fmistrz Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 witam posiadam audi a4b6 z grudnia 2001r silnik alt, muszę wymienić ten przewód od odmy razem z gruchą, znalazłem coś na allegro SEPARATOR OLEJU ODMA AUDI A4 B6 A6 C5 2.0 ALT (3098764665) - motoAllegro, mam pytanko czy ta część będzie pasować do mojego silnika, i czy dam radę sam to wymienić , czy to skomplikowana sprawa. z góry dziękuje za odpowiedzi.
ryba85 Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 pisze na aukcji Jeśli masz wątpliwości czy pasuje do twojego auta zadzwoń 668-180-863, 71-707-36-55, 71-341-41-74
fmistrz Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 to sobie ustalę mam wątpliwość czy uda się to samemu ogarnąć, bo miejsca nie zawiele, tam na dole przy tej gruszce jest jakaś obejma która ją przytrzymuje?
benyA4 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 tak na dole jest zatrzask . Najpierw musisz wyciagnac bagnet i rurke w ktorej jest bagnet. Jest ona dosc mocno wcisnieta wiec szarpiac ja do gory uwazaj by jej nie polamac. Nastepnie wpychasz reke miedzy alternatorem a kolektorem ssacym. Latarka swiecisz od gory w miejsce gdzie miales rurke od bagnetu. Zobaczysz gruszke odmy i wsowke ktora ja trzyma . Wyciagasz w strone przeciwna do bloku silnika. Po wyciagnieciu zatrzasku mozesz wyciagnac gruszke, uwazaj na oring ktory ja uszczelnia. Teraz najwiecej gimnastyki. Ja po wyciagnieciu gruszki z gniazda odepchnolem ja od siebie tak by cala odma weszla pod kolektor ssacy i wtedy za rurke od gruszki wyciagalem calosc. Trzeba troche to powykrecac prawo lewo ale wyjdzie. Robilem to juz pare razy wiec jestem tego pewien. Dla ulatwienia mozesz tez odpiac wtyczke przy alternatorze. Nie porysujesz sobie tak mocno dloni. ---------- Post dopisany at 07:05 ---------- Poprzedni post napisany at 06:57 ---------- na dole tej strony masz schemat jak to wyglada Pytania nowego użytkownika - Strona 72
fmistrz Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Dzięki wielkie za pomoc, udało się wymienić bez większych problemów, odłączyłem sobie przy okazji akumulator i zaadaptowałem od nowa przepustnicę. Niestety mam teraz problem, bo od czasu do czasu obroty są nierówne i strasznie szarpie budą, czyt można coś na to pordzić? ---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ---------- czy wyczyszczenie przepustnicy może coś pomóc? i gdzie się ona znajduje, jest przy róże od filtra powietrza?
benyA4 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 na poszarpywania moze miec tez wplyw uszkodzona cewka lub swieca albo lewe powietrze i 100 innych rzeczy. Sprawdz vagiem czy nie masz bledow na silniku
fmistrz Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 wyskakiwał mi błąd i pojawiała się kontrolka silnika, kolega mi te błędy usuwał i wspominał coś o cewce, z tego co wiem to u mnie są 2 cewki, nie wiem która jest uszkodzona.
MaciekW. Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Yyyyyy tzn jak dwie cewki ? Rozumiem że kolega odczytał VAGiem że dwie cewki mogą być uszkodzone? Nasze ALTy mają 4 cewki, na każdy cylinder osobna. Jeżeli z VAGa odczytał które to cewki to najlepiej jakbyś miał kogos kto bedzie w stanie pozyczyc Ci swoich sprawnych cewek lub ewentualnie pozamieniaj Twoje własne cewki miejscami i wtedy zobaczysz co pokaże VAG; na jakich cylindrach będzie po zamianie "krzaczył". Wiadomo- najszybciej i najpewniej byłoby zmienić wszystkie, ale koszt jednej to w ASO ok. 180zł (przynajmniej w Rzeszowie) więc.... Najlepiej kup własną wtykę i kabel (ja za swój od Viakena zapłaciłem coś koło 80zł z przesyłką, więc nie jest to jakiś mega wydatek); programy dostaniesz bez większego problemu a wtedy bedziesz mógł sobie przekładać/zmieniać dowoli i nie bedziesz musiał czekać aż ktoś będzie miał czas i odczyta Ci błędy dziś, jutro lub pojutrze.
