Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów


krisek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o zerknięcie na logi z mojego silnika - Audi A4 B6 2001r. 1.9TDI AXW Samochód przy wciśnięciu gazu w podłogę zostawia za sobą chmurę czarnego dymu.

Statyczne:

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Statyczne BS:

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dynamiczne:

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale temperatura na zewnątrz -13st. ale silnik podczas robienia logów był rozgrzany.

Logi robiłem pierwszy raz dlatego jeśli coś zrobiłem nie tak to podpowiedzcie co, postaram się poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób porządnie pełne logi, bo z tych logów to można wywnioskować jedynie że turbo przeładowuje oraz egr jest zamknięty/niesprawny.

Możesz podpowiedzieć co zrobiłem nie tak? Jak wspominałem robiłem to pierwszy raz dlatego proszę o wyrozumiałość.

Z turbo coś może być ponieważ jakiś czas temu samochód złapał not-laufa i był tam jakiś błąd o przeładowaniu turbo, ale był to jednorazowy przypadek, po zgaszeniu i odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy. Ogólnie samochód jeździ dobrze, przyspiesza tylko ta czarna chmurka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem FAQ, i rozumiem że chodzi o to że nie dociągnąłem do 4500rmp?

Na filmiku instruktażowym też każda z grup była mierzona oddzielnie, czy jest to jakaś różnica aby mierzyć 3 grupy jednocześnie lub każdą osobno?

001,003,011 wystarczą czy coś jeszcze?

Czekam na odpowiedź i idę robić poprawkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi powinieneś robić w zakresie mniej więcej 1500-4500rpm i najlepiej każdą z grup osobno, gdyż w tedy pomiar jest dokładniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić każdą grupę osobno chodzi tu o częstotliwość próbkowania (ilość próbek na sekundę w danej grupie) wtedy dokładnie widać co się dzieje podczas analizy. Najlepiej zrobić ; normalnie 0, 1, 3, 4, 7, 8, 11, 13, 18, 23, bs 3, 11 dynamicznie 1, 3, 8, 10, 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobi logów dynamicznych do wartości 4200 obrotów bo wcześniej wpadnie mu w tryb awaryjny. - Krisek - turbo musisz wymontować z silnika i wyczyścić mu zmienną geometrię - bez tego ni ma bata - masz non stop przeładowanie na max'a. Turbo w 011 wali CI w wartościach rzeczywistych 2983,5 mbara a powinno 2326 mbar - więc turbo pompuje o 660 mbar za dużo i dlatego jest tryb awaryjny. Dzieje się tak dlatego, że elektrozwór N75 nie jest w stanie zbić tego przeładowania bo zmienna geometria turbo jest zasyfiona nagarem i rysami i nie daje rady zbić ciśnienia - sterownik silnika nic z tym nie jest w stanie zrobić i dlatego trzeba czyścić i jeszcze raz czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Turbo na pewno postaram się wyczyścić. A co z tym EGR wspomianym przez @SprawdzAutoPl?

Wczoraj nie zrobiłem trybu BS bo coś mi tam vag-com wyrzucał brak aktywacji. Dzisiaj pokombinowałem i się udało.

Statyczne BS:

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Edytowałem pierwszy post w tym temacie i uporządkowałem tam wszystkie logi z pozostałych postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura w dolocie przy takich wskazaniach MAF'a ? : VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

zobacz sobie 003 i 011 robione w tym samym czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...