Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu WAHLER


adik1983

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki ile uszczelek jest przy termostacie Wahlera do AFN? Zamówiłem takowy, przyszedł i jest w pudełku tylko jedna uszczelka, taki większy gumowy oring, czy jeszcze jakieś będę potrzebował przy wymianie?

Ma być jedna uszczelka a dokładnie ten oring o którym piszesz :wink:

Noooo, o to chodziło, dzięki :gicior:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem ze swoim audi a4 b6 2.0 benzyna 2001r temperatura osiąga tylko 50 st co tu wymienić termostat czy czujnik temperatury wody czekam na odpowiedz pozdrawiam:banan:

A skąd my mamy wiedzieć co jest walnięte? :) Trzeba to zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sam wkład termostatu można wymienić? jak to sprawdzić napiszesz mi jak możesz

---------- Post dopisany at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany at 18:54 ----------

napisz mi jak możesz gdzie to zrobić i ile będzie to orientacyjnie kosztować z góry dziękuje pozdrawiam:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam ten sam problem... na poczatku wskaznik temp w ogole sie nie podnosil... jak wymienilem czujnik temp cieczy ( w ASO pytalem 104 zł a kupilem niby oryginal w normalnym sklepie z czesciami sam. to dalem 38 zł. jest tam logo VW Audi..) to wskazówka temp. podnosi sie teraz max do 70 stopni...! Dowiedzialem sie ze to teraz wina termostatu jest napewno.. Kupiłem termostat wahlera i musze go wymienic... Pytanie: czy dam rade zrobic to sam czy jest z tym wiecej roboty..? I ogolnie widze ze to problem globalny tych termostatów w naszych Audi. Czyli mam sie spodziewac ze jak dobrze pójdzie to za 2 3 lata bede musial go znow wymienic a jak zle to za pare miesiecy..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam ten sam problem... na poczatku wskaznik temp w ogole sie nie podnosil... jak wymienilem czujnik temp cieczy ( w ASO pytalem 104 zł a kupilem niby oryginal w normalnym sklepie z czesciami sam. to dalem 38 zł. jest tam logo VW Audi..) to wskazówka temp. podnosi sie teraz max do 70 stopni...! Dowiedzialem sie ze to teraz wina termostatu jest napewno.. Kupiłem termostat wahlera i musze go wymienic... Pytanie: czy dam rade zrobic to sam czy jest z tym wiecej roboty..? I ogolnie widze ze to problem globalny tych termostatów w naszych Audi. Czyli mam sie spodziewac ze jak dobrze pójdzie to za 2 3 lata bede musial go znow wymienic a jak zle to za pare miesiecy..?

Sam spokojnie ogarniesz. Jest na forum opis wymiany. Każdy nt. czujnika temperatury płynu chłodzącego, oraz termostatu mówi co innego :wink: Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że od wymiany termostatu minęło prawie trzy lata i hula, a od wymiany czujnika temp. płynu chłodzącego niespełna 1,5 roku (obydwie częście ori z ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam ten sam problem... na poczatku wskaznik temp w ogole sie nie podnosil... jak wymienilem czujnik temp cieczy ( w ASO pytalem 104 zł a kupilem niby oryginal w normalnym sklepie z czesciami sam. to dalem 38 zł. jest tam logo VW Audi..) to wskazówka temp. podnosi sie teraz max do 70 stopni...! Dowiedzialem sie ze to teraz wina termostatu jest napewno.. Kupiłem termostat wahlera i musze go wymienic... Pytanie: czy dam rade zrobic to sam czy jest z tym wiecej roboty..? I ogolnie widze ze to problem globalny tych termostatów w naszych Audi. Czyli mam sie spodziewac ze jak dobrze pójdzie to za 2 3 lata bede musial go znow wymienic a jak zle to za pare miesiecy..?

Dasz radę, na YT poszukaj filmu ;)

Pamiętaj, że jak odkręcisz plastikową obudowę termostatu od bloku to sam termostat jest osadzony na pierścieniu gumowym, jeśli pociągniesz na siłę obudowę plastikową, wyłamiesz przynajmniej jeden plastikowy uchwyt, ktoś tutaj na forum wrzucił zdjęcie i pytał co to jest.

Dlatego jak tylko odkręcisz obudowę, delikatnie odchyl ją do tyłu i cienkim śrubokrętem postaraj się wyciągnąć pierścień gumowy razem z termostatem.

Te plastikowe uchwyty służą do montażu tylko oryginalnego termostatu i nie spełniają swojego zadania jeśli masz zamiennik.

Podczas wymiany termostatu proponuję również odkręcić zbiorniczek wyrównawczy i dobrze go wymyć!!

Oczywiście obowiązkowo wymiana płynu G12 jeśli musisz mieć ori lub koncentrat Febi nr 01381 (różowy) - dla pewności 3 butelki koncentratu po 1,5L co daje 9L płynu w stosunku 1:1 czyli teoretycznie do -37°C.

