Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świece ?


sebul

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, powiedzcie mi, jak odpalam po postoju nocnym, to silnik potrzebuje paru sekund aby wszedl na wlasciwe obroty i lekki dymek leci. Pozniej juz jest ok, jak pozniej odpalam pali bez problemu. Czy to beda swiece ? Czy cos innego ? I jesli to one, to jak je sprawdzic ? Wiem ze multimetr wystarczy i mierzyc rezystancje, ktora powinna byc w przedziale 1 - 2 Ohmów tak ? Tylko jak sciagnac te kapturki ze swiec ? Ciagnac do gory czy wykrecac , bo nie chce nic pourywac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlpeiej je wymontowac i podpiąc na krótko do akku

mussz tez sprawdzic długoś bo w tym silniku były dwa rodzaje:

91 i 96 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn po co podpiac ? Czy zmierzenie rezystancji nie bedzie najlepszym sprawdzianem ?:) Czytalem ze takie podlaczanie na krotko i sprawdzanie czy sie nagrzewa zle dziala na swiece :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy podpiąc na 3 sekundy i będziesz wiedziec co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, a powiedz mi jak sciagnac te kapturki z nich ? Pociagnac do gory ? I jakim kluczem je odkrece ? Bo nigdy jeszcze przy nich nie grzebalem, jedynie w puncie wymienialem swiece :)

Chociaz szczerze to wolalbym sprawdzic rezystancje, bo mam zle przygody ze swiecami :P Jeszcze bym ukrecil jakas czy cos, bo nie mam klucze dynamometrycznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapturki pociągnij do góry poprostu, a kluczyk 10mm nasadowy taki głęboki bo mocowanie jest u dołu i musi byc głębszy,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....pomiar rezystancji to i tak o niebo bardziej miarodajna metoda niż pomiar lampką, po którym nie wiadomo do końca czy lampka swieci się bo swieca jest sprawna czy świeci się, ponieważ świeca ma zwarcie :kwasny: ....

....po prostu zrób dokładnie jak napisał devastation, bez wyjęcia świec nie sprawdzisz ich w 100% a na pewno nie dowiesz się czy wszystkie równomiernie się rozgrzewają w tym samym czasie :wink: ...

....warto pamiętać by świece były jednej firmy i dokładnie dobranmej długości:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wyjac wszystkie i po kolei kazda sprawdzac czy laczyc je szerogowo np ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli drucik do swiecy i do + na aku, i swiece do masy , czyli np bloku silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacz bezpośrednio do akku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiedzcie mi, jak odpalam po postoju nocnym, to silnik potrzebuje paru sekund aby wszedl na wlasciwe obroty i lekki dymek leci. Pozniej juz jest ok, jak pozniej odpalam pali bez problemu. Czy to beda swiece ? Czy cos innego ? I jesli to one, to jak je sprawdzic ? Wiem ze multimetr wystarczy i mierzyc rezystancje, ktora powinna byc w przedziale 1 - 2 Ohmów tak ? Tylko jak sciagnac te kapturki ze swiec ? Ciagnac do gory czy wykrecac , bo nie chce nic pourywac :)

mam podobny problem jak ty kolego spradzalem świece z mechanikiem i byly w porządku i do tej pory nie doszedłem co może być tego przyczyną a znowu kogoś się pytałem to powiedział że jeśli obroty przez chwile w niskiej temperaturze zaraz po odpaleniu podskoczą na chwile to normalne i przestałem jak narazie grzebać bo poza obrotami odpala normalnie tyle że ja mam silnik BKE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujniki temperatury g62 macie dobre?? sprawdzcie vagiem tylko juz nie pamitam który blok, jak auto zimne to wszystkie temperatury powinny byc bliskie sobie tj. paliwa cieczy i temperatura zewnetrzna, na bank w engine blok 7 czy 8.. moze wam czujnik zawyża i na pierwszy strzał dostaje większa dawke paliwa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujniki temperatury g62 macie dobre?? sprawdzcie vagiem tylko juz nie pamitam który blok, jak auto zimne to wszystkie temperatury powinny byc bliskie sobie tj. paliwa cieczy i temperatura zewnetrzna, na bank w engine blok 7 czy 8.. moze wam czujnik zawyża i na pierwszy strzał dostaje większa dawke paliwa..

to w pierwszej kolejności kolego sprawdzalem bo któryś z forumowiczów mi powiedział i temperatura na różnych grupach różniła się plus minus 2 stopnie więc chyba dobry bo wcześniej mi termostat siadł ale jak taka różnica temperatur na vagu była to wydaje mi się że jest dobry bo jaka tolerancja różnicy może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiedzcie mi, jak odpalam po postoju nocnym, to silnik potrzebuje paru sekund aby wszedl na wlasciwe obroty i lekki dymek leci. Pozniej juz jest ok, jak pozniej odpalam pali bez problemu. Czy to beda swiece ? Czy cos innego ? I jesli to one, to jak je sprawdzic ? Wiem ze multimetr wystarczy i mierzyc rezystancje, ktora powinna byc w przedziale 1 - 2 Ohmów tak ? Tylko jak sciagnac te kapturki ze swiec ? Ciagnac do gory czy wykrecac , bo nie chce nic pourywac :)

mam podobny problem jak ty kolego spradzalem świece z mechanikiem i byly w porządku i do tej pory nie doszedłem co może być tego przyczyną a znowu kogoś się pytałem to powiedział że jeśli obroty przez chwile w niskiej temperaturze zaraz po odpaleniu podskoczą na chwile to normalne i przestałem jak narazie grzebać bo poza obrotami odpala normalnie tyle że ja mam silnik BKE

Tylko ze mi mjeszcze pusza b.ąka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli swiece dobre, czuniki temp dobre, to zostaje temat cofania sie paliwa czyli uszczelnienia PD lub VacumPompa, braku kompresji nie biore pod uwage. Mozna prowizorycznie sprawdzić uszczelnienia PD, postaw auto na jakiejś górce tak aby przód był wyżej niż tył i zostaw na noc. Z rana powinienes mieć spore problemy z odpaleniem, na następna noc postaw auto odwrotnie czyli przodem w dół i zostaw na noc. Jesli z rana odpalisz bez problemu to masz pewność ze uszczelniacze PD sa do wymiany. Troche głupia ta metoda ale nie wiedzieć dlaczego działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No słuchaj moga byc tez konczace sie pompki, jak korekcje?? bipy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje o niczym nie świadczą u mnie były rozjechane od -0,9 do +0,7 a pompki zdrowe :decayed: Z bipów podobno mozna duzo wyczytać lecz nikt nie chce mi tego dogłębnie wyjaśnic o co w tym biega i jaka jest zasada, wiem jedynie ze powinny wynosić ok 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-30 pompki oke

30-60 sredni oke, ale da sie jeździc

60-100 siadaja

uzyskanie 127 - łapie błąd

bipy na +127 - pompki siadaja

bipy na -127 - nieszczelnosc ukladu paliwa, zatkany filtr, siadajaca vaku

Łukasz rozjechanie od -0,9 do +0,7 to jeszcze nie jest tragedia, widziałem różnice (mówie z głowy) -1,0 do +1,7 i autko jeździło, bipy mowią więcej..

no jeszcze zostaje kanał 18, maja byc wszedzie zera, przy puszczaniu gazu np z 3000 obr. wszedzie powinny wskoczyc 4, jesli sa inne wianki to tez cos z pompkami nie halo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na którym kanale sprawdza sie bipy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...