Skocz do zawartości

Yassu

Pasjonat
  • Postów

    101
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Yassu

Informacje

  • Imię
    Przemek
  • Miasto
    Wro

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Yassu

1

Reputacja

  1. Witam. Panowie, u mnie też podobna sytuacja, mniej więcej rok temu wymieniałem uszczelkę pod pompą vacuum, czy to jest ponownie ta sama uszczelka przyczyną wycieku? Miejsce jak na powyższych zdjęciach też mam identycznie zalane. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Dzięki ;)
  2. Witam. Kto był na wyspie VIS i czy może podać informacje na temat ciekawych miejsc i przede wszystkim cen! Z góry dziękuję za informacje.
  3. Sprawdziłbym zawieszenie, końcówki drążków i górne wahacze, poprawność montażu, czy przypadkiem coś nie dostało się pod tarcze, wyważyć koła.
  4. Bardzo fajny projekt, rozsądnie i konkretnie! Oby tak dalej.
  5. Witam. Do mojego auta używam filtrów MANN i KNECHT. Poniżej załączyłem zdjęcia z rozciętych filtrów KNECHTA (szt.2) KL147D, które były wymieniane po 30tys.km każdy. Dodatkowo jako bonus rozcięty został filtr MANN, który wymieniał u mnie znajomy w BMW serii 3 (2005) po przebiegu chyba 60 tys.km. Zdjęcia wykonane telefonem, więc szału nie ma 1. Filtr MANN (BMW) 2. Filtry KNECHT (Audi) 3. MANN - rozcięty 4. Kilka zdjęć jak wygląda wkład filtra po ok. 60 tys.km 5. KNECHT - pierwszy rozcięty filtr po przebiegu 30 tys km 6. KNECHT - drugi rozcięty filtr po przebiegu również 30 tys km 7. Wnioski? Ciężko cokolwiek powiedzieć. Filtry wymieniam dość często filtry - zawsze po 30 tys km (2 interwały po 15 tys km) wymianie ulega komplet filtrów (paliwa, oleju, kabinowy, powietrza). Jak widać na zdjęciach oba filtry KNECHT posiadają prostsze listka względem filtra MANN z BMW, ale trzeba też zaznaczyć, że filtr w BMW przerobił o 30 tys.km więcej paliwa, czyli jeszcze raz tyle co moje. Sam filtr jest dobrze wykonany, w środku brak śladów korozji, jedynie widoczny brudny nalot - częściowo są to opiłki podczas przecinania filtra gumówką, ale nalot i brudna resztka ropy mówią same za siebie. Jeśli chodzi o jakość naszego paliwa, to jak widać na zdjęciach w jakim stanie po 30 tys km jest filtr - zmienił barwy na czarne (nowy jest żółty). Gdzie tankuję? Przeważnie ORLEN, ale nie wiem kto jest właścicielem, następnie często odwiedzane przeze mnie stacje to: BP i LOTOS. Nie tankuję na prywatnych stacjach tzw. "No name". Kolejny filtr paliwa do sprawdzenia będzie firmy MANN Pozdrawiam.
  6. Powiem Wam Panowie, że coraz bardziej nie podoba mi się to, co dzieje się z tymi silnikami. Jeszcze mógłbym przymknąć oko na takie akcje przy przebiegach rzędu 250-300tys., ale do auta z przebiegiem 120-150 tys powinno się poza wymianą oleju, filtrów tylko lać paliwo i jeździ, a tutaj przeglądam posty chętny w przyszłości kupić B8....iiii....nie ma co wybrać jeśli chodzi o silniki! TFSI - szmelc spalający więcej oleju od diesla, 2.0 TDi - jak nie opiłki w układzie paliwowym, to zabierak w pompie oleju, teraz jakieś akcje typu "zgasł, nie chce odpalić a błędów zero" :/ 2,7 i 3,0 TDi - utrzymanie spore. I jeszcze jeden największy minus to to, że te cholery kradną na potęgę. Nie dość, że w dłuższą trasę pojedziesz z duszą na ramieniu, to jeszcze nie śpisz po nocach żeby nie zaj....li ;/
