Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Egr


efendi44

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie.mam takie pytanie o zaslepienie egr.rozkrecilem przy kolektorze i wsadzilem blaszke.nie wiem czy podcisnienie tez trzeba zaslepic?noi jeszcze gdzies w samy egr tez jakies otwory sie zaslepia.chodzi o to ze dalej olejem troche zyga a skoro zaslepiony to moze by to mozna wyeliminowac:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli leci Ci olej to w pierwszej kolejności sprawdź stan turbiny, bo to z niej pojawia się większość oleju w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co mialem rozebrana i nie bylo tam specjalnie oleju.a widzialem ze duzo ludziskow ma ten egr taki uzygany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego elementu Ci dokładnie cieknie? Jeżeli z łączenia EGR-kolektor to do wymiany jest oring, jeżeli z takich małych otworków w EGR, to niestety tylko wymiana EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o blisko.te otworki podobno mozna zaslepic i bezie ok.tylko nie wiem gdzie sa dokladnie i jak ich zaslepic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demontujesz rurkę która idzie z egr do kolektora i w jej miejsce dajesz zaślepki ,ściągasz wężyk z egr i wkręcasz w niego śrubkę(w wężyk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys wrzucic fotki jak trzba to pozaslepiac.... mysle tak u siebie poczynic.... czy bedzie pozniej jakis blad wywalac? czy trzeba cos vagiem tez dzialac przy takiej operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę ,że masz 2002 r więc błędu nie wywali ,co do fotek to muszę zrobić bo nie mam ,jak coś to jutro wieczorem mogę ci wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa otworki są z boku po przeciwnych stronach pod metalowym srebrnym grzybkiem zaworu EGR (ten metalowy srebrny grzybek to siłownik EGR). Otworki zaślepia się np. zabijając je drewnianymi kołkami (tak jak zabija się wampiry :) ) a wtedy należy wypiąć wężyk podciśnienia, który docodzi do tego srebrnego grzybka i jego koniec zaślepia się np. poprzez wkręcenie weń śrubki lub nitu by podciśnienie nim nie uciekało. Do tego nie są potrzebne fotki bo np. gdyby ktoś chciał zakręcić kran w zlewozmywaku w kuchni to też musiałbym wkleić fotke z kranem i strzałką zaznaczyć w którą stronę zakręcać kran by woda nie leciała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie. Czy jak zaslepie samo podciśnienie to efekt będzie taki sam..? Czy potrzebne są zaślepki.?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w miarę sprawny to prawie taki sam, ale jest ta rura nie zaslonieta i osiada w niej nagar który z czasem sypnie się na kierownice turbiny a to nie za bardzo dla niej zdrowe. Najlepiej zaslepic przynajmniej przy bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wytłumaczyć do czego są w ogóle te dziurki pod grzybkiem w egr? Próbowaliście je zaślepić a pozostawić wezyk od silownika egr nie zaslepiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odpowietrzniki grzybka. Gdy je zatkasz nie będzie się zamykał, lub bardzo wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie trzeba poszukać przyczyn przedostawania się oleju do układu dolotowego. w wiekszości przypadków winne są turbina i przedmuchy z silnika. Zatykanie EGR nie ma sensu na dłuższą metę, daje tylko efekt estetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Czarek. U mnie dzisiaj zaślepiony EGR (zatkane odpowietrzniki i wężyk) - sucho i czysto. Dodatkowym "objawem" jest dodatkowy syk.. Albo mi się wydaje. Co do oleju w dolocie to podobno "ten typ tak ma" i nie wiem czy jest sens inwestować czas i pieniądze w ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy ile tego oleju tam jest. Jeśli tylko pobrudzisz palce sprawdzając to ok, norma. Ale jak się leje swieza oliwa to dla własnego dobra lepiej sprawdzić co się dzieje - turbo czy odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a dlaczego nie można po prostu tylko tego wężyka podciśnienia zaślepić, trzeba jeszcze tą rurkę od spalin zaślepiać kiedy już tłok się nie podnosi? Czy jakieś spaliny mimo to przez ten tłok przeciekną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...