Jeśli chodzi o sam termostat to jak zawsze - ile ludzi, tyle opinii. Wymieniałem u siebie w zeszłym roku i na razie jest ok.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem rade... wymieniłem termostat tak jak pisaliscie i wszystko teraz hula! troche plynu mi ucieklo ale to szczegól, mam wahlera ale nie wiem czy 84 czy 87, w kazdym badz razie jak sie zagrzeje wskaznik pokazuje 90 stopni:) jeszcze raz dzieki za podpowiedzi.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem rade... wymieniłem termostat tak jak pisaliscie i wszystko teraz hula! troche plynu mi ucieklo ale to szczegól, mam wahlera ale nie wiem czy 84 czy 87, w kazdym badz razie jak sie zagrzeje wskaznik pokazuje 90 stopni:) jeszcze raz dzieki za podpowiedzi.

Pozdrawiam :)

Jak masz jeszcze opakowanie to powinno być gdzieś napisane przy ilu stopniach się otwiera, w każdym bądź razie na 100% jest wybite na termostacie :)

Bezawaryjności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Doszedłem do wniosku, że termostat w mojej AUDI zaciął się w pozycji otwartej. Podczas jazdy pokazuje temperaturę maksymalnie 60-65 stopni. na postoju osiąga często 90 stopni. Ogrzewanie praktycznie nie grzeje wcale.

Moje audi to A4 B6 1.9 TDI wersja 131 KM.

I tutaj pojawia się moja prośba.

Czy mógłby ktoś opisać dokładniej wymianę termostatu?

Najlepiej krok po kroku.

Najlepiej z dokładnym opisem gdzie dokładnie znajduję się termostat itp.

Proszę o pomoc.

Dzięki z góry :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak , termostat znajduje sie po prawej stronie pod alternatorem . Ściągasz gorna obudowe silnika ,żeby był dobry dostęp nastepnie wymacasz a nawet zobaczysz. Krociec plastikowy ma dwie srobki wkrecony jest do bloku śilnika na ukos na klucz 10 i bodajże imbus 5 w srodku srubki odkrecasz , sciagasz kruciec nie zdziw się jak termostat bedzie siedział delikatnie srubokretem podważyć a nawet złapac go za te uszko w termostacie i wyciagasz termostat nastepnie oczyscic i dwrotnej kolejności złożyc pamietaj o uszczelce zeby dac ją na termostat przed krućcem zakrecasz i wsio :D

Edytowane przez kamil642
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dobrze ułóż uszczelkę. Nie wiem jak jest w 1.9 tdi ale w VAG benzynach zdarza się mała dziurka w termo do odpowietrzania. Jeśli tu też jest pamiętaj , że ma być do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie chce pisać nowego tematu dlatego dopisuje się tutaj :), gdzieś ktoś kiedyś mi powiedział że te silniki 1.9 są bardzo wrażliwe na płyn chłodniczy i że jeżeli zaleje sie zwykły np "borygo" to może nie pokazywać odpowiedni temperatury, że podobno istnieje bardzo charakterystyczny płyn do chłodnicy zalecany tylko do 1.9. Czy to prawda ?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie jest prawdą, przynajmniej ja w to nie wierzę. Proponuje zalej Dynażelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

żeby nie otwierać nowego tematu Audi A4 B6 1.9 TDI :

- przy temperaturze +2 C temperatura na wsaźniku pokazuje środkową kreskę między 50 a 90 nie iwem ile to jest a nawet minimalnie mniej nie dochodzi do 90 st nawed po przejachaniu 20 km ogrzewanie ustawione na 22 lub 21 st
wczoraj jechałem w korkach po mieście w takich temperaturach chyba 1,5 godziny i też max 80 st środkową kreskę między 50 a 90 będzie to czujnik, termostat czego wina co czynić ludziska :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem otóż 3 tygodnie temu dałem samochód do warsztatu po to by wymienili mi termostat, niestety okazało się, że wcale go nie było i musiałem zakupić inny, po założeniu okazało się że samochód się grzeje i nie przejedzie nawet 20 metrów, rozebrał go i powiedział mi że głowica jest pęknięta i teraz do celu... Jak wyciągną termostat dalej się grzała, dlaczego? Termostat musiał być wyciągnięty nie bez powodu, ale czemu po wyciągnięciu go dalej się grzeje jak wcześniej go nie było a było wszystko okej...

Nie jestem pewny czy w dobrym dziale piszę.

Edytowane przez Kewin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zrobili tobie to co mi.czyli odpowietrzali motor rozgrzany zamiast na zimno.poszedl plyn zimny na rozgrzana glowice i bye bye .pekla sobie.a sprawdziles czy dobrze odpowietrzyli uklad chlodzenia ?

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...