Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 pompowtryskiwacze -logi, ujemne BIP-y


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zrobiłem logi statyczne na rozgrzanym silniku podczas jazdy dla kanałów:

013 -korekcje dawek paliwa: -0,07;0,00;-0,21;0,28 -wartości dopuszczalne -2,8/+2,8 -według mnie jest ok,

018 -stan elektrozaworu wtrysku: 0,00;0,00;0,00;0,00 -podczas jazdy, na luzie jest 128,00;128,00;128,00 -według mnie jest ok,

021 -BIP-y: -70,00;-40,00;-77,00;-68,00 -to mnie niepokoi.

Czytałem, że wartości ujemne są przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju napędowego z pompy vacum-tandem.

Czy to oznacza wymianę w/w pompy czy np uszczelniaczy?

Proszę o pomoc to mój pierwszy TDI.

Logi

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 17:23 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 13:40 ----------

?

---------- Post dopisany at 19:03 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ----------

Kolejne forum pełne fachowców. Żarówkę wymienić umiem, tutaj więcej się nie dowiem. Niestety...

Opublikowano

W edc 16 masz bipy na minusie. Ogólnie do -30 są w normie ale spotkałem się że nawet miały po wiecej na minusie ale wartosci zblizone były do siebie.

---------- Post dopisany at 19:15 ---------- Poprzedni post napisany at 19:14 ----------

Wszystko zależy od sterownika silnika i zastosowanych pompowtrysków.

Opublikowano

To że mam na minusie i że do -30 są ok dobrze wiem, szukam przyczyny bipów -77

Opublikowano

Co się dzieje z autem?

Opublikowano

Ja sie spotkalem z paroma autami co przekraczały -70 bip. Sprawdz połaczenia gniazd listwy do pompowtryskow a jak jestes kumaty i wiesz jak pompki podmienic to sobie sprawdzisz zamieniajac miejscami. jak cos to kom

Opublikowano

Proszę o komentarz do moich podejrzeń -niskie ciśnienie paliwa z pompy tandemowej.

Opublikowano

tu coś jest:

Sprawdzenie stanu pompowtryskiwaczy w silniku TDI | Turbodiesel - 1.9 TDI

---------- Post dopisany at 18:58 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ----------

i tu, ale bez rozwiązania:

Misfiring issue -PD Unit Injector: Regulation Range Exceeded - TDIClub Forums

tez szukam info na temat zależności pomiarów w grupie 23 pomiędzy minusem i plusem własciwą regulacją,.

niestety bez rezultatu,.

Opublikowano

ja to mam bipy - 60 do 70 na wszystkich cylindrach moj silnik to 2.0 ale auto mam 3 lata i caly czas jest tak samo

Opublikowano
Witam.

Zrobiłem logi statyczne na rozgrzanym silniku podczas jazdy dla kanałów:

013 -korekcje dawek paliwa: -0,07;0,00;-0,21;0,28 -wartości dopuszczalne -2,8/+2,8 -według mnie jest ok,

018 -stan elektrozaworu wtrysku: 0,00;0,00;0,00;0,00 -podczas jazdy, na luzie jest 128,00;128,00;128,00 -według mnie jest ok,

021 -BIP-y: -70,00;-40,00;-77,00;-68,00 -to mnie niepokoi.

Czytałem, że wartości ujemne są przyczyną zbyt niskiego ciśnienia oleju napędowego z pompy vacum-tandem.

Czy to oznacza wymianę w/w pompy czy np uszczelniaczy?

Proszę o pomoc to mój pierwszy TDI.

Logi

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 17:23 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 13:40 ----------

?

---------- Post dopisany at 19:03 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ----------

Kolejne forum pełne fachowców. Żarówkę wymienić umiem, tutaj więcej się nie dowiem. Niestety...

Misiu nie gorączkuj się tak. Nikt nie płaci za siedzenie na forum przez 24 godziny na dobę. Spotykają się tu ludzie podyskutować o różnych problemach a 99% z nich to osoby nie pracujące w zawodzie (tj mechanik) i nie mają obowiązku udzielić ci porady, ba a nawet jeśli udzielą to licz się z tym, że będzie to gdybanie. Jeśli coś dolega twojemu samochodzikowi to po pierwsze dostaniesz o tym info na blacie (żółta świec żarowych lub w skrajnym przypadku czerwona kontrolka) lub znajdziesz problem z zapisie błędu elementu wykonawczego.

Jeśli nic się nie dzieje to jeździj i daj sobie spokój z VAGowaniem bo i tak tego nie ogarniasz. Jak się obawiasz wybuchu silnika podjedź do ludzi którzy to naprawiają.

