Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Silnik bierze olej - Dlaczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

castrol to najwiekszy syfff. Zalej motula a przed wymiana zrob obowiązkowo plukanie silnika. Castrol edge osadza sie i trzeba go wyplukac

Opublikowano

Witam Panowie

Jestem posiadaczem A4 2006 z silnikiem 1.9 tdi brb z dpf. Przebieg 350 tys. oryginalny. U mnie jest problem z konsumpcją oleju. Wcześniej za namową wielu speców zmieniłem olej z castrola 5w30 na motul specyfic 5w30. Myślałem, że będzie mniejsze zużycie i to samo. Po przejechaniu 3,5 tys. musze litr oleju dolewać.

Nadmienie, że silnik ma moc, zbiera się dobrze.  Pali na dotyk przy -10 stopniach. Nie kopci. Wokół turbiny sucho. Koło intercoolera i przewodów też. Jednie jest wyciek z pokrywy zaworów po wymianie uszczelki. Ale żeby aż tak go ubywało? Nie wiem.  Pół roku temu spec od turbin sprawdził luz na wirniku. Był delikatny i sugerował, że jeszcze można jeździć.  Jedynie to trosze oleju było gdy ściągnął przewód od suchej strony, ten od odmy.  Sprawdziłem odmę od pokrywy ściągając przewód i olejem nie chlapało. Jest delikatne zapocenie na tej harmonijce na przewodzie od odmy. Byłem również w serwisie AUDI. Powiedzieli, że te silniki lubią łyknąć olej z uwagi na konstrukcje turbiny.  Panowie. Gdzie szukać przyczyny dość sporego zużycia oleju.

  

Opublikowano

hmm... też mam audi z tym silnikiem, bierze mi olej ale tak litr na 15 tys doleje, litr na 3,5 tys to strasznie dużo, nie masz wycieków pod silnikiem? Znajomemu też brała olej i się okazało ze odma mu przepuszczała, zmienił całą pokrywe od 2.0 i od tej pory sporo mniej mu ubywa 

 

Opublikowano

Witam

Nawet byłem 2 tyg. temu w warsztacie kazałem ściągnąć osłonę. Silnik był zapocony ale wyglądało na to,  że to od uszczelki pokrywy zaworów. Czasem mam myśli, że może silnik jest zajechany. Ale przecież ładnie chodzi,

pali na dotyk, zbiera się dobrze. Podłączyłem Vag zero błędów. Wtryski ok. Wcześniej miałem niezniszczalną AUDI 80 B4 2. 0 450 tys. przebiegu zero brania oleju. Panowie jak dokładnie zdiagnozować tą odmę, czy jest sprawna. We wtorek jadę do mechanika co mi uszczelke pokrywy zakładał na poprawkę.  Już nie wiem gdzie szukać przyczyny.  

Opublikowano

Z tego co mi móił znajomy to zdejmij wężyk od dolotu, jeżeli bedzie tam olej to odma puszcza

Opublikowano

Tj. ten wąż co idzie od strony zimnej do turbiny? 

Opublikowano

ten co idzie od filtra powietrza do turbo, taki gruby, sam dokłądnie nie wiem który, ale tak mi tłumaczył 

Opublikowano
2 godziny temu, zelek2012 napisał:

Dzięki. Sprawdziłem. Troszkę tego oleju było. Jeszcze dla pewności ściągnąłem ten wężyk od odmy.  Wydaje mi się ze działa poprawnie jest drożna. Natomiast sprawdziłem wąż ten gruby co idzie od intercoolera do tego przewodu co do egr idze. I ten przewód był zaolejony. Czy to normalne?

 

Opublikowano

do egr w tej rurce to turbo trochę może juuz przepuszczac 

Opublikowano

Ten przewód górny gruby od intercoolera (on był mokry od oleju.) co jest połączony taką zawleczką z przewodem co idzie do takiej plastikowej rury nad silnikiem koło grodzi i dalej do egr.

Czyli mam rozumieć ze ten przewód powinien być suchy a nie zaolejony.

Opublikowano

wydaje mi się że powinien być suchy, ale niech ktoś podpowie. w intercoolerze nie powinno byc oleju, szwagier w b6 przy wymienie rozrządu zaglądał do intercoolera i miał w oleju, co się okazało turbo miało straszne luzy i musiał turbo regenerować 

Opublikowano

Suchy nigdy nie będzie. Musiałbyś mieć nowe turbo to byłby przez chwile. Turbosprężarka pracuje na poduszce olejowej i siłą rzeczy jakaś tam część tego oleju musi uciec. Kwestia tego ile ucieka. Jeśli po odkręceniu rury od intercoolera z dołu masz po prostu wilgotne węzę to tragedii nie ma. Jeśli sie leje ciurkiem to czas myśleć o regeneracji lub wymianie. 

Opublikowano

Panowie czyli jak będzie wyciekać olej z rury dolnej do intercoolera to odpowiedź jest jasna. Turbo do regeneracji. Z tego co się orientuję (historii z ASO) turbina jest od nowości czyli ma już ponad 350 tys. 

Jeśli jednak będzie tylko wilgotny przewód to gdzie szukać przyczyny spalania tego oleju, bo jedni spece mówią, że uszczelniacze zaworowe mogą być zajechane i straszą ściąganiem głowicy itd. Inni że pierścienie już są zużyte, a jeszcze dziś słyszałem opinie że może z oringów pompowtryskiwaczy lać olej. Decydując się na zakup tego auta z tym silnikiem  poszukiwałem 1.9 TDI z uwagi na jego trwałość i oryginalnym przebiegiem. Przeraża mnie to.  A z tymi mechanikami jest różnie. Jak człowiek nie dojdzie do tego sam z pomocą forum, to można popaść w koszty. Zatem Panowie gdzie szukać przyczyny jeśli się okaże że to nie turbo. Tak jak pisałem moc jest nie kopci na niebiesko. Czasem na czarno ale krótko jak mu depnę pow. 3,5 ty.s obrotów. 

Opublikowano

ja w poniedziałek zaczynam walczyc z odma, u mnie ubywa oleju i strasznie śmierdzi z tłumika. Biorę weżyk od odmy wkładam w puszkę, jeżeli nazbiera się tam oleju czyli odma na 100 do wymiany

Opublikowano

A ile Ci ubywa tego oleju. Podobnie jak u mnie?

Opublikowano

ja dolewam ok 1 litra na 15 tys km

Opublikowano

Bym się cieszył gdyby mi tak brał. 1 l. na 15 tys. to jest norma 

Opublikowano

no niby nie dużo ale mnie i tyle denerwuje, koledze sporo wiecej brało niz u mnie i duzo walczył z tym i wkońcu się ta odma głupia okazała. a jak odma to trzeba razem z pokrywą wymieniać 

 

Opublikowano

A a jaki masz przebieg auta?

Opublikowano

315 tys

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...