Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Manżeta


mar_92

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś napisze jakiej firmy założyć manżeta, Lobro już trzy szt i wszystkie pękają.Czy ktoś wie ile kosztuje ori w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dobry temat ponieważ też będę wymieniał i by się przydało zaczerpnąć troche wiedzy jaką założyć żeby nie było problemów z nią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mar masz podniesioną moc? jak one pękają?

normalna moc 110 kucy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś jest źle zakładane?? U mnie osłony Lobro/Spidan wytrzymują spokojnie około 2 lata, a koszt jednej to 30zł więc nie dużo.

Przy zakładaniu trzeba nałożyć osłony w rowki, potem delikatnie jakimś małym śrubokrętem płaski podważyć, aby zrobiło się w osłonie podciśnienie i zaciągamy opaski. Ja tak zawsze robię i jest git na co najmniej 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałew w aso bo każdy zamiennik już na oko był inny... do b6 płaciłem 100pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam originale od strony pasażera i ma piec załamań a te które kupowałem miały cztery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod pytanie - czy można zdemontować półoś, bez rozpinania zawieszenia? Potrzebuję wymienić osłonę przegubu zewnętrznego i teoretycznie wystarczyłoby odkręcić ją od skrzyni i odkręcić śrubę przy kole ... a w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod pytanie - czy można zdemontować półoś, bez rozpinania zawieszenia? Potrzebuję wymienić osłonę przegubu zewnętrznego i teoretycznie wystarczyłoby odkręcić ją od skrzyni i odkręcić śrubę przy kole ... a w praktyce?

Praktycznie: Podnieś auto, odkręć koło, odkręć śrubę w piaście, podstaw lewarek pod zwrotnicę i podnieś ją około 7 cm, skręć kołami (od strony pasażera - w lewo - przegub ładnie wychodzi w stronę zacisku) lub (strona kierowcy - w prawo), jak masz półośkę z przegubem w ręku - wkręcasz starą śrubę w przegub, półośka ładnie wyskakuje, montujesz nową osłonę, smar w przegub, nowe zabezpieczenie w półośkę, szybki montaż i gotowe. W poniedziałek zmieniałem przegub i zajęło mi to 30 minut.

Osłona Lobro jeździ u mnie już 4 lata i teraz zaczęła właśnie pękać troszkę, ale to nie ona była sprawcą awarii przegubu. Pękła w nim bieżnia i strasznie stukało podczas jazdy na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A śruba trzymająca przegub w piaście to jak dobrze pamiętam imbus (czy jak kto woli ampul) - kojarzysz jakiego rozmiaru? Bo nie wiem czy mam tak duży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A śruba trzymająca przegub w piaście to jak dobrze pamiętam imbus (czy jak kto woli ampul) - kojarzysz jakiego rozmiaru? Bo nie wiem czy mam tak duży...

Powiem szczerze, że nie wiem.... wyjąłem z kompletu i na rozmiar nie patrzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę sie do tematu manżeta. Ja w okresie 3 miesięcy wymieniłem trzy gumy spidan. Zawsze po wymianie po jakimś czasie guma była zassana do środka i zrobiła się dziura. Wszystkie czynności wg zaleceń przy wymianie wraz z podważeniem gumy by wyssać powietrze - były. Ale jedna czynność zrobiona przez mechanika mnie zastanawia. Otóż zaczął mi wciskać smar przez otwór od strony koła już po założeniu gumy i zaczął mi wciskać że to jest to samo jak smar daje się pod osłonę bezpośrednio. Mam na oku manżetę febi z materiału hytrel - ponoć super. Prosze o opinie:wink:

---------- Post dopisany at 10:15 ---------- Poprzedni post napisany at 10:11 ----------

ori w ASO skoda 116 zł - czy wie ktoś gdzie jest taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze przypadku, by komuś pękała manszeta, a sporo ich zmieniałem - zerknij, czy długość osłony jest prawidłowa i staraj się nie dociskać za mocno opasek. Nie warto przepłacać - 30/35 zł - tyle zawsze płacę za Lobro i nigdy nie ma problemów;) Nie wciskajcie też kolosalnych ilości smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A śruba trzymająca przegub w piaście to jak dobrze pamiętam imbus (czy jak kto woli ampul) - kojarzysz jakiego rozmiaru? Bo nie wiem czy mam tak duży...

imbus 14:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem manżetę, a niniejszy post jest dla "potomnych":

- klucz potrzebny do odkręcenia śruby przegubu przy kole - imbus 14

- półoś da się swobodnie wyjąć metodą podaną przez kolegę KALIK-a, bez rozpinania zawieszenia, nawet nie podnosząc piasty o wspomniane 7cm

- zdjęcie przegubu z półosi najwygodniej jest zrobić przy użyciu niewielkiego młotka, uderzając z wyczuciem w kielich przegubu

Operację można przeprowadzić w niecałą godzinę, nawet robiąc to pierwszy raz. Mi zajęła ona ok 1.5h, ponieważ musiałem jeszcze rozebrać przegub, wymyć go, wyczyścić i złożyć na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...