yatkha Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam po dłuższej przerwie... Panowie, może ktoś wpadnie na jakiś pomysł gdzie szukać, bo już dwa niezależne serwisy i ASO nie dają sobie rady z tą usterką. Na początek, opis pacjenta: przebieg 90kkm, niewysilony (170->199KM) program od Witka, wymienione wszystkie wtryskiwacze, turbina wymieniona na nową przy 30kkm, brak jakichkolwiek innych usterek. Od kilku miesięcy występuje następujący objaw: ustalam obroty na 2500, chwilę jadę spokojnie i gwałtownie noga w podłogę. Za każdym razem w zakresie 2800 do 3100 występuje jedno bardzo mocne szarpnięcie, wyraźnie wyczuwalne dla wszystkich jadących w aucie. Od 2500 ma poprawną moc, nagle szarpnięcie (wE wspomnianym zakresie) i znowu poprawna moc do końca. Najlepiej można to odczuć na 2,3 biegu. Jest to dość uciążliwe np przy wyprzedzaniu, gdy wyjeżdżam na przeciwny pas ruchu, noga w podłogę i nagle szarpnięcie, jakbym wpadł w jakąś sporą dziurę. Szarpnięcie nie występuję, jak obroty zwiększam równomiernie, bez nagłego zrywu. Podczas każdej z trzech diagnostyk komputer nie pokazał żadnych błędów, wszystkie parametry w zakresach - nie ma się do czego przyczepić. Testy robione w spoczynku i w czasie występowania usterki zupełnie nic nie wykazały. Liczę na Wasze doświadczenie, gdzie szukać usterki? Może uda się naprowadzić serwis na właściwą ścieżkę.
klattaa Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam Ja mam coś może podobnego ale u nie nie występuje szarpnięcie ,ale po szybkim przepięciu biegu z 3 na 4 powyżej 3 tys obr. następuje tak chwila zawachania tak jakby auto traciło moc i po chwili idzie znów normalnie. TAK PO CICHU OBSTAWIAM SPRZĘGŁO I DUMAS. ALE MOGĘ SIĘ MYLIĆ BĘDE POWOLI TO DIAGNOZOWAĆ. Moze skocz do witka p.s. ja też po programie u witka na 206 km i 420 Nm
yatkha Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 mrmotors było jednym z tych serwisów, które nie znalazły przyczyny.
SotoM Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 stało sie to nagle czy po zawirusowaniu...?? ja na poczatek bym pojechał do tego co ci robił wirusa i poprosił o zdjecie troszke momentu w dół... jesli problem ustąpi znaczy ze sprzegło moze nie ogarnia Nm. za słaby docisk tarczy przez docisk i nastepuje sliżniecie które objawia sie szarpnieciem... ponad 400Nm to juz jest sporo
piotrsob1 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Ja na Twoim miejscu zaczął bym od przyjżenia się EGR-owi i klapie gaszącej, chodzi o usterki mechaniczne , bo elektryczne raczej pozostawiły by błędy w sterowniku silnika Zrób logi, może z nich coś się da wydedukować
Śmierć z nieba Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Także obstawiał bym się EGR, kiedyś miałem takie piardnięcie prz ok 2tys. obr. nowy EGR i pomogło( zawsze czyszcze przy serwisie)
yatkha Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 stało sie to nagle czy po zawirusowaniu...??ja na poczatek bym pojechał do tego co ci robił wirusa i poprosił o zdjecie troszke momentu w dół... jesli problem ustąpi znaczy ze sprzegło moze nie ogarnia Nm. za słaby docisk tarczy przez docisk i nastepuje sliżniecie które objawia sie szarpnieciem... ponad 400Nm to juz jest sporo Z wirusem latam już ponad 3 lata i nie było żadnych kłopotów. Ciekawe jest to, że na 1 biegu nigdy ten efekt nie występuje, jak mocno bym nie przycisnął, jedynie na 2 lub 3. Dlatego nie podejrzewałem sprzęgła. EGR podobno był sprawdzany w ASO, ale kto ich tam wie... Jedyny pewny sposób, to wymiana na nowy, czy można to jakoś bezinwazyjnie zweryfikować? A może zrezygnować z tego zaworu?
SotoM Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 mozna go ponosc zaslepic...osobiscie u siebie nic nie robiłem przy EGRze(zajrzałem tylko w jakim jest stanie) nie wiem czy potem cos VCDSem trzeba zmieniac czy nie...
yatkha Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Po Świętach jestem umówiony na oględziny EGRa, dam znać, co z tego wyszło.
Tune-Soft Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Jeśli wyjdzie ze to EGR, możesz go usunąć bez konieczności wymiany na nowy, ale tylko pod waruniem że nie posiadasz filtra DPF.
yatkha Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2013 Zawór EGR został wyjęty i oczyszczony, jak się dowiedziałem, miał jedynie 'eksploatacyjny nalot', nic ponad normę. Po tej usłudze auto jeździ dokładnie tak samo - ani lepiej ani gorzej. Jednak w czasie zdejmowania EGRa, sprawdzono również chłodnicę spalin i wyjęto luźno latający element widoczny na zdjęciach. Cięgno poruszające tą zwrotnicą było również urwane. No i teraz pytania: 1. Czy to uszkodzenie chłodnicy spalin może powodować objawy takie, jak opisałem? 2. Czy można bez tego jeździć, jakie mogą być konsekwencje? 3. Jedyny sposób naprawy to wymiana chłodnicy? Nowa kosztuje 1350, na portalach 300-600, ale trudno dobrać sztukę z numerem 03G131512AL. Podejrzewam, że jest to 'klapa obejścia': ---------- Post dopisany 04-06-2013 at 10:29 ---------- Poprzedni post napisany 20-05-2013 at 10:17 ---------- EGR wyczyszczony, chłodnica spalin wymieniona, zero błędów w logu - szarpnięcie nadal występuje. Co jeszcze można sprawdzić?
Sztomel Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Zloguj go dynamicznie aby można było zobaczyć wartości m.in. masy powietrza, ciśnienia doładowania i dawki paliwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się