poko77 Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Jak w temacie.Zaczęło się to dziać po wymianie kompletnego rozrządu.Silnik odpala jak traktor,nie za każdym razem i tylko po trasie,czyli po ciągłej jeździe 200-300 km.Wtedy jak stanę i próbuję zapalić to odpala tak jakby nie na wszystkie gary.Mechanik mi mówi że to nie wina rozrządu,że winny może być czujnik położenia wałka.Dziwi mnie tylko fakt,że 2 tygodnie w domu jeździłem i nic się nie działo,a po przejechaniu trasy znowu to samo:wallbash:.Proszę o podpowiedzi co to może być
michail55 Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 bylo juz na forum wiele podobnych tematow. chodzi konkretnie o kat synchronizacji walka rozarzadu pewnie mecher nie sprawdzal ustawienia na komputerze i zly kat ustawil skutkiem czego dzieje ci sie tak. podepnij kompai sprawdz
poko77 Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Opublikowano 16 Lutego 2013 Czytałem o tym,tylko nie jestem pewien czy to jest przyczyną....Dlaczego dzieje się tak tylko po dłuższej jeździe,powinno chyba to się dziać również podczas zwykłej jazdy,a tak nie jest...Ale sprawdzę to i dam znać jaka była przyczyna...Dzięki za podpowiedź. bylo juz na forum wiele podobnych tematow. chodzi konkretnie o kat synchronizacji walka rozarzadu pewnie mecher nie sprawdzal ustawienia na komputerze i zly kat ustawil skutkiem czego dzieje ci sie tak. podepnij kompai sprawdz
michail55 Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 jedz do jakiegos mechera ktory zna sie na audi niech sprawdzi ci kat synchronizacji walka rozrzadu i tyle
Biszczan Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Jeżeli kąt synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym będzie za bardzo przestawiony na plus bądź minus auto nie odpali; Miałem -6, oraz +6 ustawione i odpalał tak samo niezależnie od temeperatury. Najlepiej byłoby podpiąć VAGa i zczytać błędy, być może wyjdzie co jest nie tak. Na ścianie grodziowej po lewej stronie silnika znajdują się dwie wtyczki: 1. jest dla G28, oraz 2. dla G40 - wypnij wtyczkę od G40 i zobacz czy lepiej odpali. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-r4-v6-tdi-lokalizacja-czujnikow-elementow-wykonawczych-32757/
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Silnik odpala jak traktor,nie za każdym razem i tylko po trasie,czyli po ciągłej jeździe 200-300 km.Wtedy jak stanę i próbuję zapalić to odpala tak jakby nie na wszystkie gary.Mechanik mi mówi że to nie wina rozrządu,że winny może być czujnik położenia wałka. Jeśli posiadasz Vaga to nie sugeruj się tymi pierdołami, które podpowiada Ci mechanik. Po podpięciu Vaga wejdź od razu w grupę 013 i sprawdź jakie daje odczyty - zwróć zwłaszcza uwagę na wartości dodatnie czyli np. korekcja na +2.99 mg/skok i patrz na którym cylindrze ona występuje - ten pompowtrysk niedomaga. Mając już wtedy zdjętą pokrywę zaworów niech mechanik przełoży te pompowtryski miejscami na te które mają wartość ujemną i wtedy ponownie zloguj grupę 013 na wolnych obrotach - jeśli złe (czyli ujemnie korekcje pojawią się na cylindrach gdzie włożone zostały te podejrzane pompki to masz już wynik - pompki do wymiany) a jeśli złe korekcje po tym zabiegui pozostały na tych samych cylindrach to jest jeszcze gorzej bo pewnie padły pierścienie na nich albo inna przypadłość, która generuje spadek mocy związany z uszkodzeniem konkretnego cylindra. Gdyby była to wina czujnnika G40 to zimny silnik zawsze odpalałby źle i po dłuższym czasie ale Vag wywaliłby od razu jego błąd bo wtedy sterownik silnika bierze sygnał zastępczy tylko i wyłącznie z czujnika G28 a tych problemów by nie było przy ciepłym silniku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się