omnix20 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Robiony byl w lezajsku. Ale nie wiem czy zabierac sie odrazu za wymiane sprzegla czy kombinowac cos przy mocy chociaz to pierwsze to duzy koszt
dawid771 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 A masz jakiś wykres? Wrzuć, ktoś go pewnie oceni. Tak to chyba jest w naszych b8, że program sprzęgła są słabe a program jeszcze to potęguje i potem szukamy dziury w całym. Ile masz przebiegu?
mxzibi Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Sprzęgło od 143 PS a sprzęgło 170PS to to samo.
omnix20 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Sprzęgło od 143 PS a sprzęgło 170PS to to samo. czyli dalej trzeba szukac jakiegos rozwiazania aby nie slizgalo sprzeglo po programie. Bo teraz sam nie wiem czy wimiana cos da po tym co przedtem czytalem w tym temacie.
dawid771 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Szprzęgło masz tak jak ja do wymiany i od tego trzeba zacząć, czy program do korekty? Nie wiem, wrzuc wykres. Niestety dzisiejsze części mają zdecydowanie krótszą żywotność niż te z początku wieku i trzeba się z tym pogodzić. W moim poprzednim aucie Vw Passat B5 (po programie) sprzęgło wymieniłem przy 250 tys. a jeszcze się nie rozsypało do końca dlatego przebiegi 120-140 początkowo mnie zszokowały. Po przeczytaniu większości postów na forum, przestałem płakać i już zbieram na dwumasa, pompę paliwa, siłownik wlewu paliwa itp. Przestałem się tym wszystkim już martwić i teraz duszę ile fabryka dała
mxzibi Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Witam. Mam podobny problem. Zrobiłem niedawno program na 400Nm i sprzegło ślizga. zastanawiałem sie nad obnizeniem mocy lub podniesieniem momentu obrotowego tylko czy to w ogole cos da. Czy jesli sprzeglo zaczeło juz podslizgiwac to czy da sie sie go jeszcze uratowac. I czy jest sens by kombinowac cos przy programie. A druga sprawa to to ze widzialem gdzies na forum ze ktos chcial zamienic sprzeglo z 140ps na sprzeglo ze 170 ps. Teoretycznie rzecz biorac podobna skrzynia, silnik ten sam to sprzeglo powinno byc mocniejsze skoro oryginalnie jest 170ps. Tylko czy po wymianie na mocniejsze sprzeglo nie beda cierpiec inne elementy napedu. ??pozdro kuba Podniosłeś moc w aucie i dopiero teraz się zastanawiasz czy inne podzespoły będą cierpieć ?? sorki ale chyba z późno na takie refleksje:-). Obniżenie mocy nic ci nie da bo sprzęgło ślizga się nam od momentu obrotowego NM i w żadnym wypadku już go nie podnoś chyba ,ze coś się wymyśli z tym dociskiem. Piszesz ,że masz 400NM i sie slizga ??? to co ja mam powiedziec jak mam 470 NM a najlepsze jest to ,ze na oryginalnym docisku było ok. Zmieniałeś docisk czy masz oryginał??
omnix20 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Tylko pytanie teoretyczne... czy jesli wymienie sprzeglo z dwumasem czy nie bedzie slizgac przy tak wysokim momencie. bo jesli zacznie po wymianie sprzeglo zacznie slizgac to szlak trafi kolejne. I do tego kasy kope i dlatego boje sie wymiany. A wykresu niestety narazie zadnego nie mam bo spec ktory robil mi chipa nie sprawdzil pozniej auta na hamowni. Zastanawiam sie dlatego czy nie zmienic momentu przed wymiana by nie zniszczyc kolejnego sprzegla. A to sprzeglo na przejechalo dopiero jakies 65 tys i po chipie zaczelo od razu slizgac.
dawid771 Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Ja mam 388 i się ślizga ale mam wyjechane ponad 140tys więc powiedzmy, że ma większe prawo. Przy Twoim przebiegu skłaniałbym się w kierunku korekty programu ale bez bliższych danych co ten tuner zrobił to tylko gdybanie.
