Skocz do zawartości
IGNOROWANY

spadek obrotów po odpaleniu do ~400, brak ssania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

problem dotyczy b5 1.6 ana

po odpalenie zimnego silnika po około 40 sekundach obroty spadają do 400 obr/min i od razu się podnoszą (silnik nigdy przy tym nie zgasł), przy ponownych odpaleniach problem już nie występuje. Jak postoi przez noc to rano znowu spadek do 400. Podczas jazdy nie szarpie, nie przerywa.

Druga sprawa to brak ssania. Na zimnym nigdy nie ma ssania (nawet jak było -15, odpalał bez problemu ale od razu <900obr/min), ale po trasie jak odstoi kilka godzin i go odpalę to czasem ma ssanie (~1200 obr/min i po kilkunasty sekundach spada pomału do ~850). Jak go kupiłem jakieś 10 miesięcy temu to ssanie miał częściej, nawet na zimnym.

kable, świece wymieniane pół roku temu; przepustnica czyszczona, adaptowana;

LPG jest - AG, HANA, ZAVOLI ZETA-N ale odpala na benzynie więc to raczej nie wina gazu (spalanie gazu ~8,5 l/100km)

akumulator 75AH 700A

sprawdzając VAGiem temp płynu na zimnym jest podobna jak otoczenia

błędy z VAGa:

17584 - Bank1: o2s (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached

p1523 - 35-10 - -

16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1

p0172 - 35-10 - - - Intermittent

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

p0134 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

p0301 - 35-10 - - - Intermittent

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

p0304 - 35-10 - - - Intermittent

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected

p0302 - 35-10 - - - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder 2 Misfire Detected

p0300 - 35-10 - - - Intermittent

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

p0303 - 35-10 - - - Intermittent

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow

p1423 - 35 00 - -

po skasowaniu błędów, odpaleniu i spadku do 400 nie pojawiają się żadne błędy

wcześniej Misfire było tylko na jednym cylindrze, to są błędy po około 2 miesiącach niesprawdzania

Lambdy czasami miesiąc nie pokazywało błędu, później wyskakiwał

pompa wtórnego powietrza odkąd go kupiłem nie miała bezpiecznika

Opublikowano

może kat przytkany? Lambda się nie rusza, bo pewnie mieszanka zbyt bogata - zerknij na rozrząd, czujnik halla oraz czujnik obrotów wału.

Opublikowano

Winę może ponosić czujnik temperatury ,dobrze by było podmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...