wrclaguna Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 MONTAŻ ELEKTRYCZNEJ KLAPY AVANT 2008-2012 Witam w kolejnym PORADNIKU A4 B8 W tym DIYU postaram się naświetlić temat Elektrycznej klapy montowanej tylko w avantach Bardzo fajny i przydatny MOD dla tych co często otwierają klapę A zatem przejdżmy do meritum sprawy otóż na początku sprawdzamy jaki mamy sterownik KOMFORT 46 ( spis podany jest niżej ) . W jaki sposób możemy to zrobić VCDS VCP niezbędnym do kodowań w A4 B8 lub fizycznie odczytujemy numery na sterowniku . Moduł znajduje się w bagażniku po prawej stronie ( wnęka ) przymocowany jest do bocznego błotnika . Jesli nie posiadamy podany nizej numery musimy zmienić KOMFORT oraz zdjąć OCHRONE KOMPONENTU ****************************************************************************************************************SPIS STEROWNIKÓW OBSŁUGUJĄCYCH ELEKTRYCZNA KLAPĘ Sa to sterowniki potwierdzone przez uzytkowników !!! A4 B8 2008-2012 : 8K0 907 064 D ???- 8K0 907 064 AE , DE, CS, Q , AQ , BQ , CQ , DQ 868 MHZ Te które sa mi znane !!! moze sa jeszcze inne z innymi numeramiA4 B8 2012-2016 :- 8K0907064 GG, FG , HG , JG 868 MHZ EHWAŻNE !!! Interesuje nas wtyka 32 PIN ( NIEBIESKA ) pozycja numer 4 na schemacie poniżej czy taką posiadamy ? Jesli tak tu nie musimy zmieniać KOMFORTU i nie kupujemy wtyki 1J0 972 977 D SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI : - 8K9 827 851 A siłownik 250-400 PLN 1 szt. uzywka ( kupować zawsze komplet z zawiasami !!! )- 8K9 827 852 A siłownik 250-400 PLN 1 szt. uzywka ( kupować zawsze komplet z zawiasami !!! )- 4F9 827 383 E zamek elektryczny klapy 1 szt. - 3D0 959 831 D przycisk zamykania klapy 1 szt. - 8K9 827 603 A uchwyt napędu 2 szt. - N 905 988 04 śruba 2 szt. AS0 1szt. - N 905 818 04 śruba 2 szt. AS0 1 szt. - 8K0959831A Przycisk w tapicerce - 8K0959831 Przycisk w tapicerce chrom- 8K1959821 Ramka przycisku - 8K0973754A wtyka 4 PIN do przycisku - 000979009E 2 kbelki 4 PINY - bezpiecznik 30 A 2 szt. - Interfejs diagnostyczny VCDS VAS ODIS - zestaw ściągaczy do tapicerek - nozyk - TORX 20 - TORX 30 - TORX 25 - śrubokret - klucz nasadowy 13 , 17 - lutownica , cyna , izolacja - gotowe wiązki elektryczne klapy lub cały zestaw do montażu WARIANT I :Kabelsatz elektrische Heckklappe Audi A4 8K Avant-37174Nachrüst - Set elektrische Heckklappe Audi A4 8K Avant-38026Comfort Heckklappenmodul Audi A4 8K Avant-33801WARIANT II :- 535 972 705 wtyka 5 PIN zamek klapy- 000 979 019 E 2 kabelki ( 3 PINY ) - 000 979 253 E 1 kabelek ( 2 PINY ) - 8E0 972 754 wtyka 4 PIN przycisk klapy- 000 979 018 E 2 kabelki ( 4 PINY ) - 1J0 972 977 D wtyka 32 PIN (do KOMFORTU) - 000 979 009 E 1 kabelek ( 2 PINY )- 3C0 972 725 wtyka 10 PIN (sterownik klapy) - 000 979 009 E 3 kabelki ( 6 PINÓW ) - 000 979 242 E 1 kabelek ( 2 PINY ) - 1K0 972 924 wtyka 8 PIN (sterownik klapy) - 000 979 009 E 2 kabelki ( 4 PINY ) - 000 979 135 E 1 kabelek ( 2 PINY ) bezpieczniki ETAP PIERWSZY : DEMONTAŻ TAPICERKI KLAPY : 1 - Osłona Tylnego światła2 - Element gumowy 6 szt.3 - Klamra 12 szt.4 - Dolna osłona pokrywy tylnej5 - Oświetlenie