  7. Barwa wpadająca w żółty wcale nie przeszkadza a wręcz pomaga. Problemem jest tylko to, że nie świecą tak mocno jak byśmy chcieli. Dużo słusznych uwag napisałeś. Fajnie byłoby jeszcze porobić testy używanych żarówek czy np taki hiper ultra light +140% pod koniec swojego krótkiego żywota nie świeci już przypadkiem słabiej niż Tungsram Zwykły po 9zł. Czy pomaga kwestia dyskusyjna. Uważam, że jeśli taka barwa miałaby poprawiać widoczność i bezpieczeństwo, większość producentów uciekałaby do takiej barwy czy to z żarówkami, czy z xenonami. Na chwilę obecną raczej uciekają do barw 4000÷4300K, 5500K. Odnośnie ilości światła, raczej dużo się nie zmieni, spadek jasności będzie niewielki.
  8. MOJE UWAGI CO DO ŻARÓWEK - przerobiłem zwykłe H7 firmy GE, Osram NB +90% (starsza wersja), Tungsram +50% BLUish, Tungsram Megalight +90% (obecnie w aucie): 1.Żadna żarówka nie da tego co oryginalny XENON ! 2. Nie łudź się tym, że Osram Night Breaker czy Tungsram +120% czy inny Philips White Vision - będzie świecił tak jak XENON ! 3.Jeśli myślisz, że kupując żarówki typu Osram NB 110% lub Tungsram +120% będziesz jeździł 2-3 lata i nadal będą super hiper to jedynie co możesz zrobić to sobie pomarzyć 4.Chcesz mieć żarówkę, która wytrzyma 2 lata? Kup obojętnie jaką byle renomowanej firmy typu Philips Long Life, Hella, Osram Oryginal / Standard / Ultra Life (3 lata gwar), Tungsram czy Narva. 5. Chcesz widzieć coś w nocy podczas deszczu w soczewkach w audi A4 B6? Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że z tych które już przerobiłem OSRAM NB +90% były naprawdę super jeśli chodzi o pogodę taką jak teraz, czyli deszczowo i szybko zapada zmrok. Tungsram BLUish +50% były trochę słabsze, spaliły się po ok.10 miesiącach, Osramy wytrzymały ok.6-7 m-cy. Obecne Megalight +90% świecą już ok. 10 m-cy, niestety nie jest rewelacyjnie w porównaniu do NB, wypadają blado, ale należy się również liczyć z tym, że każda żarówka z upływem czasu traci swoje własności świetlne i z każdym miesiącem, każdą ilością kilometrów, żarówka będzie się wypalała i dawała mniej światła - tego nie przeskoczysz ! 6. Chcesz mieć dobre światło? Jasną barwę? Widzieć dużo w nocy podczas deszczu? Wymień soczewki na XENON ! To jest jedyne słuszne rozwiązanie, niestety drogie...sama wymiana dość dobrych xenonów to ok.1000-1500zł do tego zakup samych żarników renomowanej firmy to koszt ok.120-150zł/szt. Wnioski Jeżeli chcesz mieć dobre światło w soczewce A4 B6 to musisz kupić coś z żarówek typu Osram NB, Tungsram +120% lub Philips White Vision - niestety trzeba liczyć się z wysoką ceną i krótką żywotnością żarówki ! Żarówki "zwykłe" H7 = długa żywotność, ale nieporównywalnie słabsze światło i barwa światła bardziej żółta, a to niestety równa się również ze słabszym świeceniem w czasie deszczu w nocy. Zwykłe żarówki różnią się grubością żarnika, mocne żarówki charakteryzują się tym, że ten żarnik jest cieńszy, co siłą rzeczy sprawia, że szybciej się przepali. Jeszcze na koniec kilka istotnych rzeczy: Jakość świecenia zależna jest oczywiście w 99% od jakości naszych odbłyśników, jeśli masz wypalone reflektory, zapomnij o dobrym świetle. Każdy inaczej odbiera jakość świecenia żarówek, jeśli ktoś nie wymieniał przez 3 lata żarówek to po włożeniu kolejnych nowych zwykłych, będzie chwalił jak super świecą, a jak włoży któreś z krótkotrwałych to już w ogóle szał.. Żeby nie być gołosłownym, miałem zwykłe H7 firmy GE, nie wiem ile czasu świeciły, auto sprowadziłem z Niemiec, jak wymieniłem na NB +90% to była znaczna różnica (patrz mój post #456 - klik). W najbliższym czasie zagoszczą w soczewce Tungsram +120%, a później jeśli Tungsram się nie spiszą to skuszę się na Osram Night Breaker Unlimited +110% Zapomnijcie o żarówkach no name oferowanych na alledrogo, szkoda kasy, soczewek i zdrowia kierowców jadący z naprzeciwka Pozdrawiam.
  9. Yassu

