Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nagła, chwilowa utrata mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie...

Panowie, może ktoś wpadnie na jakiś pomysł gdzie szukać, bo już dwa niezależne serwisy i ASO nie dają sobie rady z tą usterką.

Na początek, opis pacjenta: przebieg 90kkm, niewysilony (170->199KM) program od Witka, wymienione wszystkie wtryskiwacze, turbina wymieniona na nową przy 30kkm, brak jakichkolwiek innych usterek.

Od kilku miesięcy występuje następujący objaw: ustalam obroty na 2500, chwilę jadę spokojnie i gwałtownie noga w podłogę.

Za każdym razem w zakresie 2800 do 3100 występuje jedno bardzo mocne szarpnięcie, wyraźnie wyczuwalne dla wszystkich jadących w aucie. Od 2500 ma poprawną moc, nagle szarpnięcie (wE wspomnianym zakresie) i znowu poprawna moc do końca. Najlepiej można to odczuć na 2,3 biegu.

Jest to dość uciążliwe np przy wyprzedzaniu, gdy wyjeżdżam na przeciwny pas ruchu, noga w podłogę i nagle szarpnięcie, jakbym wpadł w jakąś sporą dziurę.

Szarpnięcie nie występuję, jak obroty zwiększam równomiernie, bez nagłego zrywu.

Podczas każdej z trzech diagnostyk komputer nie pokazał żadnych błędów, wszystkie parametry w zakresach - nie ma się do czego przyczepić. Testy robione w spoczynku i w czasie występowania usterki zupełnie nic nie wykazały.

Liczę na Wasze doświadczenie, gdzie szukać usterki? Może uda się naprowadzić serwis na właściwą ścieżkę.

Opublikowano

Witam

Ja mam coś może podobnego ale u nie nie występuje szarpnięcie ,ale po szybkim przepięciu biegu z 3 na 4 powyżej 3 tys obr. następuje tak chwila zawachania tak jakby auto traciło moc i po chwili idzie znów normalnie. TAK PO CICHU OBSTAWIAM SPRZĘGŁO I DUMAS. ALE MOGĘ SIĘ MYLIĆ BĘDE POWOLI TO DIAGNOZOWAĆ. Moze skocz do witka p.s. ja też po programie u witka na 206 km i 420 Nm

Opublikowano

mrmotors było jednym z tych serwisów, które nie znalazły przyczyny.

Opublikowano

stało sie to nagle czy po zawirusowaniu...??

ja na poczatek bym pojechał do tego co ci robił wirusa i poprosił o zdjecie troszke momentu w dół... jesli problem ustąpi znaczy ze sprzegło moze nie ogarnia Nm. za słaby docisk tarczy przez docisk i nastepuje sliżniecie które objawia sie szarpnieciem... ponad 400Nm to juz jest sporo

Opublikowano

Ja na Twoim miejscu zaczął bym od przyjżenia się EGR-owi i klapie gaszącej, chodzi o usterki mechaniczne , bo elektryczne raczej pozostawiły by błędy w sterowniku silnika :whistling:

Zrób logi, może z nich coś się da wydedukować :whistling:

Opublikowano

Także obstawiał bym się EGR, kiedyś miałem takie piardnięcie prz ok 2tys. obr. nowy EGR i pomogło( zawsze czyszcze przy serwisie)

Opublikowano
stało sie to nagle czy po zawirusowaniu...??

ja na poczatek bym pojechał do tego co ci robił wirusa i poprosił o zdjecie troszke momentu w dół... jesli problem ustąpi znaczy ze sprzegło moze nie ogarnia Nm. za słaby docisk tarczy przez docisk i nastepuje sliżniecie które objawia sie szarpnieciem... ponad 400Nm to juz jest sporo

Z wirusem latam już ponad 3 lata i nie było żadnych kłopotów.

Ciekawe jest to, że na 1 biegu nigdy ten efekt nie występuje, jak mocno bym nie przycisnął, jedynie na 2 lub 3. Dlatego nie podejrzewałem sprzęgła.

EGR podobno był sprawdzany w ASO, ale kto ich tam wie...

Jedyny pewny sposób, to wymiana na nowy, czy można to jakoś bezinwazyjnie zweryfikować?

A może zrezygnować z tego zaworu?

Opublikowano

mozna go ponosc zaslepic...osobiscie u siebie nic nie robiłem przy EGRze(zajrzałem tylko w jakim jest stanie) nie wiem czy potem cos VCDSem trzeba zmieniac czy nie...

Opublikowano

Po Świętach jestem umówiony na oględziny EGRa, dam znać, co z tego wyszło.

Opublikowano

Jeśli wyjdzie ze to EGR, możesz go usunąć bez konieczności wymiany na nowy, ale tylko pod waruniem że nie posiadasz filtra DPF.

Opublikowano

Zawór EGR został wyjęty i oczyszczony, jak się dowiedziałem, miał jedynie 'eksploatacyjny nalot', nic ponad normę.

Po tej usłudze auto jeździ dokładnie tak samo - ani lepiej ani gorzej.

Jednak w czasie zdejmowania EGRa, sprawdzono również chłodnicę spalin i wyjęto luźno latający element widoczny na zdjęciach. Cięgno poruszające tą zwrotnicą było również urwane.

No i teraz pytania:

1. Czy to uszkodzenie chłodnicy spalin może powodować objawy takie, jak opisałem?

2. Czy można bez tego jeździć, jakie mogą być konsekwencje?

3. Jedyny sposób naprawy to wymiana chłodnicy? Nowa kosztuje 1350, na portalach 300-600, ale trudno dobrać sztukę z numerem 03G131512AL.

IMG_0947.jpg

IMG_0950.jpg

Podejrzewam, że jest to 'klapa obejścia':

egrp.png

---------- Post dopisany 04-06-2013 at 10:29 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2013 at 10:17 ----------

EGR wyczyszczony, chłodnica spalin wymieniona, zero błędów w logu - szarpnięcie nadal występuje.

Co jeszcze można sprawdzić?

Opublikowano

Zloguj go dynamicznie aby można było zobaczyć wartości m.in. masy powietrza, ciśnienia doładowania i dawki paliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...