Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning 2.0TDI CR


jaguś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Piszę z zapytaniem do znawców tematu, jestem od niedawna posiadaczem audi a4 b8 2.0tdi 170km delikatnie podkręconej - zmieniony intelcooler, zmieniona turbina(custom), i do tego nałożony program/zhamowany = 215km z troszkę wyższym momentem (nie znam dokładnej obecnej wartości gdyż sam na hamowani nią nie byłem). Moje pytanko brzmi co można by było (o ile wgl jest taka możliwość) jeszcze zrobić aby podciągnąć jeszcze mocy, interesowało by mnie coś w okolicach 240km.

Z góry dzięki za podpowiedź

Więcej sprzęgło seryjne nie zniesie. Jak chcesz dłubnąć na 240 kuni musisz się rozejrzeć za mocniejszym sprzęgłem. Robią się z tego koszta i nie wiem czy warto dla 20 koni kombinować.

Jedź shamuj to auto to zobaczysz ile masz tak naprawdę koni i Nm.

Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z "zmieniona turbina custom" Na seryjnej turbinie i dużym intercoolerze możesz ten silnik podkręcić do około 220km - więc po co ten custom ?

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Czyli już wiem że dużo wyciągnąć się z tego nie da. Co do tej turbiny, seryjna kończyła już swój żywot a poprzedni właściciel takie właśnie rozwiązanie wybrał, krótko mówiąc wykosztował się a efektu nie wiele. Żeby nie tworzyć tematu następnego, jakby wyglądała sprawa ze zmianą napędu na 4x4 (sedan jest to oczywiście) czy jest to opłacalna inwestycja? odczuwalna przy przyspieszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensowną granicą kręcenia 2.0TDI CR w B8 przy FWD jest 200KM i 420Nm, wszystko więcej już nie oddaje poniesionych nakładów. rozkład masy w tym aucie i przełożenia na skrzyni powodują że przyspieszanie od zera do 50km\h to śmiech w żywe oczy (jak Meganki i inne francuzy Cie biorą jak chcą) . sytuacja znacznie pogarsza się jak robi się ślisko i o jakimkolwiek ściganiu można zapomnieć. Dlatego quattro w tym aucie jest jaknajbardziej wskazane.

Edytowane przez edraven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to poniekad peawda. B8 2.0tdi to specyficzny przypadek. Wszystkie poprzednie modele przy 200/400 naprawde fajnie jezdza, a w tym modelu z takim wynikiem nie ma czym poszalec :). Waga i dlugosc skrzyni ograniczaja wersje w FWD.

Aczkolwiek za sensowną granice w tym przypadku uznaje max 220/450 :)

Edytowane przez ArkadiuS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to poniekad peawda. B8 2.0tdi to specyficzny przypadek. Wszystkie poprzednie modele przy 200/400 naprawde fajnie jezdza, a w tym modelu z takim wynikiem nie ma czym poszalec :). Waga i dlugosc skrzyni ograniczaja wersje w FWD.

Aczkolwiek za sensowną granice w tym przypadku uznaje max 220/450 :)

Kazda oska z moca 200km to lipa... :/

Wysłane z Note 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę ośkę z 220Hp niż ośkę ze 136Hp.

Wiadomo że najlepiej być pięknym, młodym i bogatym :hi:

Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :wink:

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę ośkę z 220Hp niż ośkę ze 136Hp.

Wiadomo że najlepiej być pięknym, młodym i bogatym :hi:

Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :wink:

[emoji111] [emoji122]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy do samego chipa (CAGA) bez nowego turbo i innych modyfikacji warto zakładać IC z 3.0 ? Czy seria wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sensowną granicą kręcenia 2.0TDI CR w B8 przy FWD jest 200KM i 420Nm
Da się to tylko na programie czy trzeba sprzęgło wymienić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensowną granicą kręcenia 2.0TDI CR w B8 przy FWD jest 200KM i 420Nm

Da się to tylko na programie czy trzeba sprzęgło wymienić ?
Jasne ze sie da..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensowną granicą kręcenia 2.0TDI CR w B8 przy FWD jest 200KM i 420Nm

Da się to tylko na programie czy trzeba sprzęgło wymienić ?

turbo CAHA + big intercooler i możesz mieć 220km z seryjnym sprzęgłem. Ważne jest w jakim stanie masz sprzęgło i jak Ci tuner zrobi przebieg momentu. Jak wgrasz tani program "gotowca" będzie strzał z Nm to i przy niewielkim przyroście Km/NM sprzęgło wykończysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo CAHA + big intercooler

Jaki koszt z robotą?

intercooler 300

turbo używane od 600

Poczytaj temat od początku jest tu wszystko od A do Z

Wy tam w Trzebini Szejki to ropę macie podobno tanią :D

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy bez problemu. skoro ogarnia 3.0TDI 240KM to do 2.0 tym bardziej będzie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy - jak mówię jest tu wszystko napisane wystarczy przeczytać.

No bo właśnie wydawało mi się że od 3.0tdi wystarczy do turbo z caha, a napisałeś big intercooler i się zacząłem zastanawiać czy nie trzeba jakiegoś customowego zakładać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykły od 3.0 tdi najlepiej wsadzić bo przy odrobienie wysiłku i sprytu wepchasz go na oryginalne węże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...