Wyczytałeś dobrze - wysoko ujemne BIPy to z reguły problemy z zasilaniem w gnojówkę. Sprawdź cały układ to eliminując po kolei elementy. U siebie zauważyłem, że wzrost ujemnych bipów często gęsto powodowany jest przez brudny/stary filtr paliwa.

Nie napisałeś jaki przebieg tego klekota, może zwyczajnie PD już się kończą i pozostaje Ci je dojeździć i kiedyś wymienić/zregenerować. Korekcje masz poprawne więc na twoim miejscu nie przejmował bym się zbytnio tym parametrem (zwłaszcza, że nowe potrafiły wychodzić z salonu z wartościami do -60 i też jeżdżą do dziś.

Opublikowano

Auto z 2007r. stan licznika to 240 tys a jaki przebieg nie wiem.

Ogólnie nie ma z nim problemów tylko gdy jest zimny dymi na biało dosyć sporo, czasami nawet gdy jest rozgrzany.

Mechanik (niby spec od diesli na całą okolicę) wymienił mi już turbinę bo podobno puszczała olej ale po wymianie żadnych zmian.

Robię ok 40-50 tys rocznie, nie mogę sobie pozwalać na zostawianie auta u mechanika na 2-3 dni gdy naprawy nie przynoszą efektu.

Ewidentnie widzę, że blok się poci w okolicy pompy tandemowej, moim zdaniem to ropa a nie olej.

Pokrywa zaworów była uszczelniana, auto zapala bez problemu a oleju nie ubywa.

Ogólnie nie podoba mi się praca tdi na pompowtryskach. Silnik jest głośny w śwrodku mam wibrację, widać jak mimimalnie kierownica drży na luzie.

Przykro mi ale nie ma tu co porównywać do francuskich diesli....

Opublikowano

Przykro mi ale nie ma tu co porównywać do francuskich diesli....

niestety ale silnik 1,9 który masz to bardzo stara konstrukcja pamietajaca lata 90-te :wink:
Opublikowano

niby tak tylko francuskie diesle praktycznie od 2000 roku maja silniki na CR a nie pompowtryski a nie wiadomo czemu audi zaczelo je stosowac od 2008 mniej wiecej,ciekawa strategia marki CCCO VW,mi na ten czas najladniej brzmi fiatoski 1,9 2,4jtd no ale kazdy ma swoj gust. pozdrawiam.ps fiat stosowal juz CR od 97 :)

Opublikowano

Do swojej B7 1,9 TDi przesiadłem się z focusa mk2 1.6 benzyna. Potrzebowałem dużo czasu żeby się przyzwyczaić.

W focusie przeszkadzało mi słabe wyciszenie ale silnika nie słyszałem, w audi natomiast jest na odwrót...

Na dodatek biegi są strasznie długie. Na 2 biegu bez gazu moim zdaniem za szybko jedzie :) (np. na parkingu).

Nie mnie jednak dobrze się leci 130 km/h na 5 biegu, spalanie małe i jest stosunkowo cicho.

Opublikowano

v6 w dieslu jest duzo bardziej ciche, i do tego kultura pracy o niebo lepsza

Opublikowano
tak gdyby nie awaryjnosc v6 sam bym takim jezdzil,mruk silnika jest piekny :)

od razu awaryjność, miałeś kiedyś taki silnik, ???

nowsze Vki są o niebo lepsze i trwalsze od pierwszych 2.0 tdi,. zresztą ja mam AKNa już 6 lat,i ponad 100tyskm za sobą.

wałki zmieniałem, ale czy 1.9 przez 6 lat będzie jeździł bez najmniejszego problemu, np pompa, szklanki, wtrysk sterujący, turbina, dwumas ????

Opublikowano

Podłącz manometr do vacuum i wrzuć wyniki pomiarów ciśnienia paliwa (statyczne i dynamiczne) jeżeli nie masz to kup ,jeżeli nie kupisz to jedź do warsztatu na pomiar.

Opublikowano

ja nie mialem ale znajomy ma ,baba mu zarypala motor walki sie zatarly urwalo rozrzad,2 znow od trzech lat jezdzi i nic sie nie dzieje,mnie poprostu nie stac na v6 wiec mam tansza 1,9 90km i jak na razie motor malina.

Opublikowano

nie koniecznie - sprawdz co pokazuje VAG/VAS w 004 - jak ustawiony jest G40 ... jesli tam bedzie idealnie - winna moze byc regulacja lub zuzycie samych PD (skok iglicy w PD)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...