Tobike Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 trepek możesz rozwinąć? Za wczesny kąt wtrysku powoduje większe czy mniejsze spalanie. W jakimś wątku odpowiedziałeś mi na pytanie "czemu ciepły silnik odpala ciężej?" postawiłeś na sekcję tłoczącą w pompie. Czy za wczesny kąt wtrysku też może to powodować? U mnie jest teraz 38 ustawione.
trepek Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Rozwijam myśl - źle ustawiony kąt wtrysku powoduje większe spalanie, niezależnie w którą stronę. Dobrze ustawiony kąt wtrysku daje optymalny efekt wykorzystania energii spalanej mieszanki paliwowo-powietrznej, gdzie energia ta idealnie zgrywa się z pracą tłoka i nadaje mu odpowiedni pęd. Lekko za wczesny kąt nie powoduje pogorszenia odpalania a może nawet lekko pomóc. Trzeba również brać pod uwagę kompensację zużycia sekcji tłoczącej pod wpływem wieku i przejechanych km, co implikuje nieznacznie konieczność lekkiego wcześniejszego kąta wtrysku, powiedzmy z zalecanych 49-51 do 53-54, gdzie granice są bardzo płynne i zależą od sugestywnych odczuć ustawiacza pompy i nasłuchacza pracy silnika 38 to późny kąt wtrysku, może mieć wpływ na pogorszenie odpalania, szczególnie z rana przy temp +5 gdzie jeszcze nie grzeją świece. Na ciepłym nie ma wpływu. odpowiedziałeś mi na pytanie "czemu ciepły silnik odpala ciężej?" postawiłeś na sekcję tłoczącą w pompie To prawda, swoją diagnozę oparłem na własnym doświadczeniu i zrozumieniu zjawisk termicznych, gdzie pod wpływem temperatury następuje rozszerzalność termiczna metali, przy zużyciu elementów powstają zbyt duże wolne przestrzenie i pompa nie ma siły tłocznąć paliwo pod wymaganym ciśnieniem dla rozruchu. Jednakowoż istnieje bardzo prosty test wykluczający winę sekcji tłoczącej. Przy rozgrzanym i zgaszonym silniku polać sowicie pompę (w szczególności tył pompy) zimną wodą i odpalić samochód, jak odpali bez problemu - znamy winowajcę. Wybaczcie szanowni państwo moje pseudonaukowe dywagacje ale jutro jadę do Bukowiny na mordownię i chcę dzisiaj swoje szare komórki odpowiednio zahartować
Tobike Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 dzięki, czy za późny kąt wtrysku może powodować bardziej twardą pracę silnika? Udanej zabawy
Wajsik86 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Twardziej chodzi jak masz przyspieszony czyli powyżej 50 pytanie jeszcze czy twardo Ci chodzi na jałowym czy jak gazu dodajesz bo to też ma znaczenie:wink:
arturropa Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 a jak twardo chodzi jak dodasz gazu to co jest tego powodem.
Mario82A4 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Twardziej chodzi jak masz przyspieszony czyli powyżej 50pytanie jeszcze czy twardo Ci chodzi na jałowym czy jak gazu dodajesz bo to też ma znaczenie:wink: Jak będzie 52 też nic sie nie dzieje , powinno sie chyba mieścić między 49 a chyba 53 , jak będzie 55 pewnie też nie będzie dużej różnicy , raz mi koleś ustawił tak że nie mieścił sie na wykresie i też odpalał . Dopiero sam to ogarnełem po wymianie rozrządu i teraz jest chyba ok 51 a zaraz po ustawieniu było chyba 50 . Fakt 39 to troche za mało , lepiej to poprawić
Tobike Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Robiłem niedawno logi koledze i u niego był ustawiony kąt na 16 silnik pracował bardzo miękko, ale ma problemy z rannym odpalaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się