Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Końcówki drążka kierowniczego


mari000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , panowie mam pytanie odnosnie doboru firmy \ jakosci koncowek drazka kier do b6 , oraz mam pytanie poniewaz dodam ze jestem naprawde zielony w temacie ... a mianowicie chodzi o to ze przyi wiekszych predkosciach ( w miescie nie odczuwam aby bylo cos nie tak ) na trasach lata mi tyl , dziwne uczucie , myslalem ze jest to spowodowane zlym lub brakiem powietrza w ktores z opon , okazalo sie jedank ze jest ok , bylem na diagnostyce i wykazalo ze drazki sa do wymiany , moglo by to spowodowac zarzucanie tylu ?? czy raczej szukac przyczyny w tylnym zawieszeniu ? diagnosta mowil ze niby jest ok z tylem , jestem zielony dla tego pytam ogranietych uzytkownikow :hi:, nieby kto pyta nie bladzi :decayed: ... pozdrawiam

[h=1][/h]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o końcówki drążka kier. to polecam Lemforder

Jeśli stwierdzono ze masz wybite to nie ma na co czekać tylko wymiana ....

Mozesz zrobić sobie to sam to żadna filozofia jeśli majsterkujesz coś przy autach ...

Tylko na ustawienie zbieżności musisz jechać na przyrzady

a co do tyłu ...Czy sprawdzałeś koła ? felgi proste?,opony nie są po wybulane? owalne? Zamieniałeś koła z przodu do tyłu?Stan amortyzatorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon , to sa nowki dopiero rozpoczely pierwszy sezon , a stanu amortyzatorow to szczerze mowiac nie zman poniewaz , zaklad diagnostyczny w ktorym bylem , byl w trakcie przeniesienia , a gosc wzial tylko na browarka 5 zl , w najbliszej wolnej chwili podskocze jesze raz na stacje , na pelny przeglad , tak tylko mnie zastanawialo czy te drazki maja cos do bujania tylu ... Dzieki panowie za info , po pelnej diagnozie napisze co bylo nie halo .. pozdrawiam :hi::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie drążki, co do sprawdzania stanu amortyzatorów na stacji diagnostycznej to jak wróżenie z fusów, bo wartości typu 60% itp. to już do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to dobry pomysł ale pobujaj budą , w miarę bujania powinna się usztywniać, jeśli się nadal buja to już znak, zobacz też czy amory nie ciekną, uchyl osłony i sprawdź czy oleju nie ma na gładzi amortyzatorów ( w przypadku jeśli nie masz gazowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie drążki, co do sprawdzania stanu amortyzatorów na stacji diagnostycznej to jak wróżenie z fusów, bo wartości typu 60% itp. to już do wymiany

Kto Ci takich bajek naopowiadał, że amortyzator ze skutecznością tłumienia 60% kwalifikuje się do wymiany?:facepalm:

Co do zarzucania tyłu zaczął bym od sprawdzenia tylnego stabilizatora, zarówno łączników jak i podpór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie drążki, co do sprawdzania stanu amortyzatorów na stacji diagnostycznej to jak wróżenie z fusów, bo wartości typu 60% itp. to już do wymiany
Dobre:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem inaczej, nie doprecyzowałem. 60 % to raczej już nic dobrego,u jednych do wymiany u drugich nie. Poza tym jak myślicie do jakich norm się sprowadza sprawdzanie amortyzatorów na stacji. Co sobie myślicie, że tam mają dane techniczne tłumienia i porównują z waszymi autami. Poczytajcie dokładniej ile warte jest takie sprawdzanie amortyzatorów, skoro różnica ciśnień w oponach już przekłamuje wyniki. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kumaty diagnosta przed sprawdzeniem amortyzatorów skontroluje i ewentualnie skoryguje ciśnienie w ogumieniu do wartości zalecanych przez producenta pojazdu.

Nowy amortyzator ma skuteczność tłumienia na poziomie 75-80%, amortyzator uważa się za niesprawny kiedy skuteczność jego tłumienia jest mniejsza od 20%

I tak:

  • 0 - 20% - mamy niedostateczną skuteczność tłumienia. Amortyzator do wymiany.
  • 21 - 40% - mamy średnią skuteczność tłumienia
  • 41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia
  • powyżej 60% - mamy bardzo dobrą skuteczność tłumienia

Jaką znasz dokładniejszą metodę badania skuteczności amortyzatorów niż badanie metodą EUSAMA stosowaną powszechnie na stacjach kontroli pojazdów?

Chyba nie jest to bujanie autem wraz ze szwagrem?:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kumaty diagnosta przed sprawdzeniem amortyzatorów skontroluje i ewentualnie skoryguje ciśnienie w ogumieniu do wartości zalecanych przez producenta pojazdu.

już to widzę :grin: jak mi koryguje ciśnienie, nie muszę chyba tłumaczyć jak wygląda kontrola pojazdów w stacji diagnostycznej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy kumaty diagnosta przed sprawdzeniem amortyzatorów skontroluje i ewentualnie skoryguje ciśnienie w ogumieniu do wartości zalecanych przez producenta pojazdu.

już to widzę :grin: jak mi koryguje ciśnienie, nie muszę chyba tłumaczyć jak wygląda kontrola pojazdów w stacji diagnostycznej ...

Zmień stację diagnostyczną :kwasny: albo następnym razem powiedz panu diagnoście, że nie płacisz za pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym (bo to kosztuje 1zł) tylko za sumienne sprawdzenie stanu technicznego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą. Płacimy 100zł za przegląd i niech dokładnie sprawdzą auto, anie, że każde auto przechodzi przegląd. To jest przerażające. Ja raz byłem w jednej ze stacji to nie miałem kompletnie hamulców z tyłu (linka była przecięta) i powiedział, że jest dobrze! MASAKRA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja kazałem konkretnie przejrzeć bo mi wali zawiecha z przodu... ale panie jest ok :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest jeszcze jedna kwestia:kwasny:... zapłacisz 98 zł za przegląd z wynikiem negatywnym jeśli coś będzie nie tak? Pytam czysto hipotetycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie powroce jeszcze do sprawy tych drazkow , co sadzicie o TRW Swag ??

Olej SWAGA. Dobre drążki to Lemforder Moog i TRW:good: Na tym się nie zawiedziesz:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już zmieniałem 3 razy i zawsze kupowałem Lemforder. Jak teraz coś padnie to kupuję TRW na sprawdzenie. Najczęściej w tym aucie chyba pada właśnie końcówka drążka kierowniczego oraz łączniki stabilizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...