rafsus Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Oddałeś auto w rece magika bez hamowni To widzisz ile udało ci się zaoszczędzić
omnix20 Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Witam. Mam podobny problem. Zrobiłem niedawno program na 400Nm i sprzegło ślizga. zastanawiałem sie nad obnizeniem mocy lub podniesieniem momentu obrotowego tylko czy to w ogole cos da. Czy jesli sprzeglo zaczeło juz podslizgiwac to czy da sie sie go jeszcze uratowac. I czy jest sens by kombinowac cos przy programie. A druga sprawa to to ze widzialem gdzies na forum ze ktos chcial zamienic sprzeglo z 140ps na sprzeglo ze 170 ps. Teoretycznie rzecz biorac podobna skrzynia, silnik ten sam to sprzeglo powinno byc mocniejsze skoro oryginalnie jest 170ps. Tylko czy po wymianie na mocniejsze sprzeglo nie beda cierpiec inne elementy napedu. ??pozdro kuba Podniosłeś moc w aucie i dopiero teraz się zastanawiasz czy inne podzespoły będą cierpieć ?? sorki ale chyba z późno na takie refleksje:-). Obniżenie mocy nic ci nie da bo sprzęgło ślizga się nam od momentu obrotowego NM i w żadnym wypadku już go nie podnoś chyba ,ze coś się wymyśli z tym dociskiem. Piszesz ,że masz 400NM i sie slizga ??? to co ja mam powiedziec jak mam 470 NM a najlepsze jest to ,ze na oryginalnym docisku było ok. Zmieniałeś docisk czy masz oryginał?? No nie wiem czy docisk jest oryginalny. Raczej tak bo było to robione jeszcze przed moim zakupem owego autka w ASO wiec raczej oryginał. A co do podniesienia mocy to robilem wczesniej w b5 z115 na 130 i wszystko było ok choc tam tez mam juz sprzeglo do wymiany ale jest na nim juz nastukane jakies 130tys wiec myslalem ze skoro tamto autko chulalo to w nowszym bedzie tez wszystko ok. A tu zonk. I dlatego zastanawiam sie czy po wymianie calego kpl bedzie ok czy trzeba szukac rozwiazania z tym dociskiem jak pisales.
piotrsob1 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Miałem to samo co Wy, w mojej B7 po programie zrobionym przy przebiegu 50 kkm, zaczeło się podślizgiwać sprzęgło . Kupiłem więc nowe razem z dwumasem i szykowałem się do wymiany i pewnie bym wymienił, gdyby nie przypadek . Była zima 2008/2009 , kierowca z ciężarówki krzyknął na radiu, że ma problem z wyjazdem z zaśnieżonego parkingu, więc zrobiłem dobry uczynek i go wytargałem na asfalt . Po akcji przypalonym sprzęgłem jechało na kilometr, ale mówie sobie i tak jest do wymiany, więc żadna strata . Szczęka opadła mi następnego dnia, bo okazało się że sprzęgło przestało się ślizgać !!!! Aktualnie mamy rok 2013 i przebieg 140 kkm, w międzyczasie podślizgiwanie powtórzyło się kilkukrotnie, ale ponowne przypalenia stawiają go z powrotem na nogi A nowy komplecik leży w garażu piąty rok i rdzewieje Tak że przed wymianą proponuję zrobić przypalankę, nie macie nic do stracenia, wymienić zawsze zdążycie
Fr0styyy. Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Też słyszałem o tym, żeby przypalić sprzęgło jak jest nowe
piotrsob1 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Wcale nie musi być nowe , byle nie przesadzić i nie puścić całkowicie z dymem 1
mxzibi Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Miałem to samo co Wy, w mojej B7 po programie zrobionym przy przebiegu 50 kkm, zaczeło się podślizgiwać sprzęgło .Kupiłem więc nowe razem z dwumasem i szykowałem się do wymiany i pewnie bym wymienił, gdyby nie przypadek . Była zima 2008/2009 , kierowca z ciężarówki krzyknął na radiu, że ma problem z wyjazdem z zaśnieżonego parkingu, więc zrobiłem dobry uczynek i go wytargałem na asfalt . Po akcji przypalonym sprzęgłem jechało na kilometr, ale mówie sobie i tak jest do wymiany, więc żadna strata . Szczęka opadła mi następnego dnia, bo okazało się że sprzęgło przestało się ślizgać !!!! Aktualnie mamy rok 2013 i przebieg 140 kkm, w międzyczasie podślizgiwanie powtórzyło się kilkukrotnie, ale ponowne przypalenia stawiają go z powrotem na nogi A nowy komplecik leży w garażu piąty rok i rdzewieje Tak że przed wymianą proponuję zrobić przypalankę, nie macie nic do stracenia, wymienić zawsze zdążycie No nie wiem czy przypalanie sprzęgła to dobra opcja bo kilka dni temu wyciągałem skrzynie i jak rozkręciłem sprzęgło to okazało się ze docisk na połowie bieżni wyślizgany jest jak lustro , czyli nie dociskało prawidłowo po całości. Zaryzykowałem i wsadziłem z powrotem swój stary ( fabryczny) docisk i o dziwo jest OK tylko sprzęgło bierze nisko bo ma już trochę nalatane. Teraz szukam docisku od 3.0 l i wrzucę na skrzynie - mierzyłem , przymierzałem i na pewno będzie pasowało tylko nie wiem jak wysprzeglik czy da sobie rade z mocniejszym dociskiem - mam nadzieje ,że w 3.0l jest takie samo.