Magicbattle Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 pany a macie jakiegos linka albo jak sie nazywa fachowo rura od puchy filtra do przepustnicy. mam rozwalana harmonijkę ktora idzie to tego czwornika i odmy.
MaciekW. Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Chodzi Ci o to? : ---------- Post dopisany at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ---------- Jeżeli tak to będzie to najprawdopodobniej 06B103211H
fmistrz Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 przepraszam bardzo chodziło mi oczywiście o sondę lambda, wiem ], że u mnie są dwie ale nie wiem która właściwie padła. Mam jeszcze pytanko jak w moim aucie wyczyścić przepustnicę, myślę, że by mu to nie zaszkodziło, rozumiem że to jest to ustrojstwo przy filtrze powietrza, trzeba się jakoś do tego specjalnie zabierać?>, jaka jest procedura?
MaciekW. Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 przepraszam bardzo chodziło mi oczywiście o sondę lambda, wiem ], że u mnie są dwie ale nie wiem która właściwie padła. Mam jeszcze pytanko jak w moim aucie wyczyścić przepustnicę, myślę, że by mu to nie zaszkodziło, rozumiem że to jest to ustrojstwo przy filtrze powietrza, trzeba się jakoś do tego specjalnie zabierać?>, jaka jest procedura? Jeżeli chodzi Ci o przepływomierz to jest to co zaznaczyłem na zielono; natomiast jak chodzi o przepustnicę to jest ona tam gdzie zaznaczyłem na fioletowo- na końcu tej plastikowej rury która idzie od filtra powietrza Sorki za mało fachowy rysunek , ale zrobiony na szybkiego żeby jak najszybciej Ci odpisać ---------- Post dopisany at 21:03 ---------- Poprzedni post napisany at 20:54 ---------- Jak chodzi o sondy to jedną masz przed a drugą za katalizatorem i myślę że po podpięciu VAGa w miarę kumaty mechanik nie będzie miał problemu z określeniem która sonda szwankuje. Ponadto z reguły błędy które odczytuje się VAGiem określają o którą sondę chodzi. Jeżeli Ci się to powtórzy to spisz kody błędów i napisz tutaj to zawsze ktoś Ci coś podpowie. Jeżeli masz "olejożernego" ALTa to najprawdopodobniej świruje sonda 2 za katalizatorem; "zapycha" się on przez olej który ALTy lubią mocno popijać.
fmistrz Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 mój alt nie zjada ani grama oleju, na razie przejechałem około 5 tys i na miarce nie ubyło nic a nic:naughty: Mam pytanko, co mam przeczyścić i ewentualnie jak to zrobić, żeby autko lepiej jeździło, będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Kolego skoro nic ci oleju nie pali to nic nie rob i modl sie by tak pozostalo a tak serio to swiece i filtry . Kieska swieca to kieski zaplon a co za tym idzie zamuone auto to samo z brudnymi filtrami. A autko zle chodzi ze chcesz czyscic ??
fmistrz Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 no chodzi lekko nierówno i szarpie budą nu i znowu wyskoczyła dzisiaj kontrolka silnika, pewniw odzywa się ta sonda lambda.
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 na dziendobry sprawdz bledy vagiem. A co do obrotow to swiece , nieszczelnosc w dolocie lub czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
fmistrz Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 a jak ją wyczyścić tą przepustnicę, macie jakiś schemat?
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 sa specjalne plyny , ale najpierw trzeba zobaczyc czy jest co czyscic. Sciagnij rure dolotowa i zobaczysz czy przepustnica nie jest brudna od oleju.
fmistrz Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 czyli tą grubą która idzie do filtra powietrza?
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 tak to ta rura http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/adaptacja-przepustnicy-2300/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się