Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.9TDI 90KM AHU by bodowp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie 16.03.2013r. zakupiłem nową furmankę co by mi na głowę się nie lało jak w poprzedniej :facepalm: A więc tak:

AUDI A4 B5 z 97r.

SILNIK:

1.9 TeDeIk 90KM AHU + 4 pająki w turbinie z nakazem eksmisji

218550km - przy zakupie

WYPOSAŻENIE:

radio + zmieniareczka (ale radio nie obsługuje zmieniareczki :D )

elektryczne szybki przednie

elektryczne lustereczka

klimatronik (działa :shock: )

tempomat (też działa)

teoretycznie 4 poduszki powietrzne

centralny zamek

ABS

MODY:

super zarąbiste pokrowce na fotele (jak ktoś chce do golfa to po zakupie nowych oddam w gratisie)

Tylne lampy po lifcie (nowa ćwiara to i lampy nowe :P )

PLANY:

-światła przeciwmgielne

-układ komfortowych kierunkowskazów + jak założę mgielne to doświetlanie zakrętów i parę innych bajerów (program w C już jest)

-Jakieś radio z płytkami/ lub obsługujące zmieniarkę w bagażniku.

-Może jakiś basik do bagażnika pójdzie

-zakup anteny CB + montaż CB

-Podgrzewane lusterka

-Stworzenie komputera pokładowego (głównie chodzi o spalanie średnie)

FOTECZKI:

(Jak się pogoda polepszy to wrzucę coś w lepszej jakości)

2013_03_29_16_12_47.jpg

2013_03_29_16_12_28.jpg

2013_03_29_16_13_09.jpg

2013_03_29_16_17_36.jpg

Opublikowano

możesz zmienić lampy przednie na Valeo kierownice od esy np możesz zmienić dużo jest planów do tych aut; )

a czemu szok że klimatronik działa ?

Opublikowano
możesz zmienić lampy przednie na Valeo kierownice od esy np możesz zmienić dużo jest planów do tych aut; )

a czemu szok że klimatronik działa ?

wiem, że dużo ale budżet studenta jest raczej nie wielki, więc póki co się muszę wstrzymać z bajerami. Zastanawiam się nad innymi kierunkami w błotnikach i to dość poważnie. Klimatronik szczelny i działa a słyszałem różne opinie niekoniecznie prawdziwe ludzi z poza forum.

Opublikowano
możesz zmienić lampy przednie na Valeo kierownice od esy np możesz zmienić dużo jest planów do tych aut; )

a czemu szok że klimatronik działa ?

wiem, że dużo ale budżet studenta jest raczej nie wielki, więc póki co się muszę wstrzymać z bajerami. Zastanawiam się nad innymi kierunkami w błotnikach i to dość poważnie. Klimatronik szczelny i działa a słyszałem różne opinie niekoniecznie prawdziwe ludzi z poza forum.

tzn jakie kierunki ?

Opublikowano

kierunki to koszt 15zl. jak sie dba to wszystko chdzic bedzie i klima tez

Opublikowano

tzn jakie kierunki ?

te boczne nad znaczkami audi... np. na przeźroczyste. Ogólnie to warto popatrzeć na forum kto co ma i już się ma jakąś wstępną ocenę :wink:

kierunki to koszt 15zl. jak sie dba to wszystko chdzic bedzie i klima tez

AUDI A3 8L/ A4 B5/ OCTAVIA/ IBIZA migacz dymiony (3135806870) - motoAllegro :thumbup1:

Raczej jestem osobą która lubi podłubać przy samochodzie więc oby wszystko działało jak najdłużej.

BTW.muszę sprawdzić czemu nie działają lampki w słoneczku pasażera przy lusterku i czy w popielniczce też przypadkiem nie powinno się coś świecić.

