Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odcięciem turbo bez błędu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z turbo wiem ze tych tematów było wiele może za wiele ale mianowicie odciena mi turbine przy około 130 km/h ale niewyskakuje bład auto wpada w tryb awaryjny ale nie zapisuje go po ponownym odpaleniu jest ok , kierownica turbo chodzi ale np gdy wyjmę ten wężyk który wchodzi w ta gruszke to ta sztanga bardzo powoli unosi sie tak jakby zasłabe było cisnienie ale może mi sie tak tylko wydawac odrazu mówie logów niezrobie niemam narazie dostepu do Vag -a i niewiem czy turbo do czyszczenia czy zaworek do wymiany troszke moze namieszałem ale jak co to pytać gdy cos niejasnego z góry dzięki

Opublikowano

spróbuj przetestować na 4 pod górkę (pedał w deche) u mnie tak wpadał zawsze w tryb awaryjny a na innych biegach chodziło idealnie czasem sie zwiesił, czyściłem wymieniałem zawór n75 aż w końcu poszło turbo do regeneracji i zrobili :) ale po kolei, jak wpada w tryb awaryjny (odcina moc) musi być błąd, podłącz vaga i z nim jedź :) i zobaczysz co sie dzieje.

Opublikowano

zaraz gdy tak się dzieje podpinam vag-a i nic brak błędów na 1,2 3 biegu ok gdy wrzuce 4 dojdzie do 130 to zczyna tak odcienac ale do 3 tysięcy ciągnie dobrze od 3 tysiecy tak jaby nieumiał i az tak do 4 tyś obr a jeszcze wystepuje cos takiego npna 3 biegu w okolicy 2 tys obr gaz i takie jakby poszarpnięcie jakby cos chwytało

Opublikowano

Błąd powinien się zapisać (ale nie musi) więc jakim testerem jest to Audi czytane bo czas najwyższy by ktoś podpiął go pod Vaga lub VCDS'a.

Opublikowano

czytane jest vag 4.9 vag com 3.11 i vcds na zadnych z tych urządzen niema błędu aaa przepraszam bardzo raz wyskoczył błąd tylko jeden raz jakiś czas temu 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

i nic pozatym nawet jak jade pare kilometrów w trybie awaryjnym to nic niepokazuje a niechce rozbierac turbo a bedzie to np jakiś zawór wiec moze zasugieruje sie waszymi opiniami

Opublikowano

Ja w swoim 2.0 też raz na jakiś czas mam ten sam problem. Mam silnik 8v o oznaczeniu BPW (bliski kuzyn 1.9) i podczas ostrego deptania na 4-tym biegu też mi silnik wchodzi w tryb awarylny i nie rejestruje żadnego błędu. Po podpięciu kompa zero błędów. Wystarczy go zgasić i ponownie uruchomić i wszystko wraca do normy. Dlaczego tylko na 4-ce to nie wiem. Dodam że jestem po programie i usunięciu DPF-a.

Opublikowano

panowie problem rozwiazany ale po rozwiazaniu starego powstał nowy mianowicie po wymianie N75 słychac wirnik turbiny podczas zmiany biegu i moje pytanie czy to juz koniec turbo czy poprostu przestanie samochód ciągnie teraz tak jak powinien :) ale jest to bardzo denerwujące dzięki za odpowiedzi pozdr

