cabanmat Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Witam W moim Audiku zaczęły prześladować mnie dziwne piski. Oddałem auto do mechaników, którzy pojęcia za bardzo nie mają ale ceny mają jak w ASO... Auto dałem tam gdzie chcieli wsiąść, bo mój mechanik miał wolny termin dopiero za tydzień, a wystraszyłem się zacierającą pompą która może stanąć. Powiedziałem im, żeby zwrócili uwagę na pompę wody, ponieważ nie była wymieniana przy wymianie rozrządu. Oni jednak to wykluczyli i wymienili pasek rozrządu... Problem nie znikł a 180 zł wzieli... PS. Proponuję wybrać jakość HD 720p. Przed serwisem : Po serwisie :
radioo11 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 zdejmij pasek pk i odpal i sprawdz wtedy.
cabanmat Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2013 Mówisz o pasku rozrządu ? PS.Rozrząd był rzekomo wymieniany w 2009r. w Niemcowni. Wierząc przebiegowi mogę zrobić jeszcze 30tyś km.
Sztomel Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Po zdjęciu paska wielorowkowego piszczenie zapewne ustanie i będzie cicho jak makiem zasiał jeśli bez niego odpalisz silnik. Najbardziej wtedy podejrzane są : sprzęgiełko w kole pasowym alternatora i rolka prowadząca nad kołem pasowym sprężarki klimatyzacji (Ciebie dotyczy dolny schemat) : Dźwięk sugeruje bardziej na rolkę prowadzącą widoczną dokładnie na tej fotce (czarna plastikowa) : Rolek od napinacza paska jak i alternatora na tym foto nie uświadczysz bo akurat je miałem wymontowane. Wystarczy, że teraz bez paska pokręcisz ręką rolką prowadzącą i poczujesz czy ona wydaje te piski a jeśli chodzi o koło pasowe alternatora ze sprzęgłem to musi napędzać wał alternatora kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara i zatrzymać się w miejscu jeśli po takim jego rozkręceniu złapiesz go energicznie w rękę by go unieruchomić przy nadal kręcącym się jeszcze wale alternatora. Inaczej pisząc - kręcąc kołem w przeciwną stronę do ruchu wskazówek zegara nie może ono napędzać wału alternatora. Jeśli tak nie będzie to sprzęgiełko koła altka albo się już zaciera albo zatarło na amen i trzeba koło wymienić. Po podniesieniu do góry rolki napinacza (jest na niej specjalny występ na klucz by to koło podważyć za pomoca dźwigni z klucza i zwolnić jego nacisk na pasek) a następnie pasek wielorowkowy najpierw zdejmuje się z rolki prowadzącej a przy jego montażu nasuwa się go na tę rolkę jako ostatnią. Zrobisz to z powodzeniem sam jeśli dysponujesz kanałem lub najazdem.
radioo11 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 mówiłem o pasku pk czyli o wielorwkowym nie rozrzadu tak jak kolega wyzej napisał mi sie az tyle nie chciało
lukaseq1 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 kurde wymieniać pasek rozrzadu bo cos piszczy hehehe, pseldomechanicy
radioo11 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 he he mam kupe znajomych co zielonego pojecia nie maja o autach mieszkajac w krakowie jak bym mial warsztat albo garaz chociaz bilbym kokosy na mechanice. ludzie za wymiane paskow oleju placa po 200zl za usluge tylko.
SotoM Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 a jak włączysz klimatyzacje to hałas nadal jest??
cabanmat Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2013 A muszę sprawdzić... ale raczej jest ale ręki nie dam... Jak po włączeniu klimy ucichnie to znaczy że...??? Rozumiem że muszę po prostu włączyć ciepłe ogrzewanie ?
SotoM Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 jesli po właczeniu klimatyzacji sprzegło sie zapnie tzn ze koło pasowe sprężarki klimatyzacji zaczyna pomału kucac...ale spr.najpierw. w tych sprezarkach czesto sie zdarza ze gdy nie pracuja przez jakis okres to zaczynaja popiskiwac ale po jakims czasie jak sie jeżdzi na klimie włączonej to koło sie wyciszy... ogólnie nic groźnego
Sztomel Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Moim skromnym zdaniem spreżarka klimatyzacji to nie jest trafiony strzał w tym przypadku ale poczekamy i zobaczymy jaka będzie diagnoza.
cabanmat Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Opublikowano 2 Lutego 2013 Niestety opcja z klimatyzacją odpada... Mogę dodać tylko tyle, że po odpaleniu auta piski są słyszalne ale jak pochodzi chwile to ucichają ale je słychać. Piski przyśpieszają razem z obrotami na biegu jałowym. W jeździe nie sposób sprawdzić.
radioo11 Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 pasek piszczy do sprawdzenia napinacz czy pracuje w lini z reszta osprzetu zdejmij pasek od alternatora i odpal auto jak przestanie piszczec to szukaj kolego nikt za ciebie tego nie zrobi.
SotoM Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 no i dobra to czyli klima odpada... a zatem cos z alternatorem sie dzieje...np łozyska. bo ten dzwiek z filmów to nie jest pisk paska...to jest metaliczne popiskiwanie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się