---------- Post dopisany 02-04-2013 at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany 30-03-2013 at 17:39 ----------

Tak przez święta nieco rozmyślałem i chyba do modułu komfortowych kierunkowskazów dołożę mini komputer pokładowy. Nie będę się jednak tak wywnętrzniał i tworzył tak rozbudowanego komputera jaki można kupić na znanym portalu aukcyjnym tylko prosty głównie ze średnim spalaniem.

---------- Post dopisany 01-05-2013 at 23:51 ---------- Poprzedni post napisany 02-04-2013 at 22:53 ----------

Z racji iż troszkę nadkole zaczęło się psuć, postanowiłem nie czekać aż ruda wyjdzie na wiesz i zje pół auta. Zakupiłem więc troszkę chemii i wziąłęm się do pracy.

po oczyszczeniu i zabezpieczeniu.

2013_04_20_14_54_19.jpg

podkład wypełniający

2013_04_20_16_27_53.jpg

baza + bezbarwny ale czeka mnie jeszcze polerka

2013_04_20_17_28_50.jpg

koszt materiałów 100zł + pasta polerska 29zł lekko ścierna. końcowy efekt później jak zrobię polerkę. Materiałów zostało mi sporo...nie wyrzucam jak mnie ktoś porysuje będzie jak znalazł.

Na koniec fotka z letnim ogumieniem.

2013_04_30_16_17_09.jpg

szału nie ma ale przynajmniej to nie stalówki :decayed:

Opublikowano

Ostatnio dużo się działo :)

Pewnego dnia zajechałem do znajomego i dzięki jego życzliwości udało mi się wymienić dwa górne prawe wahacze i nic już nie stuka ;)

2013_07_25_15_45_20.jpg

2013_07_25_15_45_44.jpg

Parę dni później przyszedł czas na tylne łożyska i tuleje belki. Łożyska - Ruville, tuleje - Febi.

2013_07_31_10_30_03.jpg

2013_07_31_10_30_17.jpg

Podczas ściągania belki okazało się, że będzie trzeba jeszcze wymienić przewody hamulcowe, które były jeszcze oryginalne :D

2013_07_31_11_53_21.jpg

Na koniec dodam, że Audiczka otrzymał nowe dymione kierunkowskazy bczne dzięki Lolowi :wink:

Opublikowano

Silnik jak mój widzę,ale ma potencjał:wink: Tuleje założyłeś febi a nie ferbi:wink:

Puściła Ci bez problemu sruba trzymające wahacze w zwrotnicy? pytam bo moja wyszła w 2 kawałkach po ponad godzinnej walce:decayed:

Jeśli nadal się zastanawiasz nad kierunkami to weź białe identyczne wychodziły w octavii a oryginał skody jest chyba tańszy.Warto wziąć ori albo coś droższego bo taniość mi odpadła przy myciu:facepalm: przykładałem clary i do niczego nie pasowały,zobacz u mnie w temacie są jakieś fotki jak chcesz mieć porównanie.

Powodzenia w modach:wink:

Opublikowano

Dzięki...tak Febi :decayed: Kierunki mam już założone i przyznam szczerze, że zatrzaski trzymają solidnie i będę miał problemy przy wymianie żarówek. Śruba wyszła bez większych problemów. Zostawiłem nakrętkę, żeby nie bić młotkiem po śrubie i przecinakiem troszkę rozszerzyłem te szczeliny w zwrotnicy. Bardziej męczyliśmy się z odkręceniem zacisku z tyłu bo były śruby na imbusa i musieliśmy dospawać po dużej nakrętce bo by nie puściły za chiny. Przy składaniu do kupy założyliśmy nowe już zwykłe śruby o tej samej twardości (jak dobrze pamiętam to 10,2)

Trochę zaniedbałem temat ale w ostatnią sobotę wskoczyło nowe łożysko w przednim prawym kole. W tym tygodniu pójdą nowe tarcze i klocki z przodu, czujnik ABS oraz impulsator bo prędkościomierz umarł :(

No i mały upgrade tematu... Niestety na przelomie roku umarła skrzynia i zmuszony byłem zakupić inna.