Opublikowano

Teraz opiszę jak było w moim przypadku - zanim zmienna geometria zastała się na amen to również - tryb awaryjny przy każdym przekroczeniu 160 km/h na 5 biegu - na mniejszych biegach nie bujałem go do takich obrotów ale również nie zapisywało żadnego błędu nawet przy aktywnym trybie awaryjnym . Błąd zaczął się sypać raz za razem ale właśnie, tylko wtedy, kiedy bujałem auto do tych 3200 obrotów np. na 3 biegu czyli w miarę szybko. Ciągle wywalało 17965 - przeładowanie - a jako, że mam silnik poprzeczny czyli w Golfie IV z gruchą podciśnienia montowaną od dołu turbo a nie od góry (tak jak jest w A4) to byłem pewien, że winna jest zmienna geometria - otóż była ale nie od razu (najpierw w d*pę dała o sobie znać zardzewiała sztanga wewnątrz gruchy) - zdemontowałem gruchę ze sztangą. Była tak zardzewiała (i blokowała ruch zmiennej geometrii skutecznie), że postanowiłem na necie wkleić jej fotki np. tę : PB200056.JPG - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl (to i inne na necie zdjęcia to moje autentyczne foto). Pomogło na jakieś 2 tyś. km ale po tym czasie okazało się, że jazda z tak zapieczoną sztangą szybko odbiła swoje piętno na zmiennej geometrii turbo i ją również musiałem zdemontować i rozruszać a zwłaszcza z naciskiem nie na nagar, który był minimalny na kierownicach spalin ale na rysy w bieżni muszli wydechowej czyli te : bieżnia muszli gorącej VNT.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl, (zdjęcie to nie jest mojego autorstwa tylko zapożyczone (wkleił je gość o nicku mk4asv), po której te właśnie krawędzie kierownic spalin się mają poruszać i dopiero jak je zeszlifowałem na zero to problem z przeładowaniem ustąpił. Moim skromnym zdaniem - o sprawności zmiennej geometrii nie świadczy stopień jej znagarowania tylko stopień stanu bieżnika jej części (bieżni) wydechowej, po której poruszają się krawędzie kierownic spalin - krawędzie kierownic spalin zacierały się w widocznych na fotce rysach w bieżni i to powodowało ich blokowanie się a nie nagar. To jednak tylko moje zdanie z którym nikt nie musi się zgadzać ale doświadczenie zdobyte w ten właśnie sposób pozwoliło mi na zniwelowanie trybu awaryjnego. Jednym słowem - nie nagar na kierownicach spalin tylko spolerowanie rys i złobień w bieżni muszli części gorącej turbo po krawędziach tychże kierownic odmuliło turbo na jakiś dłuzszy czas - ale nie wiecznie, bo szlag trafił w końcu jego uszczelnienie, - turbo po przebiegu jakichś 6 tyś km. od czyszczenia zaczeło lać olejem do dolotu w znacznych ilościach i to zmusiło mnie do jego zmiany na turbo ciut wydajniejsze czyli te z silnika BRD -170 KM.

Opublikowano

ale ten odgłos jest tylko rzy zmianie biegów podczas obciazenia na postoju cicho niema zadnego problemu 180km/h 200km/h tylko to słychac do 2 tys obr przy zmianie biegu najbardziej na 1,2 ,3 biegu znajomy tłumaczył mi to w ten sposób ze przez długi czas był zepsuty zawór n75 turbina niemiała takiego doładowania teraz ma odpowiednie i albo to brud w turbinie albo luz powstały na skutek prawidłowego doładowania a wtedy dlatego niebyło słychac bo niebyło takie jak ma byc pomieszałem troche ale sorki heh

Opublikowano

Gdybyś jeszcze powstawiał znaki przestankowe (przecinki, kropki itd.) to wtedy to co napisałeś byłoby bardziej czytelne a jak do tej pory trudno stwierdzić co masz na myśli.

Oj, pomieszałeś i to sporo.

Opublikowano

tomik 21 a czasem nie miałeś problemu rano z odpalaniem i nie dymił na biało bo mam te same problemy co ty z moim AWX tryb awaryjny bez błędu itp.

Opublikowano

problem mam rozwiązany , mianowicie kruciec od pompy vacum był luzny i traciło sie ciśnienie to pierwszy problem, a drugi to wysiadał n75 po wymianie nie ta fura , ale teraz podczas zmiany biegu lub puszczeniu biegu mam takie szuranie ale narazie jezdzi takze niewiem co to moze byc , a odglos nienarasta prawdo podobnie to cos z turbina skoro przez tle czasu była "nieczyna w pełni"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...