Skocz do zawartości
IGNOROWANY

slizgające się nowe sprzęgło


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robiony byl w lezajsku. Ale nie wiem czy zabierac sie odrazu za wymiane sprzegla czy kombinowac cos przy mocy chociaz to pierwsze to duzy koszt

Opublikowano

A masz jakiś wykres? Wrzuć, ktoś go pewnie oceni. Tak to chyba jest w naszych b8, że program sprzęgła są słabe a program jeszcze to potęguje i potem szukamy dziury w całym. Ile masz przebiegu?

Opublikowano

Sprzęgło od 143 PS a sprzęgło 170PS to to samo.

Opublikowano
Sprzęgło od 143 PS a sprzęgło 170PS to to samo.

czyli dalej trzeba szukac jakiegos rozwiazania aby nie slizgalo sprzeglo po programie. Bo teraz sam nie wiem czy wimiana cos da po tym co przedtem czytalem w tym temacie.

Opublikowano

Szprzęgło masz tak jak ja do wymiany i od tego trzeba zacząć, czy program do korekty? Nie wiem, wrzuc wykres. Niestety dzisiejsze części mają zdecydowanie krótszą żywotność niż te z początku wieku i trzeba się z tym pogodzić. W moim poprzednim aucie Vw Passat B5 (po programie) sprzęgło wymieniłem przy 250 tys. a jeszcze się nie rozsypało do końca dlatego przebiegi 120-140 początkowo mnie zszokowały. Po przeczytaniu większości postów na forum, przestałem płakać i już zbieram na dwumasa, pompę paliwa, siłownik wlewu paliwa itp. Przestałem się tym wszystkim już martwić i teraz duszę ile fabryka dała ;)

Opublikowano
Witam. Mam podobny problem. Zrobiłem niedawno program na 400Nm i sprzegło ślizga. zastanawiałem sie nad obnizeniem mocy lub podniesieniem momentu obrotowego tylko czy to w ogole cos da. Czy jesli sprzeglo zaczeło juz podslizgiwac to czy da sie sie go jeszcze uratowac. I czy jest sens by kombinowac cos przy programie. A druga sprawa to to ze widzialem gdzies na forum ze ktos chcial zamienic sprzeglo z 140ps na sprzeglo ze 170 ps. Teoretycznie rzecz biorac podobna skrzynia, silnik ten sam to sprzeglo powinno byc mocniejsze skoro oryginalnie jest 170ps. Tylko czy po wymianie na mocniejsze sprzeglo nie beda cierpiec inne elementy napedu. ??

pozdro

kuba

Podniosłeś moc w aucie i dopiero teraz się zastanawiasz czy inne podzespoły będą cierpieć ?? sorki ale chyba z późno na takie refleksje:-).

Obniżenie mocy nic ci nie da bo sprzęgło ślizga się nam od momentu obrotowego NM i w żadnym wypadku już go nie podnoś chyba ,ze coś się wymyśli z tym dociskiem.

Piszesz ,że masz 400NM i sie slizga ??? to co ja mam powiedziec jak mam 470 NM a najlepsze jest to ,ze na oryginalnym docisku było ok.

Zmieniałeś docisk czy masz oryginał??

Opublikowano

Tylko pytanie teoretyczne... czy jesli wymienie sprzeglo z dwumasem czy nie bedzie slizgac przy tak wysokim momencie. bo jesli zacznie po wymianie sprzeglo zacznie slizgac to szlak trafi kolejne. I do tego kasy kope i dlatego boje sie wymiany. A wykresu niestety narazie zadnego nie mam bo spec ktory robil mi chipa nie sprawdzil pozniej auta na hamowni. Zastanawiam sie dlatego czy nie zmienic momentu przed wymiana by nie zniszczyc kolejnego sprzegla. A to sprzeglo na przejechalo dopiero jakies 65 tys i po chipie zaczelo od razu slizgac.

Opublikowano

Ja mam 388 i się ślizga ale mam wyjechane ponad 140tys więc powiedzmy, że ma większe prawo. Przy Twoim przebiegu skłaniałbym się w kierunku korekty programu ale bez bliższych danych co ten tuner zrobił to tylko gdybanie.