piotrsob1 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Jak nie spróbujesz, to musisz wierzyć tylko na słowo P.S. Jak faktycznie masz takiego niutona jak w podpisie to na seryjnym sprzęgle nigdy dobrze nie będzie Da się wogóle jeździć ośką na takim programie ?
mxzibi Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Jak nie spróbujesz, to musisz wierzyć tylko na słowo P.S. Jak faktycznie masz takiego niutona jak w podpisie to na seryjnym sprzęgle nigdy dobrze nie będzie Da się wogóle jeździć ośką na takim programie ? Dlaczego nie da się jeździć ??? zabawa zaczyna się od drugiego biegu bo na jedynce trzeba z wyczuciem ruszać. Poprzednim moim autem była audi B7 i tam też miałem program na 195PS i 420Nm i było OK , nic się nie ślizgało . Sprzedałem auto znajomemu i dalej śmiga bez awarii. Chyba B8 mają jakieś słabsze te sprzęgła bo jak tu czytam to juz od 380Nm te nasze dociski się ślizgają .
Dikson Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ja mam 390 Nm 175km program robiony jakieś 3 tys.temu nalatane 175 kkm i nic nie slizga. Ruszam z 1 w miarę normalnie pózniej już trochę inaczej kupiłem go jakieś 10kkm temu podobno wg audi przy 163kkm miał wymianę sprzęgła i dwumasy. Wcześniej w B6 1.9 TDI miałem 164km 350Nm i nie zmieniłem sprzęgła i było ok.
quattro80 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 ja zamieniłem tylko że w benzynie do 150km założyłem kpl. od 190km teraz śmiga że hej
grom Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Przypalanie sprzegła w tym konkretnym przypadku nie pomaga ,próbowałem lekko je podjarać i fakt na chwile pomaga ale pewnie dlatego że temperatura wzrasta ,a jak wiadomo cieple sprzegło ma wieksza cierność. Jak wystygnie przez noc to jest jeszcze gorzej.. także nie polecam Jak nic teraz sachs robi słabsze sprzegła seryjne ,cos czuje ze dlatego ,ze pojawił sie sachs performance do naszych aut. Mysle ,że trzeba iśc drogą mxzibi i kombinować z 3.0tdi ,ktoś musi przetrzec szlak:) Ja niestety nie mam takich możliwości, ale tak jak Ci Zbyszek mówiłem ,na ile moge ,służe pomocą
mxzibi Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Przypalanie sprzegła w tym konkretnym przypadku nie pomaga ,próbowałem lekko je podjarać i fakt na chwile pomaga ale pewnie dlatego że temperatura wzrasta ,a jak wiadomo cieple sprzegło ma wieksza cierność. Jak wystygnie przez noc to jest jeszcze gorzej.. także nie polecamJak nic teraz sachs robi słabsze sprzegła seryjne ,cos czuje ze dlatego ,ze pojawił sie sachs performance do naszych aut. Mysle ,że trzeba iśc drogą mxzibi i kombinować z 3.0tdi ,ktoś musi przetrzec szlak:) Ja niestety nie mam takich możliwości, ale tak jak Ci Zbyszek mówiłem ,na ile moge ,służe pomocą No spoko , jestem na etapie szukania dobrego docisku od 3.0l. Razem ze szwagrem taką skrzynie ogarniamy na spokojnie w 8 godzin warunkach domowego garażu tak wiec będę wymieniał. Najlepiej ,ze to stare sprzęgło trzyma jak ta lala ale żonce źle się jeździ bo do samej podłogi trzeba cisnąć tak wiec zapadła decyzja o wymianie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się