Jump to content
24 24
wrclaguna

Montaz kierownicy MULTIFUNKCYJNEJ 2008-2012

Recommended Posts

INSTALACJA KIEROWNICY MULTIFUNKCYJNEJ

A4 B8 2008-2012


Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Modyfikacja polega na zmianie kiery standartowej na wielofunkcyjną :wink: .
Przed montażem warto sprawdzić podpinajac kabel diagnostyczny np. ( VCDS ) jaką mamy taśme
( Moduł) i czy obsługuje ona nam MULTIFUNKCJE !!!!!

DIY robiony w przy nawigacji MMI 2G HIGH 2008-2009

POMOCNE TEMATY :


===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/155351-montaz-crusie-control-system-tempomat-z-przelacznikami/?p=2223061#entry2223061

===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/271524-montaz-przelacznikow-kierunkowskazow-wycieraczek-oraz-crusie-control-od-polifta/#entry3935220

EDIT !!!

KIEROWNICE z poduszkami od A1 A3 8V A6 C7 A7 nie pasuja !

image.jpg


***    Jeśli kupimy kierownce z takimi strzałkami ( patrz foto) to znaczy ze jest z modeli AUDI :

- A1 A3 8V A6 C7 A7

- AIR BAG nie pasuje !!!



 

Wykaz tasm (czujnik kąta skrętu ) ze sterownikiem co obsługuja :

Adres sterownika: Moduł kierowniczy - 16


Firma KOSTAL

- 8K0 953 568 B : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje
- 8K0 953 568 C : FIS , obsługuje tempomat , reszta brak info ??? ma ktoś taki ????
- 8K0 953 568 D : FIS , nie obsługuje Tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji
- 8K0 953 568 E : FIS , Tempomat , nie obsługuje Multifunkcji
- 8K0 953 568 F : FIS , obsługuje Tempomat , obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR)
- 8K0 953 568 G : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)
- 8K0 953 568 J : FIS , nie obsługuje tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji
- 8K0 953 568 K : FIS , obsługuje tempomat , nie obsługuje Multifunkcji
- 8K0 953 568 L : FIS , obsługuje Tempomat, obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR)
- 8K0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)

Firma VALEO

- 8R0 953 568 H : FIS , , nie obsługuje Tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji
- 8R0 953 568 J : FIS , obsługuje tempomat , nie obsługuje Multifunkcji
- 8R0 953 568 K : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , nie obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR)
- 8R0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)


LIFT :

- 8R0 953 568 N : FIS , nie obsługuje Tempomatu , nie obsługuje Multifunkcji
- 8R0 953 568 P : FIS , obsługuje tempomat , Multifunkcje (nie potwierdzone !!! )
- 8R0 953 568 P : FIS , obsługuje tempomat , ACC (nie potwierdzone !!!)
- 8R0 953 568 R :   nie wiadomo jeszcze !!!
- 8R0 953 568 S : FIS , obsługuje tempomat , Multifunkcje
- 8R0 953 568 Q : FIS , obsługuje tempomat , Multifunkcje

temp16.jpg





UWAGA !!!!!!!!!!!

Poniższy PORADNIK ma formę tylko poglądową .
Nie jest oficjalnym manualem AUDI .Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem czy kodowaniem .
Pamiętajcie , że żle zamontowana czy podpięta poduszka stanowi zagrożenie życią poprzez możliwość wybuchu w nieodpowiednim momencie lub wręcz odwrotnie -brak wystrzału przy wypadku . Robiąc samemu tą przeróbkę bierzecie całą odpowiedzialność na SIEBIE .

 

SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI :

np.
- Kierownica wielofunkcyjna wraz z poduszką (zawsze kupujemy KOMPLET )
8K0 419 091 BB , 8K0 880 201 D
- Okablowanie poduszki - 8K0 971 589 A

AIR_BAG.jpg

- Klucz TORX T55 lub SPLINE M12 i do niego grzechotka
- Mały płaski śrubokręt
- Klucz TORX T20
- Klucz TORX T30
- VCDS




 

 

