martinez320 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Witam, Moja świeżo kupiona 1.8T :>, dziwnie się zachowuje tzn. ma bardzo mało mocy na niskich obrotach, wręcz gaśnie przy ruszaniu, jakby była przytkana przez kata? Turbo się załącza grubo powyżej 3000 obr./min a "dobrze" działa w zakresie 4800 do końca. Tzn. nie wiem czy dobrze bo nie mam porównania ale coś się ewidentnie dzieje. Zatem czy to wskazuje na zapchany katalizator, czy może coś jest nie tak z turbo ? Dodam, że gdy zdejmuje i dokładam gazu przy 3,5 tys obr to dziwnie szarpie, tak jakby turbo zaczynało działać gwałtownie i z opóźnieniem. Wg mnie to kat. zapchany. Auto ma 200 tys km, więc raczej do wymiany... Ps. Rura czy szukać kata w zamiennikach ? Ps. Czy diagnostyka VAGiem da rozpoznanie problemu ? Wszelkie info mile widziane Martinez320
szogun0 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Diagnostyka elektroniczna da rozwiązanie innych problemów jeśli są, ale nie poinformuje o niedrożnym wydechu. To trzeba organoleptycznie, np. wykręcić sondę.
pre_pl Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_awt_mozna_uszkodzic_cawke_zaplonowa-t35877.0.html;msg413453#msg413453 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_awt_trudnosci_z_uruchomieniem_silnika_oraz_brak_mocy-t31002.0.html może coś pomoże....
martinez320 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2008 Nie sądzę aby to cewka bo silnik pracuje równo, nie wystepują problemy z odpalaniem albo szarpaniem. no cóż pierwszą rzecz to na VAG'a. Ps. A jakie są objawy zatartego/uszkodzonego turbo ? i przy jakich obrotach normalnie powinno się załączać ? Powinno coś być słychać czy ma być cicho ? dzięki
loco87 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Co do turbo: Nie ma jednej szkoly... Sa przynajmniej 2. Jedna mowi iz turbo bedzie slyszalne na zew. wzglednie w srodku w zakresie niskich predkosci obrotowych wzglednie wysoki bieg pod obciązeniem. Inna ze turbo nie powinno byc wcale slyszalne bo to zwiastuje problem. Prawda jednak jest taka ze nasze aeb nie powinno bardzo swiszczec. Jedynie delikatny swist w zakresie od 1700-2500tys przy bucie z otwarta szyba. Po otworzeniu maski nie powinno byc slyszalne turbo nawet przy przygazowce. Wiele tez zalezy czy siedzi orginalne turbo czy po regenerce. Z zasady po wymianie kompletu naprawczego turbo zaczyna byc bardziej slyszalne. To w naszych aeb Jednak w nowszych silnikach w szczegolnosci mocno wykreconych dislach z poj. wieksza niz 1.9 turbo bedzie slyszalne nawet jak jest nowe...Tam nie ma malutkiej gwizdawki tylko jest sporych rozmiarow turboswist ktory sila rzeczy musi generowac pewien szum. Dodatkowo warto powiedziec ze biorac pod uwage 10 nowych samochodow konkretnie 2.5tdi bau w a6 w 7 bedzie ciche turbo a w 3 wyraznie slyszalne. I nie jest to wada fabryczna. Od tak ten typ tak ma. I jest to sprawdzona info od kumpla ktory pracuje w aso audi vw Co do technicznej strony w silniku aeb wystepuje mala gwizdawka ktora pompuje od 1800 obrotow wzglednie 2 tys cisnienie od 0.5-0.6 (chyba... ktos tlumaczyl ze w niskich zakresie wystepuje 0.6 aby puzniej bylo 1.5.... nie chce Cie wprowadzic w blad musisz to spr.) Ciag odczuwalny dla kierowcy jest od 2tys. ale zeby naprawde przyspieszac wypada miec nieco wiecej. Nie ma sie co czarowac ze disel to to nie jest i potrzebuje wiekszych obrotow. Aeb je lubi wiec :gwizdanie: Jak turbo niedomaga to naczesciej auto ma slaby ogolny ciag moze zakopcic spalac olej i byc bardzo glosne lub martwe Tak narpawde pomoze tylko vag lub podpiecie pod manometr.
martinez320 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2008 Dzięki serdeczne za wyczerpującą odpowiedź. Właśnie wróciłem z "ujeżdżania" i muszę przyznać, że w porównaniu do dnia wczorajszego jest różnica o 180 st. Był słyszalny lekki "gwizd" tak przy 2,5 tys, i wyraźna poprawa przyspieszenia. Nawet olej na wskaźniku doszedł do 110 st, a wcześniej osiągał zaledwie 80-90st. Nie wiem, czy jeżeli auto np. długo stało albo poprzedni właściciel lizał wysokie obroty przez papierek to turbo nie działało jak należy i tym samym się "zamuliło" Pozdr
loco87 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Turbina w aeb jest troche bardziej glupko odporna od innych Nie ma zmiennej geometri wiec zapieczenie poprzez dziadkowata jazde wzasadzie odpada. Jednak szybkie gaszenie i pyta zaraz po odpaleniu powoduja ze lopatki wirnika ulegaja uszkodzeniu i geometria wspolosiowa sie rozjerzdza ma zbyt duze luzy przez co puszcza olej i masz babo placek
poziek Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 Ja bym wyciął kata i wstawił rurę 2,5" średnicy
poziek Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 i nie ebdzie pyrczej jak stary poldek ? będzie ryczał jak rasowe ferrari
martinez320 Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Opublikowano 1 Lipca 2008 Tak było dopóki się termostat nie zaciął dziś rano Mega zonk temperatura przekroczyła 100 st i postanowiłem nie kontynuować jazdy Apropos, czy koledzy polecą jakiś dobry warsztat w Łodzi ?? Pozdr
Ronin Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 Jakby był przytkany wydech to silnik nie ciągnie w całym zakresie obrotów. Loco87 dobrze radzi podepnij pod Vaga i zobacz czy coś nie wyrzuci. Porady wytnij kata i wstaw rurke to wyjście mylne i wyjątkowo prymitywne. W innym temacie ([b5 ADR] Słaby silnik jak na 1.8 ) wrzuciliśmy filmiki jak chodzi auto do setki - zobacz i porównaj, może nie jest tak źle. Załącz video to coś się poradzi. Zdrówka
adams78 Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 Porady wytnij kata i wstaw rurke to wyjście mylne i wyjątkowo prymitywne. Hm. Inteligentny tekst... Załącz video to coś się poradzi. Tu już bardzo obniżyłeś lot. Co wywnioskujesz z marnej jakości filmu?
loco87 Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 hymmm a jak u kolegow po wycieciu kata? wydaje mi sie ze wstawienie rurki to keipski pomysl..... nie wiem jak a4 ale inne auta na to reaguja metalicznym postukiem wczasie przyspieszania....
martinez320 Opublikowano 16 Września 2008 Autor Opublikowano 16 Września 2008 Witam po dłuższej przerwie, Dziwne zachowanie mojej turbiny wynikało z uszkodzenia zaworu sterującego. Koszt 230 zł w ASO i własna wymiana :> Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się