kamil830 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Mam problem z olejem silnikowym w czasie jazdy ostanio zapalila mi se kontrolka oleju, po zatrzymaniu sprawdzilem co jest grane i okzalo sie ze mam ponizej minimum chociaz pare dni wczesniej dolewalem , po ostygnieciu silnika sprawdzilem jeszcze raz i okazalo sie ze mam idealnie oleju? Nie czuje zadnego spadku mocy Uzywam olej Castrol Edge. Moze silnik pobierac tak ok 0.5l oleju na 4 tys km?
Ronin Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Ja tam nie do końca rozumiem, tzn. na ciepłym silniku masz mniej oleju, a potem gdy ostygnie masz więcej. Sprawdź to jeszcze raz , bo to jest bardzo dziwne. A co do zużywania oleju, to 0,5 litra na 4 tys to nie jest jakaś duża ilość, szczególnie gdy szybko jeździsz. U mnie nie pobiera oleju, gdy jazda jest spokojna, powiedzmy do 120. Moooże jakąś niewielką ilość, trudno zauważyć na bagnecie. Wogóle bym się takim zużyciem nie przejmował. To wychodzi około litra na 10 000, to jest niewiele.
gregorypeck Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Hej, Dzisiaj przydazylo mi sie cos podobnego juz 2 raz w ciagu kilku dni. Za pierwszym razem po przejechaniu ok 10km po miescie komputer zaczal piszczec o niskim poziomie oleju - zatrzymalem sie na stacji po 10min sprawdzilem - poziom byl w normie. Dzisiaj rano odpalilem i po przejechaniu 30metrow to samo. Sprawdzilem poziom i rzeczywiscie byl ponizej minimum. Dojechalem 6km do pracy, postawilem na parkingu, po 2godz przeczytalem tego posta i sprawdzilem poziom - tym razem bylo w normie - dokladnie w polowie wskaznika. Troche to dziwne nie? Pozdrawiam
Ronin Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Znaczy ja utrzymuje poziom oleju na maximum. Olej należy mierzyć po około 10 minutach od zatrzymania silnika, żeby zleciał do miski. Jeżeli piszczy, to wymień ten olej, nie może brakować smarowania. Ja bym się nie zastanawiał, koszt niewielki i przynajmniej będzie wiadomo co robić dalej. Tak od razu to się nic nie stanie, ale sytuacja jest dość poważna. Czy samochód chodzi głośniej, czy ciepły gorzej wkręca się na obroty na 2 - to wystarczy. Tak wygląda, jakby olej był przytrzymywany na filtrze olejowym. Jak dawno wymieniałeś olej?
zibizab Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Zajrzyj do pompy oleju bo może juz padać-możesz narobic sobie klopotu jak będziesz jeżdzil autem
Ronin Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 5 tys to niwiele, nowy olej. To jest dziwne , ale wiele osób ma problemy z olejem. Wcześniej jeden z forumowiczów wspominał o podrabianiu oleji tj. wlewaniu w opakowania firmowe innych tanich oleji o zupełnie innych parametrach. Takie drobne doświadczenie z pracy. ... może tylko przytrzymuje na wybrakowanym filtrze, po prostu przypadek i tyle. Jeżeli nie to należy, tak jak wspomniał zibizab przejrzeć układ smarowania. Pompa i ssak to podstawa. Zastanawiam się tylko dlaczego są takie duże różnice w poziomie oleju. Tak czy tak z takim uszkodzeniem jeździć nie można wogóle.
Gość Henrykus Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Filtr oleju nie ma nic do ćiśnienia w systemie smarowania. Nawet jak jest zapchany , wewnątrz filtra jest zawór obejściowy ( bajpas) . Ciśnienie jest wypadkową luzów we wszystkich panewkach , luzów w pompie olejowej (w której też jest zawór obejściowy) i gęstości oleju . Najprostszą metodą sprawdzenia prawidłowego ciśnienia smarowania jest podłaczenie manometru . Pozdrawiam.
szogun0 Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Filtr oleju nie ma nic do ćiśnienia w systemie smarowania. Nawet jak jest zapchany , wewnątrz filtra jest zawór obejściowy ( bajpas) . Ciśnienie jest wypadkową luzów we wszystkich panewkach , luzów w pompie olejowej (w której też jest zawór obejściowy) i gęstości oleju . Najprostszą metodą sprawdzenia prawidłowego ciśnienia smarowania jest podłaczenie manometru . Pozdrawiam. Mylisz się. Nieprawidłowy filtr oleju może spowodować duże spadki ciśnienia. Nie wszystkie filtry mają bypass, to zależy od założeń producenta samochodu, niektóre mają zawór zwrotny. Porównaj właściwości OP 526 i OP526/1, wymiary, otwory i gwint identyczne, tylko jeden ma zawór obejściowy, a drugi zawór zwrotny.
Ronin Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Jestem zaskoczony, że występują tak duże zmiany w poziomie oleju. No musi go gdzieś przytrzymywać. Napewno nie na ssaku bo poziom byłby prawidłowy tylko występował by brak ciśnienia. Jakby była gdzieś bariera. Może tylko wybrakowany filtr, a reszta OK. Z drugiej strony może Henrykus ma rację, tutaj wielkich filozofii nie ma, jak pompa słaba to piszczy napewno. Ale ja bym sprawdzał od najprostrzych i trywialnych usterek.
kamil830 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Ostatnio pokazał mi sie na chwilkę taki komunikat Oil sensor ? o co chodzi z tym komunikatem czasami auto weźmie mi trochę oleju. Mam tez kłopot z prędkościomierzem. Wskazówka drga i nie pokazuje tak mi się wydaje faktycznej prędkości. Czym to może być spowodowane ?
kamil830 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Ostatnio pokazał mi sie na chwilkę taki komunikat Oil sensor ? o co chodzi z tym komunikatem czasami auto weźmie mi trochę oleju. Mam tez kłopot z prędkościomierzem. Wskazówka drga i nie pokazuje tak mi się wydaje faktycznej prędkości. Czym to może być spowodowane ?
create2fight Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 z tym oleje to przegladanij sobie dokladnie odme:) czy nie jest zatkana bo wlasnie taki efekt sie robi jak piszesz a co do zegarow to podepinij sie pod VAG i zrob sobie test duzo powinno Ci to powiedziec:) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się