Opublikowano

Oddałeś auto w rece magika bez hamowni :facepalm:

To widzisz ile udało ci się zaoszczędzić :grin:

Opublikowano
Witam. Mam podobny problem. Zrobiłem niedawno program na 400Nm i sprzegło ślizga. zastanawiałem sie nad obnizeniem mocy lub podniesieniem momentu obrotowego tylko czy to w ogole cos da. Czy jesli sprzeglo zaczeło juz podslizgiwac to czy da sie sie go jeszcze uratowac. I czy jest sens by kombinowac cos przy programie. A druga sprawa to to ze widzialem gdzies na forum ze ktos chcial zamienic sprzeglo z 140ps na sprzeglo ze 170 ps. Teoretycznie rzecz biorac podobna skrzynia, silnik ten sam to sprzeglo powinno byc mocniejsze skoro oryginalnie jest 170ps. Tylko czy po wymianie na mocniejsze sprzeglo nie beda cierpiec inne elementy napedu. ??

pozdro

kuba

Podniosłeś moc w aucie i dopiero teraz się zastanawiasz czy inne podzespoły będą cierpieć ?? sorki ale chyba z późno na takie refleksje:-).

Obniżenie mocy nic ci nie da bo sprzęgło ślizga się nam od momentu obrotowego NM i w żadnym wypadku już go nie podnoś chyba ,ze coś się wymyśli z tym dociskiem.

Piszesz ,że masz 400NM i sie slizga ??? to co ja mam powiedziec jak mam 470 NM a najlepsze jest to ,ze na oryginalnym docisku było ok.

Zmieniałeś docisk czy masz oryginał??

No nie wiem czy docisk jest oryginalny. Raczej tak bo było to robione jeszcze przed moim zakupem owego autka w ASO wiec raczej oryginał. A co do podniesienia mocy to robilem wczesniej w b5 z115 na 130 i wszystko było ok choc tam tez mam juz sprzeglo do wymiany ale jest na nim juz nastukane jakies 130tys wiec myslalem ze skoro tamto autko chulalo to w nowszym bedzie tez wszystko ok. A tu zonk. I dlatego zastanawiam sie czy po wymianie calego kpl bedzie ok czy trzeba szukac rozwiazania z tym dociskiem jak pisales.

Opublikowano

Miałem to samo co Wy, w mojej B7 po programie zrobionym przy przebiegu 50 kkm, zaczeło się podślizgiwać sprzęgło :decayed:.

Kupiłem więc nowe razem z dwumasem i szykowałem się do wymiany i pewnie bym wymienił, gdyby nie przypadek :facepalm:.

Była zima 2008/2009 , kierowca z ciężarówki krzyknął na radiu, że ma problem z wyjazdem z zaśnieżonego parkingu, więc zrobiłem dobry uczynek i go wytargałem na asfalt :decayed:.

Po akcji przypalonym sprzęgłem jechało na kilometr, ale mówie sobie i tak jest do wymiany, więc żadna strata :whistling:.

Szczęka opadła mi następnego dnia, bo okazało się że sprzęgło przestało się ślizgać !!!!

Aktualnie mamy rok 2013 i przebieg 140 kkm, w międzyczasie podślizgiwanie powtórzyło się kilkukrotnie, ale ponowne przypalenia stawiają go z powrotem na nogi :grin:

A nowy komplecik leży w garażu piąty rok i rdzewieje :whistling:

Tak że przed wymianą proponuję zrobić przypalankę, nie macie nic do stracenia, wymienić zawsze zdążycie :decayed:

Opublikowano

Też słyszałem o tym, żeby przypalić sprzęgło jak jest nowe :whistling:

Opublikowano

Wcale nie musi być nowe :decayed:, byle nie przesadzić i nie puścić całkowicie z dymem :facepalm:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Miałem to samo co Wy, w mojej B7 po programie zrobionym przy przebiegu 50 kkm, zaczeło się podślizgiwać sprzęgło :decayed:.

Kupiłem więc nowe razem z dwumasem i szykowałem się do wymiany i pewnie bym wymienił, gdyby nie przypadek :facepalm:.

Była zima 2008/2009 , kierowca z ciężarówki krzyknął na radiu, że ma problem z wyjazdem z zaśnieżonego parkingu, więc zrobiłem dobry uczynek i go wytargałem na asfalt :decayed:.

Po akcji przypalonym sprzęgłem jechało na kilometr, ale mówie sobie i tak jest do wymiany, więc żadna strata :whistling:.

Szczęka opadła mi następnego dnia, bo okazało się że sprzęgło przestało się ślizgać !!!!