    Różne oleje?

    Witam. Ponieważ w jednym temacie o oleju ciężko dostać informację....dodałem nowy temat. Pytanie, ponieważ widzę w temacie wymiany oleju piszecie olej 052 911 A1(A2), sporo osób wymieniło na CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 z aprobatą VW 501.50. Sprawdzam w ETKA online -> rocznik 2004 (auto mam prod.11.2004) -> skrzynia manualn 6 HCF - olej 052 532 A1(A2) (oznaczenie skrzyni 01X300044JX). Czy w takim wypadku powinien być inny olej niż sugerujecie? Googlując pod hasłem 052532A2 wskazuje, że powinien to być, np. olej Castrol Syntrans V FE 75W-80 z aprobatą TL-52532. Szukając w ETKA pod modelem B7 (2007) widnieje skrzynia manualna 6 HCF i też jest wpisany olej 052 532 (oznaczenie skrzyni 01X300044J i 01X300044JX). Zgłupiałem Z góry dziękuję za informacje.
  10. Witam. Panowie pytanie, ponieważ widzę w temacie wymiany oleju piszecie olej 052 911 A1(A2), sporo osób wymieniło na CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 z aprobatą VW 501.50. Sprawdzam w ETKA online -> rocznik 2004 (auto mam prod.11.2004) -> skrzynia manualn 6 HCF - olej 052 532 A1(A2) (oznaczenie skrzyni 01X300044JX). Czy w takim wypadku powinien być inny olej? Googlując pod hasłem 052532A2 wskazuje na olej Castrol Syntrans V FE 75W-80 z aprobatą TL-52532. Szukając w ETKA pod modelem B7 (2007) widnieje skrzynia manualna 6 HCF i też jest wpisany olej 052 532 (oznaczenie skrzyni 01X300044J i 01X300044JX). Zgłupiałem
  11. Może się komuś przyda http://a4-klub.pl/index.php?/topic/142413-b6-19-tdi-naprawawymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji/page-3#entry4495803
  12. Panowie i Panie, kilka uwag po remoncie koła pasowego u siebie. Jeżeli występują u Was objawy: - rzężenie/chrobotanie koła - jeżeli zobaczycie że tarcza sprzęgła na naciągniętym paskiem kole ma luz i obraca się kilka stopni w lewo/prawo - po ściągnięciu paska wyczujecie delikatny luz podczas poruszania.... ....to na 99% zużyte są amortyzatory gumowe (dostępne na portalu aukcyjnym za ok.30zł/kpl. - szt.6) oraz za jednym zamachem warto wymienić łożysko na kole pasowym (np. NSK 35x52x22) jeśli chcecie wykręcić koło pasowe (sprzegiełko) i wymienić w/w części, dorzucam kilka fotek jak to wyglądało u mnie. Dodam tylko, że klucz nasadowy nr 7 na 1/4" musicie zaopatrzyć się w dobrej jakości. Wszystkie giełdowe kluczyki po 15zł poszły do złomu. Klucz o rozstawie bolców 22mm FOTO 1 FOTO 2 Po odkręceniu sprzęgła... FOTO 3 ...i wysypaniu resztek amortyzatorów - tyle zostało. FOTO 4 FOTO 5
  13. Być może rdza jest przyczyną brązowego koloru. Przeglądając różne fora dowiaduje się, że uszczelnienia na minerał nie są odporne na syntetyk co z czasem powoduje ubywanie płynu i pocenie się na złączach. Ravenol też ma aprobatę VW TL 52146 więc może trzeba tego spróbować.
  14. Przeszli pewnie dlatego, że opracowali nowsze przekładnie i stosują nowszy płyn. Błędnie wprowadzają ludzi mówiąc że do układu z płynem mineralnym można wlać syntetyczny. Kolor...hmmm...czytałem chyba nawet tutaj, że po czasie zmienia kolor na herbaciany. Szczerze powiem, że teraz sam nie wiem co wlać u siebie. Na forum a6 c6 piszą, że leją febi 06162 i jest ok, jeden pisze że ktoś do a4b6 zalał 6162 i był problem, tutaj różnie. LHM total plus, ravenol ssf, febi 06162 albo 06161...
  15. Witam. Panowie, dzwoniłem dzisiaj do serwisu Audi Wrocław. Serwisant powiedział mi wprost - płyn G 002 000 nie jest produkowany i jest to płyn mineralny, nie można mieszać płynu mineralnego z syntetycznym, więc nowszy płyn G 004 000 jest do nowszych układów kierowniczych i NIE NALEŻY STOSOWAĆ GO W UKŁADACH KIEROWNICZYCH MODELU B6 !!! Pozostaje zastosować odpowiednik G 002 000 i jest nim chyba między innymi FEBI 06162. Czy wystarczy, że płyn będzie spełniał aprobatę VW TL 52146 ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...