al31 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opublikowano 10 Grudnia 2006 temat włącznika świateł awaryjnych był tu już kilka razy wałkowany. oblookałem archiwum ale nigdzie nie znalazłem użytecznych wskazówek. Mam u siebie taką sytuację: nie działało mi podświetlenie włącznika świateł awaryjnych (i tylko jego). Usiłowałem go rozebrać i sprawdzić o co chodzi ale nie chce nic zepsuć żeby nie jeżdzić po mieście jak rowerzysta :mrgreen: Na pierwszy rzut oka nie da się nic zrobić bez łamania obudowy. Udało mi się stwierdzić że diody świecące są ok. Moje pytanie jest takie - jak go rozebrać na czynniki pierwsze, co sprawdzić. jaki jest schemat elektryczny tego włącznika. Schematy w książce H.R Etzold'a to jeden wielki badziew i pomyłka. Dzięki za odzew i wszelką pomoc.
Gość Rav Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opublikowano 10 Grudnia 2006 cze aby go wyjac,musisz chyba zdjac ramke(ostatnio rozbierałem cała srodkowa konsole),jak to zrobic masz w temacie zrob to sam,naprawa klimatronica.pozniej podwazasz plaskim srubokretem i powinnien wyskoczyc sam
dark79 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 nie działało mi podświetlenie włącznika świateł awaryjnych (i tylko jego). on sie podświetla po włączeniu zapłonu a nie jak reszta ze światłami
al31 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2006 o, to ciekawe ale czy jesteś pewien? przecież to chyba bez sensu. Po co podświetlać go cały czas? Sprawdze to, może przyczyna nie siedzi we właczniku
AZIK Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Schematy w książce H.R Etzold'a to jeden wielki badziew i pomyłka. Dzięki za odzew i wszelką pomoc. Popieram - wielka kupa. Schematy obejmuja niewiele urządzeń i nie ze wszystkich modelów, więc trudno się tym posiłkować. Potwierdzam - podświetlenie włącznika awaryjnych działa zaraz po włączeniu zapłonu, nie po zapalonych światłach. Ja żeby go wyciągnąć wyjąłem ten malutki schoweczek, co jest na konsoli i od tyłu wypchałem włącznik awaryjnych. No chyba że ktoś takowego schoweczka nie ma, bo w to miejsce wsadzone są włączniki podgrzewanych foteli.
al31 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2006 Wyłącznik mam wyjęty i na stole Poszło łatwo bo jescze się radyjka nie dorobiłem :roll: I teraz myśle jak go sprawdzić... sprawdziłem tylko diody bateryjką - świecą, więc są ok. Ma ktoś jakiś pomysł? Jak się upewnić czy włącznik jest nieuszkodzony?
AZIK Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Najlepiej wsadzić do innej "czwóreczki". Innego pomysła nie mam.
al31 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2006 super pomysł, dzięki :mrgreen: Muszę sobie tylko kupić jeszcze jedną taką"czwóreczke" na testy :mrgreen:, bo na razie nie znam jeszcze na tyle dobrze braci forumowej z Białego żeby prosić o przysługę i nie mogę też zatrzymywać pierwszej jadącej czwórki w mieście jaką zobaczę i testować w niej włącznika . Pozdro.
AZIK Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 super pomysł, dzięki :mrgreen: Muszę sobie tylko kupić jeszcze jedną taką"czwóreczke" na testy :mrgreen:, bo na razie nie znam jeszcze na tyle dobrze braci forumowej z Białego żeby prosić o przysługę i nie mogę też zatrzymywać pierwszej jadącej czwórki w mieście jaką zobaczę i testować w niej włącznika . Pozdro. Kurcze, człowiek chce pomóc a tu taka niewdzięczność. A może taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje: "Podjedź na serwis to Ci sprawdzą." Dałem Ci najprostsze rozwiązanie, a Ty zrób co chcesz. PS. Pewno z Białego jest ktoś na forum. Popatrz w newbee albo w spisie forumowiczów i zagadaj.
al31 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2006 nie, no nie przesadzaj, jaka niewdzięczność :shock: . nie napisałem przecież "wymyśl coś lepszego", chyba ... Wszystkie propozycje przyjmuję do widomości, rozważam i stosuję, za wszystkie jestem wdzięczny. A że proste rozwiązania są najlepsze (wizyta w serwisie :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :mrgreen: ) to już inna sprawa. Pozdro. [ Dodano: 20-12-2006, 12:10 ] Mam pytanie. Jak zachowuje się lampka włącznika po uruchomieniu awaryjnych?? Świeci na stałe, miga w fazie (zgodnie) z kierunkowaskazami, miga w przeciwfazie (gaśnie gdy zapalają się kierunki, zapala się gdy gasną). Jak to powinno wyglądać ? [ Dodano: 20-12-2006, 14:48 ] Mam pytanie. Jak zachowuje się lampka włącznika po uruchomieniu awaryjnych?? Świeci na stałe, miga w fazie (zgodnie) z kierunkowaskazami, miga w przeciwfazie (gaśnie gdy zapalają się kierunki, zapala się gdy gasną). Jak to powinno wyglądać ?
Al_Capone Opublikowano 3 Stycznia 2007 Opublikowano 3 Stycznia 2007 A moze chcesz kupic taki przelacznik 8D0941509D
al31 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 Dzięki Al_Capone za ofertę ale nie skorzystam. Dokładnie taki sam włącznik zakupiłem na szrocie za 20 zł więc osobiście uważam że żądanie 78 zł (tyle zaśpiewał mi białostocki dealer Audi) to rozbój w biały dzień. Tak jak mówiłem, mój "oryginalny" włączniknie świecił w żadnym momencie - ani jak migał awaryjnymi, ani jak były włączone pozycyjne. Wskazówki kolegów, że podświetlenie piktogramu włącznika świeci bez przerwy byle włączyć zapłon, wydały mi się bez sensu ze względu na to, że nie ma wtedy regulacji jaskrawości podświetlenia a przecież powinna być tak jak w pozostałych przełącznikach. Podszedłem do tego od początku: po załączeniu zapłonu nic nie ma sie świecić; załączenie postojowych podświetla piktogram i jest możliwośc regulacji natężenia światła, wcisnięcie wyzwala błyski awaryjnych i czerwonego kwadraciku przycisku zgodnie w fazie. Dokładny opis ze zdjęciami umieszcze jeśli to kogoś interesujeale później. Mogę tylko powiedzieć że jest mozliwość migania kwadracikiem w fazie i przeciwfazie z awaryjnymi. Musze podciągnąć jeszcze zasilanie pod piktogram z i wszystko będzie git. Dodatkowe uwagi: rozebranie tego włącznika to nie jest prosta sprawa. W sumie żeby go rozłożyć to musiałem go zniszczyć i zanim nie kupiłem nowego, musiałem go naprawić domowym sposobem żeby wogóle mieć kierunki. Rozlatywał mi się w rękach a kiedy złożyłem do kupy zacinał się i nie odbijał. Co ciekawe, kiedy kupiłem drugi taki sam włącznik (to samo oznaczenie 8D0941509D) działał w sposób podobny do opisywanego przez kolegów - podświetlenie załaczało się tuż po załaczeniu zapłonu i gasło po jego wyłaczeniu. Palił się piktogram i kwadracik. Dziwne nie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się