Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu


krzysku27

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie ta chłodniczka się znajduje, że się tak zapytam... Filtry kupiłem prawie wszystkie, o paliwowym nie pomyślałem, i też zapytam gdzie on jest, czy sam dam radę wymienić ?? Na prawdę ja w audi jestem zielony... Mazdy były proste konstrukcyjnie, bez komputera, wszystko prawktycznie sam robiłem z pomocom forumowiczów, a tutaj chyba nie da już rady ...

---------- Post dopisany at 17:59 ---------- Poprzedni post napisany at 16:59 ----------

Wiem że mam silnik ADR, czyli teraz chłopaki jeszcze pytanie dot. rozrządu...

Mianowicie co mnie z tym rozrządem czeka... podobno trzeba cały przód zdemontować ? to jak wtedy jest z klimą i w ogóle chłodnicą... płyn trzeba spuścić (wtedy zalałbym nowy) czy przodu się nie rusza ?? Tutaj na forum widziałem coś o jakimś tłumiku drgań. Zastanawia mnei to ponieważ, obroty stoją równo ale silnik drży tak że jest to wyczuwalne w kabinie, czasami też jak gwałtownie odpuszczę gaz jadąc na biegu, kiedy swobodnie opadają też zdarzają sie szarpnięcia autem z uczuciem drgania pedału gazu i gałki biegów... Może zna ktoś dobrego mechaniora z okolic oleśnicy/wrocławia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa masz pod autem z tyłu,wymiana prosta

Do rozrządu trzeba przód demontować(zderzak,lampy,wzmocnienie,pas) to znaczy wystarczy odchylic bez spuszczania płynu oraz odsysania gazu r124

Co do drgań może być zużyta amortyzacja silnika i skrzyni tzn poduszki albo sprzęgło dwu masowe jeśli je masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik drgań w rozrządzie to jest napinacz hydrauliczny podobno można go użyć drugi raz ale ja zawsze kupuję nowy żeby nie było problemów :) Chłodniczka oleju to jest to w co jest wkręcony filtr oleju :) Odkręcasz filtr odkręcasz nakrętkę i delikatnie ściągasz chłodniczkę, wymieniasz oring i skręcasz :) (Tylko pamiętaj że trzeba oring olejem przesmarować przed założeniem) i wszystko, dlatego ci napisałem że przy zmianie oleju watro to wymienić bo jak pęknie to olej i tak trzeba zwalić a jak wymieniasz to już za jednym razem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik drgań w rozrządzie to jest napinacz hydrauliczny podobno można go użyć drugi raz ale ja zawsze kupuję nowy żeby nie było problemów :) Chłodniczka oleju to jest to w co jest wkręcony filtr oleju :) Odkręcasz filtr odkręcasz nakrętkę i delikatnie ściągasz chłodniczkę, wymieniasz oring i skręcasz :) (Tylko pamiętaj że trzeba oring olejem przesmarować przed założeniem) i wszystko, dlatego ci napisałem że przy zmianie oleju watro to wymienić bo jak pęknie to olej i tak trzeba zwalić a jak wymieniasz to już za jednym razem :)

Ten tłumik drgań faktycznie wymienia się co drugi rozrząd, często jednak, zwłaszcza jesli auto stoi to on się "zapieka" u mnie się rozciekł po wymianie paska i podwójna robota była :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tłumik drgań faktycznie wymienia się co drugi rozrząd...

- hydrauliczny napinacz paska rozrządu poprzez małe ramię naciska na rolkę a ta napina pasek. Ten napinacz również tłumi drgania, ale jednak głównie jest to napinacz. Natomiast tłumik drgań to zupełnie inna część - rolę tę spełnia specjalnie zbudowane koło pasowe, współpracujące z paskiem klinowym.

Też szukam informacji co kiedy się wymienia. W jakiejś instrukcji widziałem (chyba z vivid workshoip), że do wymiany paska napinacz trzeba wcisnąć poprzez kręcenie rolką napinacza na mimośrodzie w ruchu przeciwnym do zegara za pomocą imbusa i było zaznaczone, że rolki, a tym bardziej napinacza się do wymiany paska nie zdejmuje. Napinacz musi mieć temp powyżej 30 stopni a gdzie indziej wyczytałem, że trzeba do imbusa dać długie ramię i wciskać napinacz bardzo powoli (co najmniej 1 minutę). Można też wcisnąć w imadle jak ktoś ma zdjęty. Czyli wnioskuję, że wciskając ciepły i bardzo powoli nic się nie psuje. Teraz pytanie kiedy należy wymeinić rolkę i napinacz? Pomijam obiegowe mądrości wielu mechaników, że dobrze jest wszystko wymienić (a najlepiej kupić nowy samochód) ale czy ma ktoś jakieś oficjalne dokumentacje na ten temat??? W zwykłej instrukcji użytkownika jest żeby wymienić pasek po 120tyś km. Nie jest wprost napisane, żeby wymienić pasek i napinacz ale być może ktoś zakładał, że wymienia się komplet, nie wiem - ale wtedy dlaczego przy wzmianie oleju jest napisane, że też należy wymienić filtr, no i po co instrukcje jak wymieniać pasek bez zdejmowania nawet napinacza?

