tkuczera Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 Ja jeżdżę na Mobil 1 5W-50 i nie narzekam. Od wymiany zrobiłem ponad 6 tys. i jak na razie nie zauważyłem ubytku. Dodam, że potrafię czasami "depnąć". Wszystko zależy od kondycji silnika. Od kondycji zależy ale prawej stopy
Lukasz0417 Opublikowano 27 Września 2013 Opublikowano 27 Września 2013 To też, ale jak wspomniałem lubię przycisnąć i problemów z braniem oleju (odpukać) jak na razie nie ma
ostr8 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Witam, odświeżam temat, posiadam 1.8T AVJ , oleju ubywa jak na wasze opinie w moim dość sporo, mam Zalany Wolvoline 5w60, i zrobiłem nim 2000tyś km. i dolać musiałem okoo 800ml. dużo czy mało? na liczniku mam około 218 000 tyś km. Co do kopcenia nie zauważyłem aby kominem szedł niebieski dym, czy też waliło olejem. Z rana jak odpalę przy niskiej temp. jedynie biały dym się wydostaje kominem, w przewodzie od przepustnicy nie ma oleju. przewody do Turbo nowe sprawdzone, szczelne. Wycieków koło silnika brak. Styl jazdy troszkę ostrzejszy, czyli obroty często około 3-4 tysiące. Co robić, gdzie szukać? Przyczyn?
sciemamcz Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Porównując do mojego to bardzo dużo, ja dolałem 300ml na 10.000 ale moim zdaniem nie ten olej lejesz chyba że startujesz w rajdach, olej bardzo ciężki (lepki) dla tego motoru bardzo niewskazany tutaj ma być olej wolnobieżny od 0W do max 40W i o niskiej lepkości.
ostr8 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 ale czy rodzaj oleju ma wpływ na ubytki? aż takie? jak nie ? to na co się szykować remont silnika czy bardziej Turbina?
sciemamcz Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Kolego najpierw sprawdz olej, wlej odpowiedni zobacz czy jest różnica, jak nie ma to tak jak wyżej szykuj sie na turbo. Olej + filtr dużo nie kosztują warto sprawdzić by wykluczyć drobniejsze sprawy.
Czaszy Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 ja jezdze na motulu 5w40 przesiadam sie na vavoline 5w50 ale mam dobre wspomienia z motulem, dolewalem okolo 500 ml na 10 tys km przy bardzo ciezkiej nodze, generalnie polecam co do Ciebie ostr8 to duzo dolewasz bo wyszloby 4 litry na 10 tys km co jest zblizona liczba do tego ile wchodzi samego oleju, postaraj sie delikatniej jezdzic na zimnym po skonczonym chlodzic turbine, jak to nie pomoze to trzeba bedzie oddac auto do mechanika, wyciekow zewnetrznych nie masz żadnych?
robitl Opublikowano 25 Lutego 2015 Opublikowano 25 Lutego 2015 może uszczelniacze zaworów już się zestarzały, bo np. na to wskazywałby ten biały dymek po rozruchu. wychodzi tego sporo przy twoich ubytkach, tak jak koledzy mówią sprawdź ilość oleju w dolocie a jak to nie będzie dobra droga to poszedł bym w stronę uszczelniaczy.
ostr8 Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 W dolocie praktycznie zero oleju ścianki są lekko zaoliwione, ale minimalnie. Wydaje mi się że to grubsza sprawa silnikowa. Ktoś robił podobny remont? jaki to koszt mniej więcej?
gajtas Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 zalezy czy glowica czy pierscienie ale sprawdz to i to, jak juz sie zabierasz za remont. Koszt głowica kompletna mysle ze od 500zl naprawa w gore, pierscienie komplet tez z 600 podobnie + robocizna. W turbo zawsze gdzieś olej wyrzyga i nie ma opcji ze na bagnecie brakować nie bedzie od wymiany do wymiany.to normalne.
GRESTA88 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Witam czy na przejechane 3250km musiałem dolać około 0,5l oleju. 70% z tego przejechałem autostradą z prędkościami 140-150km/h mam się martwić czy nie jest źle ? Oleje 5w40 przebieg 227tys
robitl Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 (edytowane) martwić się. 0.5l to byłoby ok, ale na 3500km. pewnie turbo wypiło więc lepiej się tym zająć zanim cały olej zniknie w trasie. Edytowane 27 Marca 2015 przez robitl
GRESTA88 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 martwić się. 0.5l to byłoby ok, ale na 3500km. pewnie turbo wypiło więc lepiej się tym zająć zanim cały olej zniknie w trasie. nie rozumiem twojej odp na 3500tyś km by było ok a na 3250 które przejechałem już nie jest ? 250km więcej to by było jakieś 0,04l oleju więcej
robitl Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Napisano dziś, 17:34robitl, dnia 27 Marz 2015 - 08:42, napisał:martwić się. 0.5l to byłoby ok, ale na 3500km. pewnie turbo wypiło więc lepiej się tym zająć zanim cały olej zniknie w trasie.nie rozumiem twojej odp na 3500tyś km by było ok a na 3250 które przejechałem już nie jest ? 250km więcej to by było jakieś 0,04l oleju więcej sory, źle przeczytałem twoją poprzednią wypowiedz. wyszło mi że 0.5 na 325km. jeśli na 3250 to jest w miarę ok. chociaż już znaczne zużycie. na 10000km powinno być max 1 lub 1.2l.
GRESTA88 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Mam mały wyciek z pod uszczelki pokrywy zaworów może jak wymienię uszczelkę to zużycie zmaleje mam nadzieję.
GRESTA88 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Niebawem zabieram sie za wymianę uszczelki potem sprawdze ile oleju połyka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się