Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z praca na zimnym silniku


Klejk

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.... mam problem z autem jak odpale zimny silnik z rana... wyglada to tak jakby nie palil na jeden gar... :/ ale jak juz jest cieply to nie ma takiego problemu... no moze czasami ale juz idzie normalnie przegazowac i idzie nim jechac..... fakt jak wyjelem wszystkie swiece to sa okopcone...

pacjent to a4 b5 1.8 99r. silnik ARG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz VAG i zobacz co pokaże ?? Masz LPG ?? I czy nie ubywa ci oleju ?? I czy rano samochód nie kopci na jasno błękitny dym ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG zero bledow... nie gazu tu nie ma... i nie zauwazylem zeby kopcil i ubywalo oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak świece są czarne to znaczy że zła mieszanka, powymieniaj mu może filtry, sprawdź szczelność dolotu i zobacz w jakim stanie jest przepustnica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie grzebie w gazaru przepustnica byla strasznie zjeba..... ale wyczyszczona... filtr bedzie na dniach wymianieny bo tez mu sie to klania...

dobra ja mam auto turbodoladowane... takze nie wiem jak w zwyklym 1.8 to zrobic :) gdzie tu dmuchac zeby sprawdzic szczelnosc..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź od przepływki do przepustnicy czy jest szczelnie szczególnie odma i te rury :) Układ silnika masz ten sam co w zwykłym ADR tylko masz tubinę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taki sam to on nie jest :) bardzo sie rozni :P ale wezme i sprawdze... tylko nieszczelnosc by powodowalo to ze on jak odpali spada z obrotow i nawet potrafi strzelic? kaszle i itd... a po jakiejs 1 min od odpalenia juz mu przechodzi i chodzi w miare normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo może być tak że już nieszczelność czyli zły skład mieszanki niweluje ci sonda i dlatego jak się rozgrzeje trochę to może dobrze chodzić :) warto to sprawdzić roboty nie tak dużo w szczególności sprawdź mu odmę bo najczęściej to ona powoduje nieszczelność o ile taka jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cewka moze tez tak powodowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak cewka jest uszkodzona to nie bedzie chodził ani na ciepłym ani na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie go odpalilem.... i faktycznie dopoki ciezko chodzi i prycha i kaszle to kopci... ale jakby na siwo/bialo a w garazu to az sie stac nie dalo bo tak spalinami walilo az w oczy gryzly.... i po jakiejs minucie zaczol juz rowno pracowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sondę. Miałem tak czasami, że jak odpalałem z rana to dziwnie właśnie chodzi około 1 minuty, nie działo się to zawsze, ale dość często. Kopcił na szarawo i czasem trzeba było mu przygazować lub poczekać chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ma byc z ta odma? jak w nia dmuchne to ma puscic czy trzymac?

ogolnie na ten moment robie tak... zatkalem od strony przeplywomierza... zwalilem jeden z wezykow od podcisnienie na przepustnicy... dmucham i hu wie ale powietrze uchodzi... tzn nie slychac zadnego psss czy cos... poprostu jakbym dmychal w wydech :)

---------- Post dopisany at 19:24 ---------- Poprzedni post napisany at 19:23 ----------

sonde sprawdzic fizycznie czy vageim? jak vagiem to jaki kanal i jakie ma miec wartosci... na zminym silniku... i odrazu na zimnym jakie powinna miec przeplywka i tez ktory kanal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/1-8-211/a4-b5-blad-00561-a-265745/ w tym temacie masz logi i ktore kanaly trzeba sprawdzic, ja osobiscie sprawdzalem miernikiem sonde.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja znalazlem cos takiego na nacie

LOG - Pomiar Dynamiczny Silnika

i tu sprawdzalem kanal 34 i wedlug pierwszej wartosci ma oscylowac sonda okolo 0% a u mnie ma ich -20 :) i znalazlem nieszczelnosc takze grzebie :P

---------- Post dopisany at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:08 ----------

a teraz na zimnym mialem ponad 20% na sondzie.... ale zaksztusil sie moze max 15 sec... i pozniej juz bylo dobrze... moze teraz musial mapy ustawic jak nalezy... a te 20% wraz ze wzrostem temp opadalo i jak auto juz mialo 90oC to juz oscylowalo w granicach zera.... czasami -3 czasami +4 tazke mam nadzieje ze to bylo to :)

---------- Post dopisany 19-03-2013 at 19:55 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2013 at 22:19 ----------

i d*pa nadal to samo... nawet juz swiece wymienilem... i nadal to samo... jakies nowe sugestie?

---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 19:55 ----------

chlopaki a czy oberwany w srodku kat moglby tak robic? bo przypomina mi sie ze jak ostatnio odpalalem auto to strasznie brzeczal a teraz juz tego nie ma.. moze zatyka wydech co?

---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 20:23 ----------

up

---------- Post dopisany 20-03-2013 at 09:34 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 22:53 ----------

help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uprzątnijmy może trochę temat :) Napisz co jeszcze niedomaga w twojej AUDICY i co zrobiłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm co niedomga...

odpala od strzala... ale strzela przygasa gasnie i sie krztusi....

ale to trwa przez jakas max 1 min.... pozniej jej nagle przechodzi i jest wszystko juz si... jedzie ladnie nie kopci nie szarpie..

co zrobilem... szukalem nieszczelnosci... znalazlem dziurke na przewodzi idacym do odmy... wymienony... jest bez zmian...

wymienilem siwece... to jedyne co sie poprawilo to zmniejszyl sie czas jego ksztuszenia... teraz wystarczy mu jakies 30-45 sec i juz mu przechodzi..

to tak chyba wszystko z grubsza

no i ogolnie co zauwazylem teraz to brzeczy mi wydech mniej wiecej w srodku auta... czyli katalizator... i tak jak pisalem wyzej... moze jeszcze jakies sugestie? moze to ten kat?

na ten moment jestem w garazu i czekam az ostygnie i bede go chcial odpalic z odlaczona sonda...

czekam na wasze zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepustnicę dobrze zaadoptowałeś bo ja miałem podobny problem tylko że u mnie pokazywało niby adaptacja ok ale już mi ręce opadały na niego i pewnej nocy odłączyłem aku na noc bo mróz srogi a aku już nie pierwszej młodości :) i po podłączeniu rano oczywiście adaptacja kluczykiem i problem jak by ręką odją co prawda skasowały mi się też mapy w sterowniku LPG może to i od tego było LPG po zakupie kabla sam sobie ustawiłem i teraz śmiga aż miło :) odłącz mu może aku na noc i zobaczysz co będzie :) nic nie kosztuje a czasami działa cuda :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe smieszny troche pomysl... ale sprawdze co mi szkodzi :)

a jakies jeszcze inne sugestie dopoki jestem w garazu i cos moge grzebac?

a nie moze to byc cos nagrzebane z zaplonem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn się jest tak przy odpalaniu samochód napewno nie używa sondy ale używa przepływki wyczyść ją może jeszcze tylko nie dotykaj jego drucika żadną szmatką itp. jest taki zmywacz do przeływomierzy i psiukasz tym czekasz aż przeschnie i po robocie :) Ja tam użyłem zwykłego zmywacza uniwersalniego i nic mu nie zaszkodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...