Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta turbina 1.9 tdi AFN


kajro28

Rekomendowane odpowiedzi

Co z tym fantem zrobić...turbiny nie słychać, ramie geometrii ani drgnie i pytanie z mojej strony- opłaca się regenerować, kupić używke, nowa czy próbować wyciągnąć i czyścić kierownice turbinki... (nigdy tego nie robiłem) jakie ceny regeneracji / nowej turbiny... i jakie podpasują do afn ewentualnie jakby były lepsze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem ..jak Ci padła ori to kup awx albo brd + wtryski wieksze + program i bedziesz mega zadowolony z przyrostu mocy..wszystko jest tutaj opisane :

http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/all-tdi-podniesie-mocy-1-9-vp-pd-koszty-czesci-efekty-218213/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością byłbym zadowolony ale to w przyszłości się pobawie. jeszcze finansowo nie jestem stabilny... na tą chwile chciałbym spróbować ją ożywic i prosiłbym o jakieś wskazówki jak sie zabrać za to :) matyss myślisz ze jakbym musial pochowac stara turbine wrzucenie z awx da rade i kompletowanie malym krokiem twojej sugestii zda egzamin?:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym kupił awx i mialbym juz podstawe jakas do poźniejszych modów

zostana Ci wtryski i program aha i do turbo od awx trzeba takie cos dokupic Przejściówka redukcja turbo AWX ASZ AFN inne tdi (3054863717) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. zeby ci wąz "s" pod turbo podlaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie naprawie to na pewno kupie awx i bede myslał nad modami bo i tak juz bedzie wszystko po kolei leciec. sprzegło na wykonczeniu i wtryski tez juz sie odzywaja... a właśnie... sprawdzając sprzegło wbijam 3 bieg i puszczam od razu pedal i ma gasnac jak jest dobre czy stopniowo puszczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu wnioskuję, że sztanga ani drgnie ale znajduje się w dolnym położeniu (nie jest wciągana w górę do gruchy) a jeśli tak to sprawdzałeś czy na gruchę dochodzi w ogóle podciśnienie bo w takim położeniu zmienna geometria się nie zapieka (są ale to wyjątkowo sporadyczne przypadki). Może się zatem okazać, że turbo jest sprawne a jedynie brak podciśnienia. Nie podałeś też nic czy próbowałeś sztangę podnieść mechanicznie i czy mechanicznie da się ją unieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma luzów na wirniku tylko problem w tym ze nigdy nie rozbierałem tego i sie boje ze namieszam i bedzie bryndza. sruby od turbo z pewnościa gładko nie pojda bo nie byly odkrecane. najpierw nagrzac silnik zeby turbinka byla goraca i wtedy atakowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz przez 2 dni wcześniej polewać śruby WD-40 i musi puścić nie ma cudów. Sprawdź ręką czy ruszysz sztangą czy stoi. Wielu ludzi ori turbiny czyści i potem jeszcze długo z nich korzysta....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polej 3 śrubu od turbo i od razu 3 od wydechu...wiesz co po kolei i jak wyciagac czy napisac wszystko po kolei??(w ciagu 2 miesiecy 6 razy wsadzałem awx i wywalałem i montowałem afn czyli 12 razy operacja ...hehe takze moge pomoc jak cos ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem nawet kombinerami nie szło. zapieczone na amen... no ok chyba sobie poradze... :wink: do usłyszenia

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:24 ----------

jakbyś mógł matyss to byłbym wdzieczny:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz krzyzakiem lapacz powietrza i wyciagasz go z puszki powietrza,odpinasz przepływke, wezyk od puszki powietrza , nastepnie waż który idzie do puszki powietrza(wszystkie opaski najlepiej odkrecac 7mka),wyciagasz góre puszki powietrza z lewej strony odkrecasz śróbke(chyba 10) i wyciagasz cała puszce powietrza......wchodzisz do kanału i od dołu odkrecasz 17stka w 3/4te długości auta złaczke rury wydechowej i tłumika koncowego...nie sciagaj gum dasz rade odepchnac reka tłumik w tył i ci wyskoczy rura...bedac na dole odkrec od razu waz "s" (od belki do turbo idzie)

teraz od góry...odkrec 3 śrubki miedzy wydechem a turbina (12).. pchnij je nizej , zeby Ci nie przeszkadzały(najlepiej nowe uszczelki wydechu kup)

odłacz wezyk podciśnienia od gruszki na turbinie, odkrec 3 śrubki od turbiny od góry ...zejdz na dół i długimi przedłuzkami(około 40cm) + nasadka 10 wykrec 2 śrubki z turbiny(uwazaj na uszzcelke która albo spadnie albo zostanie przy turbo...no i na olej moze troszke kapnac)

od gory odkrec 2 17stkami rurke olejowa turbiny...nastepnie siegnij lewa reka za turbo na dole jest jeszzce śrubka (mala grzechotka , przedłuzka i 13stka)..i wyciagaj turbine..wsio ...o czyms pany zapomnaiłem ?/

(aku raz odłaczalem raz nie ale chyba to nie istotne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem nawet kombinerami nie szło. zapieczone na amen... no ok chyba sobie poradze... :wink: do usłyszenia

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:24 ----------

jakbyś mógł matyss to byłbym wdzieczny:decayed:

niesamowicie rzadki przypadek, jak pisałem wcześniej, zanim zdemontujesz turbo to proponuję najpierw zdemontować z niej sam siłownik podciśnienia i jego sprawdzić (sztanga z gruchą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niesamowicie rzadki przypadek, jak pisałem wcześniej, zanim zdemontujesz turbo to proponuję najpierw zdemontować z niej sam siłownik podciśnienia i jego sprawdzić (sztanga z gruchą).

Dziwny przypadek to fakt bo nie wydaje mi sie zeby moglo sie tak zapiec ze wgl nawet nie drgnie... zaczne od gruchy bo na prawde moze byc smieszna sprawa a pol auta rozkrece nie potrzebnie :)

---------- Post dopisany 02-04-2013 at 16:32 ---------- Poprzedni post napisany 10-03-2013 at 22:15 ----------

Trochę czasu mineło ale temat ogarniety. okazało sie ze kierownice byly zapieczone :) teraz auto leci aż miło :) i w kieszeni tez miło ;d:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , podepne się pod temat .

Mój problem to tryb awaryjny (chyba) kiedy przekrocze 100/h auto traci moc ,jak zgasze i odpale to chodzi normalnie . Myślałem że przyczyną jest dziurawy wąż od intercoolera ale wymieniłem i nic . Byłem u mechanika który stwierdził że mam turbo do czyszczenia . Moje pytanie brzmi czy to możliwe ? Skoro na 1 i 2 (zanim przekrocze 100/h) turbo chodzi normalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej możliwe to jest. tryb awaryjny nie zdąży złapać na 1,2 biegu bo za krótko trwa przeładowanie. Zrób sobie logi dynamiczne 011 bedzie widać czy Ci przeładowuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...