maciejusz 0 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam, Mam take pytanie.. jade w trase 2700km ;], samochod bedzie zaladowany na maksa, dosłownie. Temperatura powietrza na trasie ok 30-35st, asfaltu pewnie z 50 stopni. Opony 225/40R18. Na ile je napompować? Nie chodzi mi o minimalne spalanie czy jakies cuda, ale o bezpieczeństwo tylko i wyłącznie. Szukalem na forum, w FAQ, na googlach itp itd. Na klapce wlewu paliwa ani na slupku drzwiowym nie ma takich duzych rozmiarow opon. Moze ktos ma S4 B6 i moglby zerknąć? Znalazlem jakas nalepke, ktora dla 255/45r18 zaleca 2.8bar na przod i 3.2 tyl, ale to do jakiegos innego auta.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuber 62 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 podopowiem Ci ze majac kapcie 245/18/40 jeżdże na 2,5 bara przód i tył na pusto lub z dociążeniem , ale na dłuższa trase to nie wiem :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Moim zdaniem 2.5 bara to bedzie max przy maksymalnym obciazeniu na tych oponach i przy takiej temperaturze asfaltu.Jesli napompujesz zwyklym powietrzem to cisnienie wzrosnie z 2,5 do okolo 3.0 dlatego szczeze radze napompowac azotem ktory nie zmienia swojej objetosci wraz ze wrostem temperatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuber 62 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtusania 0 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 polecam roniez 2,5 max 2,6 . Dla niewtajemniczonych, otworzyc klapke wlewu paliwa i jest naklejeczka ile powietrza przy jakim zaladowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: jo tyż czasami nawet przelatuje nad dziurami najlepszy jest azot w kolach gdzie sa czujniki cisnienia.W poprzednim aucie mialem z tym czasami problem bo po dluzszej jezdzie w upalne dni system informowal mnie ze mam za duzo powietrza w kolach napompowali mi w koncu azotem i jak reka odjal :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wąski 2 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: czytałeś artukuł w ostatnim AUTO ŚWIECIE. o azocie podobno to wielki mit i nabijanie kasy :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 własnie zapomniałem dodać ze mam Azotem napachne oponki :gwizdanie: czytałeś artukuł w ostatnim AUTO ŚWIECIE. o azocie podobno to wielki mit i nabijanie kasy :gwizdanie: przekonalem sie na wlasnej skorze a raczej oponie ze to nie mit bo u mnie to sprawdzilo egzamin i w lato i w zimie bylo takie same lub MINIMALNIE inne cisnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuber 62 Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Waski to zacytuj coś z tego artykułu bo z chęcią bym poczytał co jest nie tak z tym azotem :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piechol 0 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Ja też miałem azotem napompowane kółka ok 2,5 ale na 17" to na 18" chyba z 2,7 lub 2,8 był zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wąski 2 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Waski to zacytuj coś z tego artykułu bo z chęcią bym poczytał co jest nie tak z tym azotem :gwizdanie: OK tylko w domu go mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cuber 62 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 OK tylko w domu go mam. OK no to czekamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wąski 2 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 OK tylko w domu go mam. OK no to czekamy nic z tego w koszu wylondował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiRide 8 Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 tam jego miejsce skoro bzdury wypisuje auto swiat jest znany z tego ze pisze wiele razy to co mu auto bild podyktuje itp :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wąski 2 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Ale rosądnie o tym pisali.Okazało sie że nie w koszu tylko w domku na wsi został. Jeszcze wrócimy do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yelo 0 Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Nabijanie azotem opon, to nabijanie ludzi w butelkę. Sprawdźcie sobie skład powietrza - 71% azotu. 28% to tlen, który ma (!) mniejszą rozszerzalnosc cieplną od azotu. 1% to w większości dwutlenek węgla, którego właściwości nie odstają zbytnio od tlenu i azotu, więc nie wpływa znacząco na parametry mieszaniny. Natomiast jak chodzi o ciężar właściwy (masę gazu w oponach), to tlen znowu okazuje się miec bardzo zbliżone parametry do azotu. Jest natomiast jedna przewaga ładowania azotem nad powietrzem. Tlen jest bardzo reaktywny, natomiast azot jest całkowicie neutralny. Więc kiedy mamy stalowe felgi, nie będą nam rdzewiały od środka. Pomijam fakt, że wielu "fachowców" ładuje opony powietrzem, a mówi, że to azot i kasuje po kilka zł od sztuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulti 0 Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 true, sam chcialem napompować azotem, na butlach sie troch znam i okazało sie ze to butla z tlenem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wąski 2 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Obiecałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejusz 0 Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 Wracając do tematu: Napompowałem tył 2.9 i przod 2.6. Auto dobrze sie prowadziło, nie było żadnych niespodzianek. 2600km, średnia prędkość przejazdowa 112km/h, spalanie wg komputera 5.2l/100km, temperatury powietrza w pierwszy dzień około 32-38 st. C., pełne słońce; drugi dzień chłodniej, 18-28 st. C. i pogoda od pełnego słońca do oberwania chmury. Pozdrawiam temat zamknięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepasa 2 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Obiecałem czyli robią Nas w bambuko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się