Na poczatek Ogólne przepisy bezpieczeństwa


* Dla jednostek poduszek bezpieczeństwa nie istnieją okresy wymiany.
* W żadnym wypadku nie sprawdzać za pomocą próbnika, woltomierza lub omomierza.
* Podzespoły pirotechniczne mogą być sprawdzane tylko w stanie zamontowanym za pomocą testerów dopuszczonych przez producenta.
* Po odłączeniu akumulatora należy poczekać 10 s.
* Przestrzegać zasad obowiązujących po podłączeniu akumulatora
* Przed rozpoczęciem prac przy podzespołach pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących (np. odłączanie elektrycznego złącza wtykowego) mechanik lub (rezacz ) musi pozbawić się ładunku elektrostatycznego. Ładunku elektrostatycznego można się pozbyć dotykając uziemionych metalowych części, np. dotknięcie trzpienia zamykającego drzwi.
* Po dotknięciu podzespołów pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących, które zadziałały, należy umyć ręce.
* Podzespołów pirotechnicznych nie wolno ani otwierać ani naprawiać; zasadniczo używać tylko nowych części (niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń).
* Nie wolno montować już podzespołów pirotechnicznych, które upadły na twardą powierzchnię lub noszą ślady uszkodzeń.
* Pirotechniczne podzespoły należy zamontować bezpośrednio po ich wyjęciu z pojemnika transportowego.
* W przypadku przerwania prac odłożyć podzespół pirotechniczny z powrotem do pojemnika transportowego.
* Pozostawienie podzespołu pirotechnicznego bez nadzoru jest niedozwolone.
* Przy podłączaniu podzespołów pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących wewnątrz samochodu może znajdować się tylko zajmująca się tym osoba.
* Na podzespoły pirotechniczne nie wolno nanosić smaru, środków czyszczących lub podobnych środków.
* W przypadku każdego zabrudzenia, które wniknęło w tkaninę, np. oleje, smary lakiery, farby i rozpuszczalniki, należy wymienić jednostkę poduszki bezpieczeństwa.
* Podzespoły pirotechniczne nie mogą być narażone nawet przez krótki okres na działanie temperatury powyżej 100 °C



Tak wiec po szkoleniu mozemy zaczynac demontaz poduszki , kierownicy , oslon i przelacznikow :)


radar24.png
radar25.png

Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy

tempomat.png

1 - Śruba
2 - Zabezpieczenie transportowe
3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy
4 - Mocowanie
5 - Pierścień zaciskający
6 - Śruba
7 - Kolumna kierownicy


UWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. :wink4:


radar26.png


– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy.
– Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć.
– Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.
– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4.
Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) :).
– Wykręcić śrubę 2.
– Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy.
– Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy.

Po sciagnieciu kierownicy przystepujemy do zdjecia oslon kolumny . Zeby miec lepszy dostep kolumne kierownicy regulujemy max. do siebie i dajemy w dol . Scigamy gorna obudowe podwazajac srubokretem zatrzaski

39683795.png
69549194.png

21843557.png

Po zdjeciu gornej oslony sciagamy teraz dolna kluczem 20 torx .

Odpinamy wtyki od sterownika oraz poduszki :) oraz odkrecamy Torx 30 srube mocujaca przelaczniki .

tempomat2u.png
tempomat3.png

Jezeli chcemy przelozyc nasza tasme sciagamy zabezpieczenia od manetek w celu sciagniecia tasmy .

tempomat5.png
tempomat4.png


Po przelozeniu tasmy przystepujemy do skladania wszystkiego do qpy :decayed: W tym celu wkladamy caly zespol przelacznikow na kolumne .



temp3d.jpg



temp2pk.jpg



temp6j.jpg



temp5.jpg

Po przymocowaniu do kolumny wciskamy wtyki od sterownika i poduszki bezpieczenstwa. Przystepujemy do skrecenia obudow kolumny kierowniczej .




temp8.jpg



temp13f.jpg



temp11.jpg



temp9.jpg



temp12.jpg

Jak juz mamy zlozone obudowy przykrecamy kierownice :) mamy zaznaczone kreskami punkt odniesienia aby prosto przykrecic .






temp15.jpg




temp16.jpg








Rolka Opcji oraz Przycisk Wyboru Trybu Pracy 'Mode'



IMG_4931.jpg?imgmax=720

Radio
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy dostępnych stacji radiowych
Naciśnięcie rolki- Szukanie nowych stacji radiowych

Karta SD (Mp3)
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów
Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

Zmieniarka CD
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów
Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

Telefon
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie książki telefonicznej na FISie
Naciśnięcie rolki - Rozpoczęcie rozmowy z wybranym numerem

Naciśnięcie przycisku wyboru trybu pracy MODE - Przełączenie trybu pracy rolki pomiędzy sterowaniem urządzeniami (Radio, Mp3, CD, Nawigacja) a przewijaniem listy pozycji w książce telefonicznej.





