Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] Piszczy przy kręceniu kierownicą


wooojtus

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jak w temacie, w momencie kiedy krece kierownica pojawiaja sie dosc glosne piski, tak jakby guma ocierala o gume, dzwiek pochodzi z okolic kierownicy, moze kolumny kierowniczej, w kazdym badz razie z wnetrza auta,probowalem prysnac preparatem we wszelkie dostepne otwory, ale piski pozostaly, piszczy jedynie przy kreceniu,czuje sie jakbym prowadzil starego poloneza i wlaczam radio zeby to zagluszyc

popraw temat, proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO też mam tego świerszcza i nie wiem gdzie podsmarować - już ktoś inny wspominał że też z tym walczy ale lekarstwa nikt jeszcze nie podał.

poziek: temat dobrze nazwany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to ma związek z układem wspomagania kierownicy, sprawdź czy nie masz za mało oleju w zbiorniczku.

przeciez pisal ze wyraznie to slyszy w kabinie wiec nie wiem czemy taka sugestia u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez pisal ze wyraznie to slyszy w kabinie wiec nie wiem czemy taka sugestia u ciebie

A z bardzo prostej przyczyny. Też słyszałem w kabinie jakieś "żężenie" czy jak kto woli piski na kole kierowniczym i jak otworzyłem maskę to okazało się że w zbiorniczku zmniejszył się poziom oleju poniżej minimum. Ale to wcale nie oznacza, że kolega wooojtus musi mieć ten sam problem, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę krakać , ale ostatnio miałem identyczną sytuację - dziwny pisk coś właśnie jak

tarcie gumy o gumę , zupełnie inny od tego gdy brakuje płynu do wspomy. Okazało się że , mam wachacz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wasze zdanie w tej kwestii,plyn w normie wiec wspomaganie odpada,wahacze moim zdaniem tez nie, gdyz dzwiek powstaje tylko przy poruszaniu kierownica a na wyboju czy prostej drodze czy w kazdej innej sytuacji cichutko, poza tym mam wrazenie ze dzwiek pochodzi z samego mocowania kierownicy,chcialbym zapytac czy wie ktos jakie to plastyki czy gumy moga byc?nie zdejmowalem nigdy poduszki i kierownicy i nie wiem co tam siedzi pod spodem,i co to za guma na wysokosci pedalow hamulca i sprzegla w kolumnie kierowniczej? z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki dźwięk jakby ktoś starą szafę otwierał a nie jakieś piski sgrzyty itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest taki dźwięk jakby ktoś starą szafę otwierał a nie jakieś piski sgrzyty itp

Ja mam cos podobnego, ale u mnie to nie sa piski, tylko stukanie/trzeszczenie (jak stare krzeslo przy naprezeniach) podczas skrecania. Zauwazylem to kilka dni temu, ale jeszcze nie mialem czasu blizej sie przyjzec problemowi.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, ze niestety mamy wszyscy we trojke te sama usterke :), moglbym sie zgodzic ze jest to prawie jak "stara szafa" czy "stare krzeslo przy naprezeniach", jesli komus z was uda sie naprawic albo dowiedziec sie od jakiejs madrej glowy co to, to prosze o informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... U mnie piszczała końcówka drążka kierowniczego. Uszkodziła się gumowa osłona i kiedy dostała się tam woda skrzypiało jak w Żuku. Po wymianie spokój. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to ewidentnie zza kierownicy. Jakiś czas temu kręciłem kołami przez okno i mam wrażenie jakby to gdzies głębiej siedział ten świerszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem bardzo podobny do Waszych, jakies 3 miesiace temu zajałem sie tą usterka i okazało sie ze jest do wymiany wahacz dolny zewnętrzny tak wlasnie zrobilem i nic dalej skrzypi czeszczy jak wrota od stodoły - wstyd przez miasto przejechac cholera a laski sie ogladaja chyba tylko dlatego ze tak trzeszczy, nie wiem co mam z tym zrobić ale zauważylem tez jedna rzecz, jeżeli spadnie choć jedna kropla deszczu to zaczyna sie robić cicho, absolutnie nic nie slychac. Te dzwieki dochodza z lewego kola chyba z dołu wydaje mnie sie ze jest to gumowa tuleja wahacza dolnego wenetrznego tego najwiekszego i zarazem najdroższego, czyli czeka mnie wymiana uuu :sad: , chyba ze ma ktoś inny pomysł???

