po jakim czasie ECU znow wysterowuje grzniem swiec, w takim przypadku, jak opisalem ? :co:

---------- Post dopisany at 10:20 ---------- Poprzedni post napisany at 09:41 ----------

Panowie jescze jedno pytanie:

Mam 2 czujniki temperatury. Jeden siedzi zamontowany w aucie, drugi lezy na wierzchu w komorze silnika. Przy odapalaniu, kiedy podlacze kostke pode ten luzny czujnik, pali ok. Przy starym czujniku ma troche ciezej z odpaleniem. Po zamianie (tzn nowy czyjnik wkrecony, stary luzem ) znow tak samo. Na starym na zewnatrz apli lepiej. Wiec uszkodzenie czujnika wykluczam, tym bardziej ze oba po podlaczeniu wskazuja zblizona temperature (1-2 st roznicy.) Gdzie szukac przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka. Dziś (-10 stopni) specjalnie poszedłem rano odpalić. Zapaliłem silnik i po minucie zgasiłem. Przekrecam kluczyk kontrolka gaśnie po ułamku sekundy ale uwaga niespodzianka swiece grzeja 10 sekund!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u mnie jest cos nie halo, skoro po drugim odpaleniu nie ma napiecia na swiecach :kwasny: Moze ma to zwiazek z tym czujnkiem temperatury, o ktorym pislaem wyzej :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co gasic silnik po 30 sekundach jak za chwile bedziesz go odpalal?? za bardzo nie kumam twojego problemu:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz_N zrozum, że tak jak masz to normalne zachowanie, żaden czujnik. Kontrolka za drugim razem gaśnie tak jak ma to miejsce latem. Nie szukaj na siłę problmu, no chyba, że nie masz co robić:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka. Dziś (-10 stopni) specjalnie poszedłem rano odpalić. Zapaliłem silnik i po minucie zgasiłem. Przekrecam kluczyk kontrolka gaśnie po ułamku sekundy ale uwaga niespodzianka swiece grzeja 10 sekund!!

U mnie brak jest napiecia przy drugim rozruchu, wiec raczej nie szukam problemu na sile :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...