Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Audi A4 B5 2.5TDI -200tys km przebiegu- problem z rozruchem


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam problem z odpalaniem ciepłego silnika. Podczas przekręcenia kluczyka kontrolka świec żarowych tylko pojawia się na jakąś sekundkę. Kręcę jakieś 3-4 sekundy..., to może jeszcze nie jest takie denerwujące, że dosyć długo ale martwi mnie sposób zaskakiwania silnika. Silnik zaskoczy i jak w tym momencie jak przestanę kręcić rozrusznikiem to zgaśnie, muszę trzymać jeszcze z sekundę lub dwie... To mnie trochę niepokoi ponieważ podczas tego, nazwę to krótkiego "bezdechu" wydaje nieprzyjemny dzwięk. "Jak bym odpalał jakiegoś rupiecia" Gdy zaskoczy wtedy pracuje ładnie i równo. Dodam, że wymieniłem profilaktycznie pompę i filtr paliwa. Ten "bezdech" CZASAMI jest też podczas odpalania zimnego silnika ale wtedy wszystko odbywa się znacznie szybciej. Szybciej odpala ale też zdarza mi się, że za szubko odpuszczę i zgaśnie. Jeżeli ktoś wie jaki diabełek w tym siedzi to prosiłbym bardzo o radę... lub odesłanie mnie do tematu, który opisuje ten problem. Druga sprawa to taka, że lubi sobie czasem puścić całkiem pokaźną chmurkę czarnego dymka, najczęściej gdy podczas ruszania dam za małe obroty, wtedy łapie też taki "bezdech" - być może ten sam co podczas odpalania - nie wiem, to mój pierwszy diesel ale wydaje mi się, że moment obrotowy i spora moc powinna mi pozwalać na ruszanie bez zbytniego dodawania gazu.

Proszę o pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o to, że układ jest odpowietrzony bo podczas wymiany filrta i pompy oczywiście udało mi się go zapowietrzyć ;) Na hol i do mechanika i tam mi odpowietrzyli :)[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2008, 21:23 _________________________________________________Oczywiście przy okazji komputer i poprawienie wszystkich błędów... ale nadal jest to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem tzn. jak sinik był zimny palił na dotyk natomiast jak letni tak że świece żarowe już nie grzały to długo trzeba było kręcić aby odpalił. Rozwiązaniem problemu był nowy akumulator i wszystko wróciło do normy( diesel musi mieć dobry prąd rozruchowy), sprawdź sobie także czy w układzie paliwowym nie ma pęcherzyków powietrza, to także może mieć duży wpływ na twój problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o to, że układ jest odpowietrzony bo podczas wymiany filrta i pompy oczywiście udało mi się go zapowietrzyć ;) Na hol i do mechanika i tam mi odpowietrzyli :)[br]Dopisany: 30 Czerwiec 2008, 21:23 _________________________________________________Oczywiście przy okazji komputer i poprawienie wszystkich błędów... ale nadal jest to samo...

Napisał przecież, że układ odpowietrzony. A kąt wtrysku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwko o Shella - Extra diesel... a jeżeli chodzi o kąt wtrysku to spotkałem się już z taką opinią ale jako laik nie bardzo wiem o co chodzi. O co chodzi z tym kątem wtrysku, jaki sposób to się ustawia, samemu czy wizyta u mechanika? :)

Ps. Dzisiaj wymieniłem przedni lewy dolny wahacz (miałem straszliwe stuki w lewym kole) - jak ręką odjął, cisza jak w kościele ;)

Pozdrawiam :)

[br]Dopisany: 01 Lipiec 2008, 12:12 _________________________________________________Więc o co chodzi z tym kątem wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego moze tez byc czujnik temperatury zepsuty, i wtedy pokazuje jakies glupoty dla komputera, swoja droga moje Audi trzebabylo troszke dluzej na cieplo krecic, wiec pomogla mi wyzyta u ROGALA, sprawdzil kat wtrysku ktory byl delikatnie za wczesny a jednoczesnie w VAG-u podniosl delikatnie dawke paliwa przy rozruchu, problem jak reka odjal, pali na dotyk, niewazne czy zimny czy cieply, :good: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę wszystko co proponujecie, zacznę od tego czujnika, a potem najwyżej kąt wtrysku i dawkę rozruchową...

Pozdrawiam, napiszę o efektach :)[br]Dopisany: 04 Lipiec 2008, 00:59 _________________________________________________

miałem identyczny problem... spróbuj odłączyć czujnik temp płynu i sprawdz czy ciepły też ciężko bedzie odpalac

Więc tak, zrobiłem jak pisaliście, odłączyłem czujnik temp cieczy chłodzącej i wtedy pali na dotyk z tym, że świece żarowe wcale nie gasną...[br]Dopisany: 12 Lipiec 2008, 15:56 _________________________________________________

Ja miałem podobny problem tzn. jak sinik był zimny palił na dotyk natomiast jak letni tak że świece żarowe już nie grzały to długo trzeba było kręcić aby odpalił. Rozwiązaniem problemu był nowy akumulator i wszystko wróciło do normy( diesel musi mieć dobry prąd rozruchowy), sprawdź sobie także czy w układzie paliwowym nie ma pęcherzyków powietrza, to także może mieć duży wpływ na twój problem.

Akumulator rzeczywiście był za słaby 55/420, kupiłem 74/680 ale nie rozwiązało to problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ale ja nie mam żadnego wycieku.. :) i wiem gdzie znajduje się czujnik temp. Chodzi o to, że słabo odpala na ciepłym silniku, ktoś wyżej mi poradził odłączyć czujnik temperatury i sprawdzić jak pali. Więc tak zrobiłem, odłączyłem ten czujnik i wtedy pali na dotyk. Tylko chciałbym teraz wiedzieć co w związku z tym? :hi:[br]Dopisany: 13 Lipiec 2008, 13:10 _________________________________________________Czy czujnik jest do wymiany, czy to, że go odłączyłem i ładnie pali wyklucza inną poważniejszą usterkę?[br]Dopisany: 13 Lipiec 2008, 13:12 _________________________________________________Dodam jeszcze, że po wyjeździe z garażu (było naprawdę gorąco i w garażu i na dworze) wskazówka temp zaczyna iść do góry po jakiś 10-15 minutach..., potem idzie do góry i staje na 90 stopniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem nowe czujniki ale zaden z nich nie rozwiązał problemu.... Więc znajomy "magik" postanowil obciąć brązowy kabel od czujnika :kox: . Problem znikł, zrobiłem już 60 tyś km i wszystko ok. pali idealnie zimny czy ciepły. [br]Dopisany: 13 Lipiec 2008, 13:23 _________________________________________________dodam jeszcze ze po podłączenu vaga wywala za uszkodzony czujnik cieczy, (wskazania temp ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... :) To trochę drastyczne posunięcie ale wezmę to pod uwagę :)

A słuchaj, po obcięciu tego kabla, rozumiem, że nie gasną Ci świece żarowe tylko grzejesz ile chcesz tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wymieniam wszystkie paski, rozrządu i resztę..., mają ustawić wszystko dokładnie, moment wtrysku takie tam, więc może po tym się polepszy... a jak nie.. to nie będę z tym walczył na razie. Zobaczę sobie jeszcze turbinę, czy nie trzeba oczyścić a jak zbiorę trochę kasy to kupię pompę wtryskową z regeneracji... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...