Rolka Głośności oraz Przycisk Rozpoznawania Głosowego



IMG_4932.jpg?imgmax=720

Kręcenie rolką góra/dół - Zmiana głośności (Radio, Mp3, CD, Telefon, Nawigacja)
Naciśnięcie rolki - Powtórzenie ostatniego komunikatu nawigacji
Naciśnięcie przycisku rozpoznawania mowy - Włączenie nasłuchu poleceń głosowych.

Dzięki tej funkcjonalności możemy kontrolować pracę modułu telefonicznego poleceniami głosowymi. Niestety nie ma na razie dostępnego języka polskiego. Można włączyć obsługę po angielsku, niemiecku, hiszpańsku, włosku i francusku.





Dostępne polecenia w języku angielskim:



DIAL NUMBER - wykręć numer. Podajemy "na piechotę" numer do wybrania wymawiając po trzy cyfry. Na koniec polecenie DIAL powoduje że moduł nawiązuje połączenie z podanym numerem.
REDIAL - wybierz ponownie poprzedni numer
SELECT NAME - wybierz pozycję z książki telefonicznej. W tym przypadku nie używamy jednak książki wbudowanej w nasz telefon. Do tego celu służy oddzielna książka do której nazwy pozycji oraz numery definiujemy głosowo.
STORE/DELETE NAME - zapisz/wykasuj pozycję w głosowej książce telefonicznej. Właśnie przez to polecenie definiujemy pozycje głosowe do późniejszego użycia.
PLAY/DELECTE PHONEBOOK - odtwórz/wykasuj książkę telefoniczną. Możemy sprawdzić jakie pozycje mamy zdefiniowane.




Jeśli zostanienie wymieniona tasma musimy przeprowadzic KALIBRACJE czujnik sketu :



KALIBRACJA CZUJNIKA KĄTA SKRĘTU :


Ustawienie podstawowe

Czujnik kąta skrętu kierownicy G85 Kalibracja

[Wybierz]
[16 - Kierownica]

Włącz kierownicy co najmniej 30 ° w lewo lub w prawo i z powrotem prosto (tolerancja: 5,0 °).

[Access Security - 16]
Wpisz 40168
[Do It!]

[ustawienia podstawowe - 04]
Grupa 001
[idź!]
Uaktywnij ustawienia podstawowego.
[ON / OFF / Dalej]
Po udanym ustawienie podstawowych, pole 3 należy powiedzieć "OK".
[Gotowe, powrót]

[Pom. Blocks - 08]
Grupa 032 Pole 1 (kąt skrętu kierownicy Sensor G85)
Specyfikacja: 0.0 °
Tolerancja (po prostej): 1,5 °
[Gotowe, powrót]



KODOWANIE dla MMI 2G :


Kodowanie w 07 Control Head do istniejącej wartości w Adaptacji 10 dodajemy +4096 i Resetujemy MMI w kanale 111 .



mmiassist.png


mmiassist1.png


mmiassist2.png


07mfkodowanie.png


Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 641x461px.
mmiassistrestart.png






KODOWANIE dla wszystkich :

16 moduł kierownicy --->Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 2 ---> Bit 4 zmiana z 0 na 1 .






licznikmf.png

DLA posiadaczy RADIO 56 :


RADIO 56 ---> Codin 07 ---> LongCodinHelper --->BYTE 6 ---> Bit 2 exit .



image.png

image.png



 



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy kalibracji G85 w [Pom. Blocks - 08] była grupa 033, anie 032.

W 17-Instruments nic nie zmieniałem, tylko w Radiu. Wszystko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko :thumbup1: mozesz zrobic scan z RADIA 56 kodowanie i tu wkleic dla potomnych ? :wink:

Nie kodowałes nic w liczniku 17 :eusathink:

licznikmf.png



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zamontowaniu Multi kierownicy i przejściu do kodowania, okazało się, że w 17-Instruments w mojej A4 nie ma takiej opcji..:facepalm:. Zacząłem więc grzebać i doszedłem do 56-Radio i tam:

Radio_Multi.jpg

Po takim kodowaniu było wszystko OK. Jednak po Twojej sugestii wróciłem do 17-Instruments i tam:

17c.jpg

Przekodowałem ręcznie wstawiając w BYTE 2 ---> Bit 4 wartość "9F". Sterownik przyjął takie kodowanie, co nie wniosło nic nowego - po uprzednim kodowaniu w 56-Radio i tak już wszystko działało.

