Skocz do zawartości
IGNOROWANY

spadek napięcie w zaplniczce z 12v na 5v?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! skorzystałem z 12v-go napięcia z zapalniczki podłączając równolegle do gniazda od "tyłu" wtyk ładowarki nawigacji na stałe oraz układ czasowy,ale...

po takim podłączeniu w gnieździe zapalniczki jest już tylko 5v,

czy to normalne? a gdzie te 12v?

skąd taki spadek? /słaby akumulator?/

Jak wpiąć się,żeby móc te 12v podzielić na dwa? pewnie trzeba jakieś diody w szereg wpiąć...

pzdr,

Opublikowano

Niemozliwe...

Opublikowano

Jak wyżej, nie zobaczę nie uwierzę.

A jak masz 5v w gnieździe zapalniczki to ile wtedy jest bezpośrednio na klemach przy akumulatorze? Jak możesz to zrób zdjęcie jak to podłączyłeś lub zrób prosty rysunek z opisem i wrzuć tutaj to się może coś zobaczy.

O wszelkich diodach zapomnij.

Opublikowano

piter coś jest nie tak albo źle napisałeś...

zobacz na obrazek poniżej i edytuj w paincie jak Ty to podłączyłeś i gdzie jakie masz napięcia??

ladowarka_gniazdo.jpg

Opublikowano

Jest to nie mozliwe na ladowarce chyba pojawi sie 5 V a nie na przewodach instalacji samochodu cos zle patrzysz zadnych diod nie wpinaj nic.

Opublikowano

najprościej można się przekonać co jest winne PLUS czy MASA....

MIERNIK W ŁAPĘ i sprawdzamy w punkcie którego, jesteśmy pewni że ma oba bieguny.....a najlepiej na klemie akumulatora

W TAKIEJ KOLEJNOŚCI.....bierzemy....

PLUS z zapalniczki i masa nadwozie (BIEGUN UJEMNY AKUMULATORA)

PLUS AKUMULATORA I MASA z ZAPALNICZKI

w jednej z tych konfiguracji MUSI pokazać pełne 12V

poza tym na moje, to wpiąłeś się w oświetlenie zapalniczki dlatego masz taki spadek napięcia

do zapalniczki dochodzą trzy przewody?? dwa grubsze to zasilanie gniazda zapalniczki i trzeci cieńszy to podświetlenie gniazda.

Opublikowano

Mozliwe bo oswietlenie jest przez potencjometr w zegarach.

Opublikowano
Witam! skorzystałem z 12v-go napięcia z zapalniczki podłączając równolegle do gniazda od "tyłu" wtyk ładowarki nawigacji na stałe,ale...

po takim podłączeniu w gnieździe zapalniczki jest już tylko 5v,

czy to normalne? a gdzie te 12v?

skąd taki spadek? /słaby akumulator?/

Jak wpiąć się,żeby móc te 12v podzielić na dwa? pewnie trzeba jakieś diody w szereg wpiąć...

pzdr,

kolego jeżeli rezystancja ładowarki do navigacji i rezystancja gniazda zapalniczki jest taka sama i jesli podłaczyłes to równolegle to jest normalne ze prąd sie podzieli!!!:doh: tyle przypominam sobie ze szkoły.. chyba ze cos sie zmieniło od tamtej pory:tongue4:

Opublikowano

pełen układ tego co i jak chcę podłączyć.Układ ma automatycznie włączać navi. po podaniu impulsu z syrenki alarmu

Nowy_obraz_mapy_bitowej.jpg

dodam,że układy (ładowarka nawigacji i układ czasowy) osobno działają dobrze,i po za wspólnym zasilaniem nie łączą się w żaden inny sposób, a próba podłączenia ich równolegle do zasilania kończy się spadkiem napięcia w zapalniczce do ok.5v i tym samym przestają działać

Opublikowano
Witam! skorzystałem z 12v-go napięcia z zapalniczki podłączając równolegle do gniazda od "tyłu" wtyk ładowarki nawigacji na stałe,ale...

po takim podłączeniu w gnieździe zapalniczki jest już tylko 5v,

czy to normalne? a gdzie te 12v?

skąd taki spadek? /słaby akumulator?/

Jak wpiąć się,żeby móc te 12v podzielić na dwa? pewnie trzeba jakieś diody w szereg wpiąć...

pzdr,

kolego jeżeli rezystancja ładowarki do navigacji i rezystancja gniazda zapalniczki jest taka sama i jesli podłaczyłes to równolegle to jest normalne ze prąd sie podzieli!!!:doh: tyle przypominam sobie ze szkoły.. chyba ze cos sie zmieniło od tamtej pory:tongue4:

znaczy co..... że nie mogę wpinać dodatkowych urządzeń do obwodu??? wiesz chociaż co napisałeś??

