kivlov Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Witajcie, Chciałbym, abyście podali swoje wyniki z pomiaru hamulców na stacji diagnostycznej. Mam nowe hamulce - przejechałem na nich już 1500km i niestety moje odczucia są niepokojące. Model: Audi A4 B6 Tarcze przód: ATE Tarcze tył: ATE Klocki przód: TRW Klocki tył: TRW Zaciski: ATE Rozmiary tarcz - standardowe Wyniki: Lewy przód: ok 2,4 Prawy przód: ok 2,4 Lewy tył: ok 1,6 Prawy tył: ok 1,6 Na stacji mówili, że jest dobrze, a ja twierdzę, że jest inaczej. Żaden mechanik nie chce mi nic zrobić z tymi hamulcami. Pochwalcie się swoimi wynikami.
kkam Opublikowano 29 Stycznia 2013 Opublikowano 29 Stycznia 2013 wstaw do siebie zestaw 320/288 mm. Standardowe hamulce w b6 są strasznie słabe. W jakich jednostkach masz te pomiary? Ja miałem wyniki w N przód chyba 3400N.
kivlov Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2013 Jutro dokładne odpowietrzanie i kolega Devastation zaoferował jeszcze pomoc z zaciskami więc mam nadzieję, że będzie dobrze. Hamulce to ważna sprawa.
scubi206 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Wyniki masz w N i rzeczywiście są słabe Zacznij od wymiany płynu hamulcowego bo on ma znaczący wpływ na sprawność układu.
Dev Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 rolki nie sa w 100% wiarygodne jezdziłem autem, hamuje poprawnie problem jest w działaniu hamulca ręcznego
scubi206 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Moje wychodzą na rolkach około 3,6-3,8 kN i dla mnie hamują bez szału
Dev Opublikowano 31 Stycznia 2013 Opublikowano 31 Stycznia 2013 zmien na 320/288 mm wówczas bedzie o niebo lepiej
kivlov Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 Dla mnie to moje hamulce słabo hamują, Dzisiaj wymiana wszystkich filtrów i całego płynu hamulcowego wraz z odpowietrzeniem. Wyniki na poziomie 3,x to już jest coś, chociaż ciekawe jak to się ma w rzeczywistości. Chciałem założyć 320 na przód i 288 na tył, ale to trochę droga zabawa. Chyba, że ktoś może super tanio załatwić takie części. Devastation zapomniałem Cię zapytać czy zwróciłeś uwagę, że hamulec na postoju przy dwukrotnym jego wduszeniu dopiero usztywnia się tak jak powinien. Wszystko miałem ok po zakupie auta, ale jak oddałem go do serwisu to zmienili mi całe hamulce i d*pa bardzo głęboko wchodzi. Wiem, że tak nie powinien wchodzić, gdyż to nie jest już moje pierwsze auto. Czekam z niecierpliwością na dostawę wszytskich filtrów i płynów i jadę do dobrego mechanika.
scubi206 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Najtańszą alternatywą jest wymiana przodu na 312 bo zmieniasz tylko tarcze i jarzma, klocki i zaciski zostają te same ale jestem ciekaw czy różnica w skuteczności hamowania jest odczuwalna 320/288 to drogi gips niestety
kkam Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Jak dobrze poszukasz na allegro to 320/288 zaciski wyrwiesz za 500zł za komplet. Do tego tylko jeszcze tarcze i klocki
kivlov Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 Może na wiosnę będę bawił się w przejście na 320/288. ---------- Post dopisany 12-02-2013 at 14:06 ---------- Poprzedni post napisany 01-02-2013 at 13:06 ---------- Niestety wszystko się przesunęło i dopiero wczoraj dokonałem całkowitej wymiany płynu hamulcowego wraz z odpowietrzaniem hamulców i pompy ABS. Jest troszkę lepiej, ale nie aż tak jakbym chciał. Chyba faktycznie wymagam, aby hamował jak 320/288
rafal9119 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 wiem jak twoj problem rozwiazac. przejedz sie jakims starszym autem tak ze 3 km i wsiadz do swojego na jakiś czas ci przejdzie:grin:
hgrzegorz Opublikowano 13 Lutego 2013 Opublikowano 13 Lutego 2013 Jak słyszę o wymianach na większe a później ten płacz że kasy na dobre klocki szkoda ,to ręce opadają.standardowe hamulce też będą brzytwa ale pod warunkiem że są dobrze zrobione.
kivlov Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Opublikowano 18 Lutego 2013 U mnie coś jest nie tak, Bo kurcze jakoś ręczny bardzo, ale to bardzo słabo działa i nie wiem dlaczego. Linki, tarcze, klocki, płyn jest nowy i nie działa ręczny.
Tobike Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 To znaczy że masz zapowietrzone zacisku z tyłu.
kivlov Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Opublikowano 19 Lutego 2013 A jak odpowietrzyć te zaciski z tyłu? ---------- Post dopisany at 11:30 ---------- Poprzedni post napisany at 11:29 ---------- Bo miałem już wszystko odpowietrzone.
Tobike Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 W jaki sposób odpowietrzałeś zaciski z tyłu? Kolega Devastation z forum zaleca odpowietrzanie zacisków w ręku. Jest to ciężkie do zrealizowania ale da radę. Ja w dwie osoby to robiłem ostatnio. Zdemontowałem zacisk, podłączyłem pod odpowietrznik dużą strzykawkę z wężykiem (odpowietrznik lekko popuszczamy żeby nie łapał powietrza przez gwint) i potrząsając zaciskiem druga osoba robiła podciśnienie i wyciągała powietrze z zacisku. Po tej operacji hamulce się poprawiły i ręczny zaczął porządnie łapać.
kivlov Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Opublikowano 19 Lutego 2013 Spróbuję zatem w taki sposób. Dziękuję za info. Podzielę się wrażeniami jak mi się uda to zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się