17b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja popelniłem bład :facepalm: opis kodowania ma byc nie w liczniku 17 tylko Module kierowniczym 16

licznikmf.png



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O 16-stce nie pisałem, zrobiłem to przy okazji grzebania razem z 56. Tak czy inaczej jesteśmy w domu. Thx.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy można to zrobic w aucie bez mmi 2 lub mmi3 tylko na zwykłym radio chorus ?

Można, ja mam concerta i zrobiłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przy wyborze kiery z multifunkcją trzeba patrzeć na kolorystykę ? Mam u siebie zwykłą ochydną bez multi ale jest szara! Czy są rożne kolory bo wszystkie dostępne wydają sie czarne... A chce żeby poduszka pasowała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak możesz to odczytaj numer z kiery od środka :wink: w ETCE sprawdzimy jaki to kolor



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak bedzie pasował :wink: kolor to pewnie klasyka czyli soul (czarny)

Mam taka kiere na sprzedaz wraz z manetkami pod tempomat oraz MF



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie nie wiecie może czy poduszka od lifta ta okrągła jest taka sama jak np w a3 lub TT czy są różne numery częśći ???? Jednak wolę kupić nową i poszukać poduchy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
panowie nie wiecie może czy poduszka od lifta ta okrągła jest taka sama jak np w a3 lub TT czy są różne numery częśći ???? Jednak wolę kupić nową i poszukać poduchy.

Nie pasuje :wink: numery i kształt są inne



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy kierownica 8P0 podpasuje ? trójramienna jest identyczna jak w b8 tylko czy będzie współpracować z taśmą oraz czy okablowanie poduchy jest p&p ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego na 100% nie wiem .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
a czy kierownica 8P0 podpasuje ? trójramienna jest identyczna jak w b8 tylko czy będzie współpracować z taśmą oraz czy okablowanie poduchy jest p&p ?

w 8P0 nie wiem ale...

w nowym poliftowym A3 wszystkie piny i kostka do taśmy do przekładki,

poduszka ma inna kostkę więc do przekładki na swoją starą kostkę z pinami.

nowe poduszki mają jeden zapalnik stare dwa, (jeszcze się borykam z ustawieniem aby błędów w Airbag module nie pokazywało) :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwosc zamontowania multikierownicy z manetkami do skrzyni manual

no i chyba co wydaje sie jasne jesli mam manetki bez tempomatu to zeby nie robic czegos dwa razy czy powinienem je zalozyc i czy jest taka mozlwosc

dzieki

---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:39 ----------

prawie bym zapomnial czy jezeli kierownica ktora chce kupic nie ma poduszki a obecna cztery ramiona multi ma

czy bedzie ona pasowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez problemu można zalozyć :wink:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kierę można założyć bez problemu, wieloklin jest taki sam, lecz pamiętaj że poduchy 3 i 4 ramienne mają inne kształty i mocowania.

iPad Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyli wychodzi na to ze musze kupic tez poduszke do tej kierownicy :facepalm:

a jezeli chodzi o te manetki to wystarczy je przelozyc i zaprogramoc i beda latac:eusathink:

jeżeli nie masz teraz kierownicy z multifunkcją, to sprawdź czy taśma obsłuży Ci multi... (pierwszy post się kłania)

jeśli już zmieniasz całość to warto zastanowić w kierę poliftową jest grubsza, ma inne przyciski multi (w pełni kompatybilne)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kiera trójramienna polift -------->>> AUDI A4 8K0 A5 8T0 KIEROWNICA S-LINE LIFT (3501099939) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

P&P ma się rozumień Panowie ? :kox:

ta tak :wink:

tylko poducha musi być od A4/A5 lift (aby nie było komplikacji z wiązką)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś z Was kojarzy może numer części takiej kierownicy multifunkcyjnej S-Line / RS, ale z łopatkami? Mam taką S-Line i zastanawiałem się nad dołożeniem jeszcze łopatek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz łopatki spokojnie wymontować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jak w Q5 zamienię 4 ramienną kierownicę na identyczną, 4 ramienną kierownicę tylko z multifunkcją, to także trzeba będzie zmieniać poduszkę ? Nie da rady przełożyć poduchy ?

Pytam, bo raz że poduszkę już mam, a dwa - moja to przynajmniej wiem że jest oryginalna i sprawna, a kupowanie na Allegro to jednak zawsze ryzyko. Ostatnia rzecz o jakiej chciałbym się przekonać, to to że poduszka kupiona na Allegro była niesprawna ...


2010 Audi S5 V8 - Black on Black

2010 Audi Q5 2.0 TDI - Black on Black

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
24 24

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...