Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Vectra C 1.9 CDTI Problem z przyśpieszaniem przy niskich obrotach


slo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem a raczej mój ojciec, posiadający Vectrę C Z19DTH.

Vectra mojego taty wolno wkręca się na obroty, bardzo słabo przyśpiesza w okolicach 1200-3000 obrotów. Powiecie, że tak powinno być ? Tak powinno, ale nie w takim stopniu jak tu. Audi A4 B6 130konne które jest sto razy szybsze od Vectry ojca. Jeszcze kiedyś to vectra zjadała audi więc mam porównanie. Żeby zaczęła jechać (np na 2 biegu) trzeba poczekać kilka sekund z pedałem w podłogę aż załapie i dopiero jedzie.. Pamiętam jak kiedyś trzeba było walczyć o trakcje przy zmianie biegu z 1 na 2, Teraz jest całkowicie inaczej.. Nie robiłem logów, bo nie mam do interfejsu, na fisie nic nie wyskakuje niedobrego. Przeczyściłem mu EGR ale to nic nie dało..

Wie ktoś co to może być ?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem a raczej mój ojciec, posiadający Vectrę C Z19DTH.

Vectra mojego taty wolno wkręca się na obroty, bardzo słabo przyśpiesza w okolicach 1200-3000 obrotów. Powiecie, że tak powinno być ? Tak powinno, ale nie w takim stopniu jak tu. Audi A4 B6 130konne które jest sto razy szybsze od Vectry ojca. Jeszcze kiedyś to vectra zjadała audi więc mam porównanie. Żeby zaczęła jechać (np na 2 biegu) trzeba poczekać kilka sekund z pedałem w podłogę aż załapie i dopiero jedzie.. Pamiętam jak kiedyś trzeba było walczyć o trakcje przy zmianie biegu z 1 na 2, Teraz jest całkowicie inaczej.. Nie robiłem logów, bo nie mam do interfejsu, na fisie nic nie wyskakuje niedobrego. Przeczyściłem mu EGR ale to nic nie dało..

Wie ktoś co to może być ?

Pozdrowienia

Slo no to tarfiłeś bo mój ojciec ma dokłanie taką samą Vectrę , interfejsu nie mam ale mogę załatwić jak trzeba będzie.

Czyli rozumiem że żadne błędy nie wyskakują tzn kontrolka auta z kluczem?

Pierwsze co pomyślałem to że to EGR właśnie ale on powodował by szarpanie ale mam pytane w jaki sposób czyściłeś EGR , zdemontowałeś z kolektora? A jak wyglądają klapki od zawirowań w kolektorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHECK nie wyskakuje, kiedyś chyba wyskakiwała ale już jest czysto. Nic nie szarpie, dwumas ze sprzęgłem ma przejechane z 30-40k km.. Nie pamiętam w jaki sposób bo dałem to mechanikowi do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHECK nie wyskakuje, kiedyś chyba wyskakiwała ale już jest czysto. Nic nie szarpie, dwumas ze sprzęgłem ma przejechane z 30-40k km.. Nie pamiętam w jaki sposób bo dałem to mechanikowi do zrobienia.

Widzę że na VKP już temat wrzucony :decayed:

Jakby co OP-COM-a będę mógł mieć w piątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, Copy -> paste :D tam widzę że jest mniejsze zainteresowanie niż tutaj ;D No założyłem temat, w końcu chcę mu zrobić ten samochód bo jak mam gdzieś nim jechać to grrr, nie jedzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie watek troche jak z forum o gotowaniu (bez sprawdzenia fejsem jakies sa bledy, czy przeplywka moze nie tnie... a moze ic jest dziurawy itp)

ale udzielajac sie zwroce uwage, ze silniki 1.9 tdi 16v maja takie przepustnice (zwanie klapami wirowymi czy wirujacymi) w kolektorze dolotowym co po czasie przestaja dzialac ... generalnie identyczny problem jak w 2,7/3.0tdi w vwgrupie....(to mozna naocznie zweryfikowac - na forach oplowskich beda cala watki o tym problemie

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojej znajomej w Astrze GTC silnik 1,9 cdti błędy sprawdzam wciskając hamulec i gaz do oporu i włączamy zapłon ,jak są błędy będą pokoleji wyskakiwać na wyświetlaczu....tak zwane wypedałowanie błędów ...Sprawdz czy nie spadł łącznik klap wirowych ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm przypuszczenia z Vectra KP

DPF

Czujnik doładowania

EGR

Przepustnica

Listwa na kolektorze

Klapy wirowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze przepływomierz... koles teraz walczył z barakami mocy z tym ze w E46 320d wywalił"DPF" wymienił zawór sterowania turbo,filtr powietrza,wymontował i wylizał EGR, przepływomierz był nieszczelny-lewe powietrze szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...