Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dokręcenie śruby zabezpieczającej- czy można później


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie natury filozoficznej - tzw. powszechna wiedza mówi że nie dokręca się śrub zabezpieczających pneumatem.

Mając "pełne zaufanie" do wulkanizatorów w szczycie sezonu zmiany kół stwierdziłem że będę im zostawiał tylko po cztery zwykłe śruby na koło a zabezpieczające dokręcałbym spokojnie we własnym zakresie. Czy dokręcenie koła na czterech śrubach niesie ze sobą jakieś negatywne skutki dla ułożenia koła na piaście, jeśli piąta śruba będzie dociągnięta później?

Opublikowano

na czterech śrubach możesz jechać, ale wiadomo że spokojnie bez szaleństw.koło powinno się ułożyć na piaście.można dla pewności dokręcić równo wszystkie pięć i później jedną wykręcić, wtedy na 100 procent koło się ułoży.

Opublikowano
Pytanie natury filozoficznej - tzw. powszechna wiedza mówi że nie dokręca się śrub zabezpieczających pneumatem.

Dokręcanie pneumatem jest w dłuższej perspektywie ogólnie szkodliwe dla śrub (łby, gwinty), śrub zabezpieczających nie wolno dokręcać pneumatem w żadnym wypadku. Najprościej to dokup 4 szt. zwykłych śrub i dawaj im tylko zwykłe a zabezpieczające zakładaj sobie sam w domu.

Prawidłowo śruby kół powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym, serwisy się teraz rozbestwiły i pastwią się wykorzystując do bólu klucze pneumatyczne (bo nie ma czasu na cackanie się) - potem takie śruby są dokręcone np. z momentem 200Nm zamiast przepisowych 120 Nm.

Ja osobiście koła zmieniam sobie sam, nie pozwalam wulkanizatorom dotykać niczego poza założeniem opon na felgi i wyważaniem.

Opublikowano

Dokręcanie pneumatem jest w dłuższej perspektywie ogólnie szkodliwe dla śrub (łby, gwinty), śrub zabezpieczających nie wolno dokręcać pneumatem w żadnym wypadku. Najprościej to dokup 4 szt. zwykłych śrub i dawaj im tylko zwykłe a zabezpieczające zakładaj sobie sam w domu.

Dobry pomysł - i prosty :). Aż tak często tych kół nie odkręcam żeby to miał być duży problem; a koszt 4 zwykłych śrub w porównaniu do dokupienia zniszczonej przez pneumat końcówki żaden.

Prawidłowo śruby kół powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym, serwisy się teraz rozbestwiły i pastwią się wykorzystując do bólu klucze pneumatyczne (bo nie ma czasu na cackanie się) - potem takie śruby są dokręcone np. z momentem 200Nm zamiast przepisowych 120 Nm.

Ja osobiście koła zmieniam sobie sam, nie pozwalam wulkanizatorom dotykać niczego poza założeniem opon na felgi i wyważaniem.

U wulkanizatora to może by i przyszło ale już np. przy odstawieniu auta do mechanika na robotę przy zawieszeniu ciężko siedzieć i patrzeć czym przykręcają :)

Opublikowano
U wulkanizatora to może by i przyszło ale już np. przy odstawieniu auta do mechanika na robotę przy zawieszeniu ciężko siedzieć i patrzeć czym przykręcają :)

Ja ten problem rozwiązuję w taki sposób, że naprawy przeprowadzam we własnym zaciszu garażu :wink:

Opublikowano

Niestety nie posiadam ani zaciszu ani garażu pod blokiem :P

---------- Post dopisany 03-04-2013 at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany 30-03-2013 at 14:17 ----------

Ku***, same problemy z tymi felgami :P

średnica otworu na łeb śruby jest na tyle mała że klucz który mam w fabrycznym zestawie wymiany koła - takim jak ten -

IMAG0604.jpg

się nie mieści; (klucz 17 + boczne ścianki mają 3 mm grubości - w najszerszym miejscu ma 28-29 mm szerokości)

IMAG0605.jpg

Otwór w którym musi zmieścić się klucz ma ok 27 mm średnicy - ktoś może wie jaką średnicę mają nasadki kluczy zwykle używane przez wulkanizatorów?- w sensie, jest szansa że przykręcą mi te śruby bez haratania felg?

Jeśli to możliwe chciałbym uniknąć używania wąskich śrub ampulowych...

Opublikowano

kolego też przerobiłem podobny problem przy felgach ASA kupiłem ORI śróby zabezpieczające i nasadka nie weszła w otwór śruby po czym wyciągłem klucz i też zdziwienie bo nie wszedł,wypad do sklepu motoryzacyjnego i kupno nowego klucza do kół TELESKOPOWY KLUCZ DO KÓŁ ROZSUWANY 17 19 21 23 mm (3103264349) - motoAllegro :wink:

Opublikowano

Dzięki ucho - wiem że spokojnie dokupię klucz który da radę, ale chciałbym wiedzeć że mechanik któremu nie zawsze mogę patrzeć na ręce nie będzie próbował wciskac na siłę nasadki pneumata (a jesli typowa nasadka ma średnicę < 27 mm to nie powinno być problemu) - ktoś wie?

Opublikowano

u mnie brakowało prawie 2 mm żeby ori wszedł , w wulkanizacji nie było problemu

IMAG0604.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...