od kiedy to wyznacznikiem zasilania urządzeń jest rezystancja??? ja żyję w przekonaniu od 20 lat, że najpierw napięcie znamionowe urządzenia a potem obciążalność przewodów (maksymalny prąd) jaki pobierają wszystkie urządzenia w obwodzie.

co do rysunku @piter1114 ponawiam pytanie.... wpiąłeś dobrze przewody??

sprawdź po pierwsze czy nie wpiąłeś się do oświetlenia, albo czy nie pomyliłeś biegunowości układu...

schemat blokowy wydaje się poprawny, chociaż ja bym zmienił zasilanie z synału syreny na rzecz stacyjki.

chodzi o to aby nawigacja włączała się DOPIERO po załączeniu stacyjki a nie po otwarciu auta, w ten sposób będzie się włączać za każdym razem kiedy tylko auto będzie otwarte, co może w końcu rozładować ci akumulator.

---------- Post dopisany at 09:44 ---------- Poprzedni post napisany at 09:33 ----------

JA BYM JESZCZE RAZ DOKŁADNIE SPRAWDZIŁ połączenia na linii układ czasowy....włącznik OFF/ON nawigacji

masz może schemat ideowy tego połączenia??

Opublikowano

cały układ sprawdzałem kilka razy, charakterystyczne jest to,że układ "na stole" działa dobrze...A co do samego sposoby włączania navi. Włączenie nawigacji po zapłonie byłoby do zrobienia (układ można zmodyfikować) . Układ podawałby impuls na włącznik on/off po podaniu zasilania, ale....nie byłoby jak automatycznie nawigacji wyłączyć, bo w układzie zasilanie po stacyjce byłoby cały czas, więc potrzebny byłby kolejny impuls na układ, który wyłączyłby navi,po wyciągnięciu kluczyka, tylko skąd? dlatego chciałem skorzystać z sygnału podawanego z pilota na syrenkę alarmu

Opublikowano

zacisk 15 stacyjki właśnie poda ci impuls na styki przekaźnika tylko wtedy, jeśli masz włączoną stacyjkę. jeśli wyjmiesz kluczyk, zanika napięcie i cewka przekaźnika rozłącza układ.. JA piszę o elektrycznych OZNACZENIACH, zaglądając do jakiegokolwiek schematu elektrycznego wiadomo o czym pisze dana osoba. jest wszytko jasne.

zacisk 15 to tak zwany PLUS PO STACYJCE. po wyjęciu kluczyka ZANIKA

zacisk 30 TO PLUS Z AKUMULATORA. jest tu STALE +12v

ponieważ AUDI ma tzw. uśpienie zastosowano przekaźnik odłączający (widać to ładnie po włączniku awaryjnych), na schemacie ELSA oznaczony jako J59

co to znaczy ....

że układ "na stole" działa dobrze.

podłączałeś do wspólnego zasilania?

zrób zdjęcie podłączenia jak nie masz schematu ideowego.

moja rada...rozrysuj sobie połączenia przewodów zarówno układu włączającego jak i przekaźników, być może wtedy zauważysz błąd w połączeniach.

musisz pamiętać, prąd płynie wszelkimi możliwymi kierunkami jeśli nie zastosujesz diody aby ukierunkować przepływ.

ale właśnie aby to zauważyć, musisz sobie rozrysować wszystkie przewody i połączenia

Opublikowano

...ale zacisk 15 stacyjki podaje 12v cały czas , od przekręcenia,aż do wyciągnięcia kluczyka, tak? specyfika mojej navi jest taka,że potrzebuję kilku sekundowego impulsu na przekaźnik,który "imitowałby" ręczne naciśnięcie przycisku on/off w nawigacji, wtedy zadziałałoby to automatycznie i dlatego próbuję zastosować układ czasowy, który taki impuls podaje.

Układ działa "na stole" tzn. podłączyłem go w domu pod zasilacz 12v i jest OK

Wydaje mi się,że rzeczywiście problem może leżeć w tym,że gdzieś napięcia się "gryzą" ale jak to możliwe, skoro po za wspólnym zasilaniem (równoległe podłączenie) układy nigdzie indziej się nie łączą (patrz rys.) są separowane przekaźnikami.

Opublikowano

każda nawigacja potrzebuje dłuższego naciśnięcia włącznika celem eliminacji przypadkowego włączenia i rozładowania urządzenia.

dokładnie...specyfika zacisku 15 polega właśnie na podaniu napięcia na odbiorniki tylko i wyłącznie w momencie gdy kluczyk jest w stacyjce w położeniu ON. po wyjęciu go napięcie zanika.

różne samochody mają różnie to rozwiązane ale zasada jest właśnie taka.

żeby poprawnie wykonać podłączenie trzeba mieć schemat elektryczny danego samochodu.