947181ae9ca1ff54ac36d35f645ae1bf.jpg

Wpadła skrzynie DVS plus nowe sprzęgło Sachs. Wpadły tez nowe tarcze i klocki i oczywiście nie obyło się bez problemów.

0a53932274d5705ca14cba1cf43c27db.jpg

Prawe kolo się grzalo... Poczyscilem ale prowadnice do wymiany bo mają luz i ścina zewnętrzny klocek.

Dmuchnięte z pąpki od materaca.

55b46c86ccf259716f62db4a8473ef7e.jpg

Poszła nowa uszczelka osłony zaworów bo nieco puszczał. Olej filtry taki mini przegląd ;-)

4c8501f6d656ebbf2fcdbf1f2e153c37.jpg

Wpadł też kompletny przedni zawias.12c65d0b3aaa0773d7a72b08de0aa0ef.jpg

I nowy króciec bo postanowił wylewać borygo na ulicę. Teraz pora na rozrząd, przeguby komplet wewnętrzne i zewnętrzne, łożysko jedno, i zawieszenie silnika i skrzyni.

Dmuchnięte z pąpki od materaca.

Opublikowano

borygo??? wiem ze kasa jest wazna ale nie przesadzaj bo te oszczednosci skoncza co chlodnice kolego

Opublikowano

Spokojnie poszedł nowy dobry płynik ;-) grzechem było nie wymienić. Co do używania borygo to trzeba go wymieniać co 2 lata a nie jeździć póki jest.

Dmuchnięte z pąpki od materaca.

Opublikowano

Co do używania borygo to trzeba go wymieniać co 2 lata a nie jeździć póki jest.

Dokładnie jest tak jak piszesz.

Ogólnie fajnie kolego że dbasz o stan techniczny auta,to ma być priorytet posiadając auto i poruszając się po drogach publicznych.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Trochę ciszy w temacie bo też trochę furę zapuściłem :( Obecnie przesiedziała tydzień u mechanika, który zrobił

-kompletny rozrząd z zimeringami i innymi pierdołami

-uszczelka pokrywy zaworów

-poduszki pod silnikiem i skrzynią

-komplet amorów i sprężyn

-nowa pompa wspomagania(nie chińczyk za 200zł)

-olej+filtr oleju+filtr paliwa+filtr powietrza+kabinowy

-nowy napinacz paska klimy + pasek

-nowy napinacz paska od alternatora + pasek

-nowy wentylator klimatyzacji

-wymieniony płyn hamulcowy

-przegub lewy

-łożysko lewe (o dziwo przy wprasowywaniu łożyska Ruvilla pękła wewnętrzna bieżnia :shock3: wada fabryczna prawdopodobnie)

-wyczyszczony i zaślepiony EGR + wyczyszczony cały kolektor. (warto to zrobić... ja miałem połowe średnycy zaklejoną syfem)

-nowy termostat

-ustawiony kąt wtrysku


Trochę kaski poszło ale jestem zadowolony bo doprowadziłem furę w końcu do ładu ;) Czuć różnicę zwłaszcza na wyższych obrotach, że silnik ładniej i ciszej pracuje. Zawias twardy ale nie ma tragedii.

Edytowane przez bodowp
Opublikowano

Jak na studenta to sporo robisz :) Ale to dobrze bo warto dbać o auto i wymieniać wszystko na czas. Jak wiadomo im wcześniej się za coś wezmiesz tym mniej problemów.

Opublikowano

Jak na studenta to sporo robisz :) Ale to dobrze bo warto dbać o auto i wymieniać wszystko na czas. Jak wiadomo im wcześniej się za coś wezmiesz tym mniej problemów.

Oj chciałbym żyć jeszcze czasami studenckimi ale niestety od 2 lat już szara codzienność :P

w przyszłym roku planuję zrobić lekkie poprawki lakiernicze bo gdzieniegdzie powychodziły parchy niestety... no ale auto nie należy do najmłodszych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...