Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy można wolną jazdą zamulić tłumik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam do was szereg pytań więc ujmę to tak. Czy można wolną jazdą zamulić tłumik? Nie mam pojęcia co się dzeje. Jak jeżdzę do 3.5 tyś obrotów na minutę to jest ok ale ja wkręcam wyżej to wtedy czuje jakieś jak by drgania tylko mnie wiem czy to tłumik czy morze jakaś poduszka. Tak samo jest jak auto schodzi z 5tyś do 3.5tyś potem jest ok

---------- Post dopisany at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ----------

Na postoju jest ok

Opublikowano

Możliwości jest wiele. Przeważnie jak zgnije w środku, to wręcz odwrotnie, zrobi się przelot.

W Mazdzie miałem identyczny problem. Przyczyna- zapchany filtr paliwa.

Opublikowano

ja też obstawiam filtr paliwa.

Opublikowano

ale mam też Lpg i tak samo jest. Dziwne drgania

Opublikowano

A może wkłąd w kacie cię gdzieś obruszał??? :whistling:

Opublikowano

Na początek to przynajmniej wjazd na kanał i sprawdzasz po kolei cały wydech( w tym elementy jego zawieszenia) i poduszki silnika .

Bo tak po objawach, które podałeś, to czysto teoretyczne rozważania .

Opublikowano

Jutro wjazd na kanał bo klocki będę zmieniał to się zobaczy

Opublikowano

A mi się coś wydaje ale zapytam ( drążek od zmiany biegów drży głównie przy schodzeniu z obrotów ??) nie dam ręki uciąć ale możliwe że kończy Ci się dwumas, i wcale nie musisz mieć drgań na pedale sprzęgła w tym silniku, ale drgania przy schodzeniu z obrotów jak najbardziej dość nie przyjemne. Po za tym sprawdź wszystkie poduszki może już któraś jest uszkodzona.

Katy nie wysypują się, i nie wykruszą nie oderwą, to możesz sobie odpuścić, zaś tłumik końcowy bo ewentualnie tylko jego można by było o takie coś podejrzewać hmm jeszcze nie słyszałem o takim przypadku by wypalił się, mało prawdopodobnie nie w Audi, daj mu jeszcze 5/8 lat. No chyba że masz 600 przelotu to może i coś się dzieje :)

---------- Post dopisany at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

Nie zwróciłem uwagi że u Ciebie jest Q, choć sam mam w ośce, i może walne gafę, ale nic nie działo się z autem od dawna go masz ?? może kwestia wału ?? choć i tu nie słyszałem że by coś się sypało.

Opublikowano

Mam je 8 miesięcy.To brzmi jak jak by tłumik gdzieś stukał lub poducha jakaś.Mam jeszcze jeden kłopot mam takie odgłosy na wolnych obrotach.To nie to auto ale odgłosy są identyczne . Rozrząd był wymieniany nie dawno kompletny .Morze to obudowa jakaś nie dokręcona?

---------- Post dopisany at 19:40 ---------- Poprzedni post napisany at 19:39 ----------

Tak ma quattro

Opublikowano

Jeśli był by to pasek rozrządy to ileż sprawdzić, zdejmij osłonę i będzie widać czy gdzieś nie ociera na samym pasku już nawet. Zaś może taki odgłos wydobywać się z paska, głośno pracuje. U mnie też jest wszystko pozmieniane, paski, napinacze od PK, calutki rozrząd, wszędzie wszystko proste, nic nie ociera i taki hrrrr hrrrr natomiast w środku tego nie czuć i nie słychać, wydaje mi się że to tak ma być,. jest to u mnie tak od momentu zakupu a zrobiłem już 40 tyś, km i nic sie nie dzieje. Na filmie w tym przypadku to troszkę glośno jest, u mnie tego nie słychać.

Opublikowano

U mnie jest to słychać kurcze . Sprawdzę napinacz paska klinowego i szprzęgiełoko na alternatorze.

Opublikowano

ja wymieniłem pasek przed czasem na 115tys.

i po wymianie cisza, żadnych zmian w pracy silnika

Sławek na czym czujesz drgania, a jakieś błedy są

jeśli coś z wydechem to sondy mogą coś pokazać

Opublikowano

Jak sie wkręca na 4 tys i wyżej to coś stuka pod podłogą ale to muszę zbadać jak wejdę pod spód auta ale na postoju jest ok tylko tylko coś duni jak na filmiku wiec miałem zamiar pasek wieloklinowy sciągnąć bo morze to napinacz a jak nie to do rorządu zajrzę ale raczej tam jest ok. Czy morze ta poduszka silnika z przodu co jest stukać tzw odbojnik?

Opublikowano

jeśli pod podłogą to może napęd lub wydech

sa jakieś blędy

Opublikowano

Dokładnie, sprawdź jeszcze poduszkę pod silnikiem albo lew/prawa bądź ta przednia. Napinacz tak może coś też mieć do tego taki dziwny na sprężynie jest ja musiałem go wymieniać bo jęczało i w ogóle. Pasek podmień bo też jak wspomniałem zdarza się że nowe paski stukają jak by.

Opublikowano

nadal stoje przy swoim :grin: Wejdź pod auto na zgaszonym i pięścią lub młotkiem gumowym popukaj po katalizatorach bo pewnie któryś wkład lata luźno (masz 4 katalizatory) :wink: Albo zapal i obsłuchaj co się dzieje pod autem :wink:

Opublikowano

W ukł. wydechowych mam doświadczenie 5 letnie głównie warsztatowe, i jak dotychczas w systemach Euro IV jeszcze nie spotkałem by katy sie posypały, chyba że właściciel pojazdu do tego doprowadził jeżdząc zbyd długo. W starych autach 95/99 rok np. Golf III były wkłady metalowe one wówczas mogły sie odrywać i zatykac wydech. Ale ... cóż każdy ma inne doświadczenie i coś innego może powiedzieć :)

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 20:26 ----------

Apropo Euro IV taki jest w ASN :)

Opublikowano

Byłem na kanale i stwierdziłem ze to nie wydech. Bardzej mi to przypomina poduszkę silnika z lewej strony. Mam pytanie jak ja dokładnie sprawdzić? czu jest ok i wrazie co ile morze kosztować komplet do silnika mego? przednia już się posypała

Opublikowano

sławek85 ogólnie ciężko będzie Ci sprawdzić czy poduszka jest ok, bo są olejowe, i albo pociekły są spocone, albo są już po porostu wyrobione miękkie.

Na PW wysłałem wiadomość :wink:

Opublikowano

Coś wpada w rezonans w podanym zakresie obrotów , więc niekoniecznie same poduszki są przyczyną (najwyżej wzmagają efekt).

Q, to może być jeszcze coś takiego

warto obadać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...