Aktualnie mamy rok 2013 i przebieg 140 kkm, w międzyczasie podślizgiwanie powtórzyło się kilkukrotnie, ale ponowne przypalenia stawiają go z powrotem na nogi :grin:

A nowy komplecik leży w garażu piąty rok i rdzewieje :whistling:

Tak że przed wymianą proponuję zrobić przypalankę, nie macie nic do stracenia, wymienić zawsze zdążycie :decayed:

No nie wiem czy przypalanie sprzęgła to dobra opcja bo kilka dni temu wyciągałem skrzynie i jak rozkręciłem sprzęgło to okazało się ze docisk na połowie bieżni wyślizgany jest jak lustro , czyli nie dociskało prawidłowo po całości. Zaryzykowałem i wsadziłem z powrotem swój stary ( fabryczny) docisk i o dziwo jest OK tylko sprzęgło bierze nisko bo ma już trochę nalatane.

Teraz szukam docisku od 3.0 l i wrzucę na skrzynie - mierzyłem , przymierzałem i na pewno będzie pasowało tylko nie wiem jak wysprzeglik czy da sobie rade z mocniejszym dociskiem - mam nadzieje ,że w 3.0l jest takie samo.

Opublikowano

Jak nie spróbujesz, to musisz wierzyć tylko na słowo :decayed:

P.S. Jak faktycznie masz takiego niutona jak w podpisie :shock3: to na seryjnym sprzęgle nigdy dobrze nie będzie :facepalm:

Da się wogóle jeździć ośką na takim programie ?

Opublikowano
Jak nie spróbujesz, to musisz wierzyć tylko na słowo :decayed:

P.S. Jak faktycznie masz takiego niutona jak w podpisie :shock3: to na seryjnym sprzęgle nigdy dobrze nie będzie :facepalm:

Da się wogóle jeździć ośką na takim programie ?

Dlaczego nie da się jeździć ??? zabawa zaczyna się od drugiego biegu bo na jedynce trzeba z wyczuciem ruszać.

Poprzednim moim autem była audi B7 i tam też miałem program na 195PS i 420Nm i było OK , nic się nie ślizgało . Sprzedałem auto znajomemu i dalej śmiga bez awarii. Chyba B8 mają jakieś słabsze te sprzęgła bo jak tu czytam to juz od 380Nm te nasze dociski się ślizgają .

program_audi.jpg

Opublikowano

Ja mam 390 Nm 175km program robiony jakieś 3 tys.temu nalatane 175 kkm i nic nie slizga. Ruszam z 1 w miarę normalnie pózniej już trochę inaczej :) kupiłem go jakieś 10kkm temu podobno wg audi przy 163kkm miał wymianę sprzęgła i dwumasy. Wcześniej w B6 1.9 TDI miałem 164km 350Nm i nie zmieniłem sprzęgła i było ok.

Opublikowano

ja zamieniłem tylko że w benzynie do 150km założyłem kpl. od 190km teraz śmiga że hej

Opublikowano

Przypalanie sprzegła w tym konkretnym przypadku nie pomaga ,próbowałem lekko je podjarać i fakt na chwile pomaga ale pewnie dlatego że temperatura wzrasta ,a jak wiadomo cieple sprzegło ma wieksza cierność. Jak wystygnie przez noc to jest jeszcze gorzej.. także nie polecam

Jak nic teraz sachs robi słabsze sprzegła seryjne ,cos czuje ze dlatego ,ze pojawił sie sachs performance do naszych aut. Mysle ,że trzeba iśc drogą mxzibi i kombinować z 3.0tdi ,ktoś musi przetrzec szlak:) Ja niestety nie mam takich możliwości, ale tak jak Ci Zbyszek mówiłem ,na ile moge ,służe pomocą:wink:

Opublikowano
Przypalanie sprzegła w tym konkretnym przypadku nie pomaga ,próbowałem lekko je podjarać i fakt na chwile pomaga ale pewnie dlatego że temperatura wzrasta ,a jak wiadomo cieple sprzegło ma wieksza cierność. Jak wystygnie przez noc to jest jeszcze gorzej.. także nie polecam

Jak nic teraz sachs robi słabsze sprzegła seryjne ,cos czuje ze dlatego ,ze pojawił sie sachs performance do naszych aut. Mysle ,że trzeba iśc drogą mxzibi i kombinować z 3.0tdi ,ktoś musi przetrzec szlak:) Ja niestety nie mam takich możliwości, ale tak jak Ci Zbyszek mówiłem ,na ile moge ,służe pomocą:wink:

No spoko , jestem na etapie szukania dobrego docisku od 3.0l.

Razem ze szwagrem taką skrzynie ogarniamy na spokojnie w 8 godzin warunkach domowego garażu tak wiec będę wymieniał.

Najlepiej ,ze to stare sprzęgło trzyma jak ta lala ale żonce źle się jeździ bo do samej podłogi trzeba cisnąć tak wiec zapadła decyzja o wymianie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...