Stacyjka-samochodowa.jpg

tutaj masz pokazazane 3 położenia kluczyka...

0 blokada kierownicy wyłączone wszystkie obwody (możliwe opóźnienie czasowe tzw. uśpienie) zależnie od marki i modelu auta

1 działa tylko radio i najczęściej zapalniczka,

2 załączony zapłon podane napięcie na świece (benz) żarowe (diesel) światła itd. ta pozycja cię interesuje, to jest właśnie podanie napięcia z zacisku 15 stacyjki

3 położenie rozruchowe dla rozrusznika, na sprężynie. kluczyk wraca po puszczeniu go, w pozycję 2

co do poprawności twojego podłączenia musisz sprawdzić jak masz podane napięcia bo z rysunku nic nie wynika.... to jest schemat blokowy objaśniający zasadę działania ale nie pokazuje rozkładu połączeń obydwu urządzeń (nawigacji i układu wzbudzającego)

dlatego chciałem zdjęcie lub rysunek ideowy....gdzie będzie widać przewody i punkty połączeń.

Opublikowano

dzięki za rozpiskę :) nadal jednak nie widzę możliwości skorzystania /dla potrzeb aut.wł. i wył.navi/ z dobrodziejstw ukł. elektrycznego naszych aut. Potrzebny jest krótkotrwały impuls, który uruchomiłby navi, i ją automatycznie wył. a takiego"gotowca" daje np.napięcie pojawiające się przy włączaniu i wyłączaniu alarmu>cała reszta, to napięcia długotrwałe, aż do wyjęcia kluczyka.

Moja pierwsza próba, zakończyła się uszkodzeniem navi.Zwarłem na stałe styki włącznika nawigacji i efekt był taki,że po podaniu zasilania (czyt.np. po stacyjce) urządzenie włączało się samo,a po wyciągnięciu kluczyka wyłączało się.Jednak okazało się,że długotrwałe trzymanie przycisku on/off podczas pracy nawigacji może ja uszkodzić, bo tak też się stało w moim przypadku.

Dlatego szukam innych rozwiązań...

Opublikowano

potrzebujesz coś takiego....

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p63,przekaznik-czasowy-2tp150

Po pojawieniu się napięcia sterującego na wejściu przekaźnik przełączy styki ale tylko na ustawiony czas, po czym wyłączy się mimo że napięcie sterujące pozostaje.
Opublikowano

tak, ale w tym wypadku możesz włączać nawigację dopiero jak odpalasz auto...

pokaż mi na PW jak nie chcesz tutaj co i jak masz podłączone....nie ma prawa nic się dziać skoro obwody są odseparowane od siebie....

---------- Post dopisany at 16:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:30 ----------

masz rację,

po głębszym zastanowieniu się widzę jednak, że brakuje sygnału/impulsu wyłączającego...

Opublikowano

właśnie, nie jest to takie proste... układ wyłączający musiałby zadziałać podczas np.wyłączenia świateł , wyciągnięcia kluczyka itp. Tylko czy są takie układy, które pod odcięciu zasilania podają impuls? może... Dlatego pomyślałem o impulsie syreny alarmu, ale może jest jeszcze inne źródło takiego sygnału?

Opublikowano

Witam Panów :] Tak czytam i sobie myślę czy to ma prawo działać - schemat poniżej :]

Przekaźnik:

P1 - Przekaźnik zwykły 12 V

P2 - Przekaźnik opóźnione załączanie 12V

P3 - Przekaźnik opóźnione wyłączanie 12V

scemat.jpg

1. Włączamy ZAPŁON >>> zacisk (15) 12V załącza przekaźnik P1 co powoduje od razu zasilanie ładowarki.

2. Przekaźnik P2 dostaje zasilanie, liczy ok. 2 - 3 sek (czas potrzebny do wystawienia 5V przez ładowarkę, niektóre tak mają) i załącza P3

3. P3 załącza się na chwile sztucznie wciskając POWER w navi (czas 2 - 3 sek zależne od navi)

4. Czyli zapłon włączony, navi działa :]

5. Wyciągamy kluczyk, przekaźnik P1 poprzez styk C > NC załącza P3 na chwile i powoduje wyłączenie.

Jeżeli dobrze myślę to powinno to działać, jedynie podczas podłączania elektrycznego za pierwszym razem brak zapłonu włączy navi, ale od razu ją wyłączymy z palucha ręcznie i powinno działać :]

Ogólnie schemat trzeba by było dopracować o diody na przekaźnikach i sprawdzić w praktyce, jest 23:50 i może mi się coś popierd... :]

Ten sam problem na przekaźnikach typu Easy Moeller , Logo nie byłby problemem :] ale wiadomo to już kasa jest i bez sens przy takich rzeczach jak sterowanie Navi:]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...