1977andrzej Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Moje spostrzezenia z prac, ktore kilka razy wykonywalem: - po przekreceniu motylka wcale plyn mi nie lecial...jakkolwiek bym go nie przekrecal - dobra opcja to zdjecie dolnego przewodu z chlodnicy, ale to pozwoli tylko na wymiane polowy plynu. Dopiero po wyjeciu termostatu mozna reszte spuscic....czli okolo 6l - przed operacja zdjecia przewodu trzeba sie zaopatrzyc w O-ring, ktory jest wewnatrz zlaczki, mozna tez kupic klamre, o ktorej napisano powyzej (groszowe sprawy). Niewymieniajac O-ringu jest ryzyko, ze bedzie lekko ciekl plyn....u mnie tak sie zdarzylo. - wymiane termostatu wykonalem od gory, bez demontazu osprzetu. Niektorzy wyjmuja alternator, ale u mnie wogole nie chcial sie ruszyc po odkreceniu srub. Jest troche gimnastyki, ale da rade. Mozna przy oazji wymienic czujnik G62 (takie chyba ma oznaczenie). - przy zdejmowaniu krocca termostatu trzeba uwazac aby nie wylamac tzw. "wasow" ktore trzymaja teramostat we wlasciwej pozycji jak sie montuje krociec z nowym termostatem. Ulamany was...czy oba, nie sa problemem, ale ciezej bedzie wtedy wszystko ulozyc prawidlowo. Bylo troche o tym tematow. Sorry za brak polskich znakow. Polecam lekture kilku tematow dotyczacych wymiany aby uniknac bledow. Jest ich sporo na forum....tylko trzeba poszukac. Edytowane 25 Grudnia 2016 przez 1977andrzej
karaluch8 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Ja wymieniałem. Płynu nie spuszczałem, szkoda czasu na to. Bez demontowania czegokolwiek. Nawet bez zdejmowania rurki, co przychodzi na termostat. Prosto mówiąc, odkręciłem dwie śrubki od bloku z króccem. Odsunąłem na tyle że wyciągłem stary termostat i włożyłem nowy. A teraz dlaczego tak zrobiłem? Raz że kranikiem za ni uja nie chciało lecieć. Dwa, jakieś zrypane zapinki porobili, i nawet wyjmując zabezpieczenie z rurki ni uja nie chciała rurka zejść. Pomyśleli na tyle żeby zrobić chociaż giętki przewód :F Powodzenia xd Jak dla mnie ten silnik, to spieprzyli. Normalnymi narzędziami zawsze brakuje tych paru cm żeby wygodnie sobie pokręcić. Trudno. Przecinak i młotek, na każdy zator w pracy
kamil_cabrio Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udało się bez większego wysiłku, chociaż z miejcem szału nie ma. Teraz jest problem bo termo był wymieniany już (firma AUtores czy coś...zęby oczywiście urwane), ale po jeździe ok.20 min silnik dogrzał się ponad środkową kreskę i tyle...czyli wymiana termostatu na Wahlera i nic się nie zmieniło, macie jakieś pomysły co z tym teraz zrobić?
kamil_cabrio Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udało się bez większego wysiłku, chociaż z miejcem szału nie ma. Teraz jest problem bo termo był wymieniany już (firma AUtores czy coś...zęby oczywiście urwane), ale po jeździe ok.20 min silnik dogrzał się ponad środkową kreskę i tyle...czyli wymiana termostatu na Wahlera i nic się nie zmieniło, macie jakieś pomysły co z tym teraz zrobić?
rysuchom Opublikowano 7 Lipca 2021 Opublikowano 7 Lipca 2021 Witajcie Koledzy. Mam uwalony termostat w A4 b6 2.0 benz. Piszecie, że dobrym zamiennikiem jest WAHLER ale szukałem wszędzie i nie znalazłem. Czy może ktoś powiedzieć gdzie takowy mozna kupić. A jeszcze pytanie, czy otwarcie ma być 87 stopni, czy 100. ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się