Jeśli rolka pracuje głośno, bo zużyło isę łożysko to wiadomo, że wymienić ale jak się będzie czekać aż napinacz da jakiś syganł niedomagania to podejrzewam, że będzie za późno, bo nienapięty pasek przeskoczy i silnik na złom. Z drugiej strony to jakaś paranoja, żeby co 3-5 lat "na wszelki wypadek" pół silnika wymieniać tylko dlatego, że nie można znaleźć informacji co zaleca producent, a to nie są części, których koszt jest nieistotny. Do tego niektórzy skracają czas jazdy na pasku ze strachu, że pęknie a jak się ma większy silnik to koszt wszystkiego też jest sporo wyższy niż w 1,8 i z "prostej" wymiany paska może się zrobić bardzo często przeprowadzana, niedorzecznie droga robota jeśli się wszystko robi z niewiedzy kiedy co zaleca wymieniać producent i jaksię robi na wszelki wypadek. Do paska rolki i napinacz, jak już się tam jest to usczelniacze bo niewiele kosztują, najlepiej też pompa, jak pompa to termostat na wszelki wypadek bo już będzie wyjęty, oczywiście nowy płyn, wszystkie paski klinowe i napinacze i końca k nie widać...

To samo dręczy mnie z paskami (wielo)klinowymi. Zgodnie z instrukcją wymiana co 120 tyś km - ale ani słowa o napinaczu, choć tutaj stawka jest niższa, bo awaria nie grozi automatycznie zniszczeniem silnika a i wymienić napinacz łatwiej. Chociż czytałem jak komuś w Jaguarze padł pasek i zanim się zapaliła lampka o przegrzaniu miał już podobno pękniętą głowicę, wszystko się działo błyskawicznie (może akurat miał mocno obciązony silnik). W obliczu braku dokładnych informacji i możliwości sprawdzenia tych napinaczy to chyba jednak lepiej wymieniać je razem z paskami. Niestety.

Może ktoś jescze coś doda odnośnie naszych konkretnych audi 1,8 ale ogólnie np firma Gates zaleca wymianę rolek i napinaczy z każdą wymianą paska zależnie od dystansu albo co 6 lat. W innym miejscu znalazłem http://www.gates.com/common/downloads/files/Gates/TimingBeltReplacementGuide.pdf , że Gates zaleca wymianę co 105K, a jeśli eksploatacja przebiega w ciężkich warunkach to 52,5K. Jest to idiotyczny dokument bo co to sa ciężkie warunki i co to znaczy K to tam nie napisali, przynajmniej nie zauważyłem. Normalnie K znaczy Kelviny ale widać nawet w podobno dobrej firmie znajdzie się palant, który nie potrafi napisać zupełnie podstawowych jednostek. Domyślam się, że chodzi o tyś - ale czy mieli na myśli mile, kilometry czy jeszcze coś innego to nie wiadomo. (Ostatnio kupowałem licznik do roweru i w 3/4 liczników jakie widziałem nie udało się prawidłowo napisać producentom zwykłego km/h).

Z punktu widzenia producenta pasków i napinaczy to im częściej się je wymienia tym lepiej :)http://www.gates.com/common/downloads/files/Gates/TimingSystemTakeOne.pdf

tu ciekawy artykuł ale po ang o bardzo ważnej roli napinaczy: http://blog.autoupkeep.com/wp-content/uploads/2009/08/Gates_BeltTensionersRole_Final.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz dzięki Wam jestem w miarę doinformowany :) wiem co z czym się je.

Apropo tego oringa pod chłodniczką oleju, zna ktoś jego wymiary ( średnicę, grubość) kiedyś do mazdy kupowałem w rolniczym po kilka złotych... więc i tutaj nie chciałbym przepłacać, znając życie w sklepie motoryzacyjnym będzie kosztował grubo więcej. Z waszych informacji, jak dobrze zrozumiałem, termostat jest przy pompce wody ?? I czy jest tutaj na forum ktoś kto sprzedaję kompletny rozrząd i wszystko co może być przydatne przy jego wymianie, jakiejś dobrej firmy ?? co by bubla nie kupić. Jeżeli chodzi o uszczelniacze, to rozumiem, że wałków rozrządu??

I na prawdę jeszcze raz Wam dziękuję za wszelkie wyjaśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...