matixusik Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Witam!!! Od dłuższego czasu jestem posiadaczem Audi A4 1.9 z silnikiem 1Z, ale dopiero teraz zdecydowałem się na zrobienie logów (był to mój pierwszy raz, tak, że proszę nie bić ), wiem, że nie są to pełne logi, ale głównie chodzi mi o zdiagnozowanie przepływomierza i turbo, gdyż autko przyspiesza miarowo, ale słabo w porównaniu do innych 90 km, w najbliższym czasie dodam też logi statyczne (o ile będą potrzebne) Log (0 - 011) Log (1 - 003) Log (2 - 000) Log (3 - 010) Z tego co zaobserwowałem, na pewno turbo nie ładuje tyle ile chce mapa, oraz podejrzanie zachowuje się przepływomierz. Prosiłbym o nakierowanie, od czego zacząć, by silnik wrócił do swej świetności. Pozdrawiam Mateusz
trepek Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Jeszcze 8 grupę daj. Zatkaj EGRa. To na początek.
Rek1n Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 W logu 010 wskazuje niewlasciwe cisnienie atmosferyczne. Niestety nie wiem gdzie on sie znajduje w 1Z. A co do turbo to moze ktos sie bawil dlugoscia sztangi.
matixusik Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 dziękuje, za szybkie odpowiedzi, właśnie o grupie 8 zapomniałem, tak że jutro dodam. No ciśnienie faktycznie jest wyższe, pomoże czyszczenie, czy tylko wymiana ? Osobiście turba nie dotykałem.
trepek Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 W 1Z to chyba w sterowniku jest? Możesz rozebrać sterownik i zobaczyc, czy nie brudny od oleju w środku.
matixusik Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 ok, na pierwszy ogień idzie zaślepienie egr i rozebranie sterownika i zapewne jeszcze raz logi tak ?
Sztomel Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Grupę 010 zloguj statycznie na wolnych obrotach ale winę za brak odpowiedniego ciśnienia doładowania ponosi tutaj zbyt wysokie wskazanie z czujnika barometrycznego więc trzeba sprawdzić jak wygląda wnętrze ECU.
matixusik Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Opublikowano 15 Lutego 2013 egr został zatkany, dziś zobaczę co się dzieje w ecu, najprawdopodobniej jest coś z wężykiem od map sensora w ecu i pompuje powietrze do obudowy i temu czujnik zawyża, bo na włączonym zapłonie pokazuje dobrze. I potem wrzucę wszystkie logi jeszcze raz z dołączeniem grupy 004, 008 i statycznie 010. ---------- Post dopisany 15-02-2013 at 20:29 ---------- Poprzedni post napisany 14-02-2013 at 15:03 ---------- Ecu wyczyszczone wężyk do map sensora wymieniony, ale problem z doładowaniem i przepływką nie znikną. Log (0 - 003,011) Log (1 - 000,010) Log (2 - 004,008) i statyczny 010 Log (0 - 010)
Rek1n Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 moze sztanga od gruchy za dluga i klapka caly czas uchylona
matixusik Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Opublikowano 15 Lutego 2013 Właśnie też mi się wydaje żeby skrócić sztangę, ale poczekamy na wypowiedź innych.
przemik Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Nic nie skracaj.... podmien zawór N75 z innego 1Z/AHU.... i zrob 011 i 010 dynamiczne...
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Teraz te logi wyglądają tak jakby został całkowicie pominięty w układzie regulacji ciśnienia doładowania elektrozawór N75 a wężyki do niego wcześniej idące zostały wypięte z N75 i zmostkowane czyli chyba jest zrobiony bajpas bo ciśnienie doładowania ciągle utrzymuje się na stałym poziomie.
matixusik Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Opublikowano 16 Lutego 2013 Wężyki są wszystkie podłączone do n75. Czy taka sytuacja może mieć miejsce, gdy zaworek jest podwieszony, zawieszony? Postaram się z podmienić zaworek z golfa IV AHU i zrobię logi, a czy czyszczenie n75 może przynieść jakieś efekty ? Bo oprócz golfa kolegi nie mam od kogo go podmienić.
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Owszem, zaworek może się podwiesić w pozycji pełnego przepływu przez niego ciśnienia na gruchę przy turbo i będzie taki sam efekt jak zastosowanie zamiast niego bajpasu. W tych zaworkach zazwyczaj pęka wewnętrzna sprężyna - jak rozbierzesz to zobaczysz w jakim jest stanie i czy metalowy tłoczek elektrozaworu się zblokował.
Szymoonk Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 Ja miałem taki przypadek ze zatkal mi sie przewód który idzie do dolotu i mimo sprawnego zaworka cale ciśnienie szło na gruszke. Obstawiam albo n75 albo sztanga za dluga Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się