pozdrawiam

A4 '96 1.9 TDI <90>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

przerabiałem to niedawno tylko z prawej strony. wymieniłe wachacz dolny tylny i myśałem ze bedzie ok. A tu niespodzianka dalej skrzypi!! Sprawdz przede wszystki kondycje gum na kolumnie MCPHERSONA te gumy na których osadzona jest spręzyna, a nastepnie ten gumowy odbojnik na ladze amortyzatora, któru łączy sie w górnej części kolumny i tam posmaruj. U mnie to ostatnio było. Kup sobie wd 40 albo cos podobnego i popsikaj po tych własnie gumach. Wachacz to raczej by stukał. Daj znać czy pomogło.

[ Dodano: 16-12-2006, 23:55 ]

Panowie!!!!

przede wszystkim sprawdzcie te gumy!!!! jak kręcicie kierownica to całe zawieszczenie sie przemieszcze i na amortyzatorach też. 99% to piszczy na tym odbojniku na ladze amora on wchodzi w inna gume i tam trzeczy. Psiknijcie czyms a jak nie to to oleju troszke do strzykawki z igła i tam wstrzyknać. Pisk można łatwo wbadac wystarczy pochuśtac autem i słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valdoo, dzieki za info, oczywiscie wypróbuje Twoja teorię,choc mam dziwne przeczucie, ze u mnie nie piszczy nic przy poruszaniu calym samochodem czy nawet przodem,tylko jest to dzwiek z wnetrza, ale powiem na pewno jak sprawdze to co piszesz, dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie gdybajcie, że to wahacze bo to nie one. Oski od kierownicy są wsparte na takich uchwytach z gumowa tulejką - wydaje mi sie, że ta z przodu jest cicha i dalej w dół za przegubem jest kolejna ona nie piszczy, bo w zeszłą sobotę przesmarowałem WD40 te elementy potem jest przepust przez ścianke groziową i albo to tam albo tuż za nią. Muszę spróbować od spodu auta sie tam dostać (o ile się da), ale puki mokro nie chcę aby mi na łep coś padało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaczynam nowego wątku bo mam dokładnie to samo, wydaje się jakby to było słychać zaraz gdzieś pod kierownicą, ale u mnie piszczy jak kręcę tylko w lewą stronę i wydaje mi się że żadne smarowanie tu nie pomoże bo ten dźwięk może dochodzić z maglownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz
przede wszystkim sprawdzcie te gumy!!!! jak kręcicie kierownica to całe zawieszczenie sie przemieszcze i na amortyzatorach też. 99% to piszczy na tym odbojniku na ladze amora on wchodzi w inna gume i tam trzeczy. Psiknijcie czyms a jak nie to to oleju troszke do strzykawki z igła i tam wstrzyknać. Pisk można łatwo wbadac wystarczy pochuśtac autem i słychać.

dokładnie, ale obciach ;( ten dzwięk z amorków idzie, u mnie to samo pozatym jeśli u kolegów z amorów to takze przy jeździe po nierównosciach i hamowaniu powinno być słychać skrzypienie...

Z której strony psiknąć tzn jakie tam jest dojście ze strzykawką??? :kox:

ps. wczoraj rozmawiałem z Markiem, który zajmuje się audikami już kupę czasu i twierdzi, że nie ma opcji, zeby w audi skrzypiały amory, raczej gumy wahacza, w środę albo czwartek podjadę na kanał i wyjdzie szydło z worka...

pozdrawiam

dzidz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupcie jakiś smar w sprayu - byle nie WD 40 bo to szajs - polecam np. stały biały smar w sprayu. Popcikać należy wsporniki i przegub pod kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...