przestrzeni ładunkowej6 - Osłona Trójkąta ostrzegawczego7 - Osłona Odblokowania awaryjnego8 - Osłona Zamka pokrywy tylnej9 - Śruba 4 szt. – Obrócić zamknięcie szybkomocujące 1 o 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i odczepić osłonę 2 od dolnej osłony pokrywy tylnej zgodnie z kierunkiem strzałki. – Odczepić osłonę od dolnej osłony i zdjąć ją. – Wyjąć trójkąt ostrzegawczy z uchwytu. – Odczepić osłonę tylnego światła 1 od dolnej osłony pokrywy tylnej 2 zgodnie z kierunkiem strzałki i zdjąć ją. – Wymontować oświetlenie przestrzeni ładunkowej – Wymontować osłony tylnego światła – Wymontować osłonę trójkąta ostrzegawczego i wyjąć trójkąt ostrzegawczy – Wykręcić śruby 1 i 3. – Zdjąć ostrożnie dolną osłonę pokrywy tylnej -2- z pokrywy tylnej -strzałki-, w tym celu poluzować ostrożnie klamry osłony z pokrywy tylnej. – Sięgnąć między osłoną a pokrywą tylną i odblokować pozostałe klamry. – Zdjąć dolną osłonę pokrywy tylnej. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: Jeśli klamry 1 osłony pozostały w punktach mocowania pokrywy tylnej, wymontować je i przed montażem włożyć w osłonę. Sprawdzić, czy klamry nie są uszkodzone lub zdeformowane, w razie potrzeby wymienić. – Sprawdzić, czy są wszystkie zderzaki gumowe 5 w osłonie. – Umieścić dolną osłonę pokrywy tylnej 4 najpierw na czopach centrujących 2 i 3, a następnie docisnąć aż do słyszalnego zablokowania. Zestawienie montażowe górnej osłony pokrywy tylnej1 - Element gumowy 11 szt.2- Klamra 8 szt. Wymienić w przypadku uszkodzenia lub zniekształcenia3 - Górna osłona pokrywy tylnej Zestawienie montażowe - osłona zakończenia dachu1 - Osłona zakończenia dachu2 - Klamra 2 szt.3 - Czop centrujący4 - Klamra mocująca Nasunąć na osłonę słupka D Wymontowanie – Odczepić ostrożnie osłonę zakończenia dachu 1 pośrodku od ramy dachu do tyłu strzałka. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: - Jeśli klamry osłony pozostały w punktach mocowania nadwozia, wymontować je i umieścić przed montażem w osłonie. - Sprawdzić, czy klamry nie są uszkodzone lub zdeformowane, w razie potrzeby wymienić. – Umieścić osłonę zakończenia dachu 1 tak, aby klamra mocująca przylegała do osłony słupka D. – Umieścić osłonę zakończenia dachu najpierw na trzpieniu centrującym przy wycięciu w nadwoziu, a następnie docisnąć klamry aż do słyszalnego zablokowania ETAP DRUGI : Kluczem TORX 20 odkrecamy sruby mocujace i odciagamy tylna ozdobna listwę . Odkręcamy stare mocowanie klapy zaznaczyć obrys na karoserii auta bedziemy mieć wtedy ułatwione zadanie przy przykrecaniu elektrycznego mocowania . ETAP TRZECI : ZESTAWIENIE MONTAŻOWE SILNIKA POKRYWY TYLNEJ1 - Silnik w sterowniku pokrywy tylnej V375 z lewej strony pokrywy tylnej - Poluzować osłonę słupka D w obszarze napędu, w razie potrzeby ostrożnie nacisnąć w bok. Wymontować lub zamontować jednostkę napędową tylko przy całkowicie otwartej pokrywie tylnej. Przed demontażem jednostki napędowej należy poluzować nakrętkę zabezpieczającą na trzpieniu mimośrodowym. - Wyjąć elektryczne złącze wtykowe 2. - Poluzować nakrętkę zabezpieczającą przy jednostce napędowej → Kotwica. Trzpień mimośrodowy → Poz. musi być umieszczony luźno w otworze ramienia zawiasu. - W razie potrzeby zmniejszyć naprężenie na trzpieniu mimośrodowym obracając nieznacznie w prawo. - Zakręcić śrubę 5 z uchwytu 4. Wykręcić śrubę w ramieniu zawiasu → Poz. i wyjąć jednostkę napędową 1 z boku.2 - Elektryczne złącze wtykowe3 - Śruba4 - Uchwyt Uchwyt został ustawiony fabrycznie za pomocą przyrządu i nie wolno go przestawiać. Jeśli np. podczas naprawy powypadkowej także uchwyt musi zostać wymieniony, to należy postępować w następujący sposób. Pokrywa tylna musi być zamontowana ze sprężynami gazowymi. Zamocować uchwyt 4 najpierw lekko śrubą 5 do jednostki napędowej. Uchwyt musi się dać jeszcze poruszać. Jednostkę napędową nałożyć równolegle do osi na zawiasie pokrywy do oporu panewki silnika. UWAGA !!!!! Panewka jednostki napędowej musi przylegać płasko do kołnierza osi zawiasu. Zamocować uchwyt 4 od strony nadwozia śrubą 3 i dokręcić . Dokręcić śrubę 5 Dokręcić trzpień mimośrodowy za pomocą nakrętki zabezpieczającej do jednostki napędowej odpowiednim momentem dokręcenia → Kotwica. Podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej trzpień mimośrodowy zostaje naprężony w zawiasie tak, aby nie było luzu. Dlatego podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej nie wolno przytrzymywać kluczem płaskim za sześciokąt trzpienia mimośrodowego. Po wymontowaniu jednostki napędowej naprężenie to po poluzowaniu nakrętki zabezpieczającej zostaje zmniejszone wskutek nieznacznego obrócenia w prawo na sześciokącie trzpienia mimośrodowego. Dokręcić śrubę do widełek jednostki napędowej5 - Śruba Zamontować silnik w sterowniku pokrywy tylnej V375 w zawiasie1 - Trzpień mimośrodowy z sześciokątem Podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej trzpień mimośrodowy zostaje naprężony w zawiasie tak, aby nie było luzu. Dlatego podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej nie wolno przytrzymywać kluczem płaskim za sześciokąt trzpienia mimośrodowego. Po wymontowaniu jednostki napędowej naprężenie to po poluzowaniu nakrętki zabezpieczającej zostaje zmniejszone wskutek nieznacznego obrócenia w prawo na sześciokącie trzpienia mimośrodowego.2 - Nakrętka zabezpieczająca Przed demontażem jednostki napędowej, poluzować nakrętkę zabezpieczającą przy trzpieniu mimośrodowym. W razie potrzeby zmniejszyć naprężenie trzpienia mimośrodowego w ramieniu zawiasu, obracając nieznacznie w prawo za sześciokąt.3 - Napęd pokrywy Podczas montażu wsunąć z boku razem z gniazdem strzałka B i luźnym trzpieniem mimośrodowym strzałka A w zawias. Panewka jednostki napędowej musi przylegać płasko do kołnierza osi zawiasu. Wspornik jednostki napędowej przesuwa się przy tym w odpowiednim położeniu przy ramieniu zawiasu pokrywy 7. Dokręcić śrubę 5 momentem dokręcenia, aby zamocować jednostkę napędową na uchwycie 4. Dokręcić nakrętkę zabezpieczającą 2 Dokręcić śrubę 64 - Uchwyt Uchwyt został ustawiony fabrycznie za pomocą przyrządu i nie wolno go przestawiać. Jeśli np. podczas naprawy powypadkowej uchwyt również musi zostać wymieniony5 - Śruba6 - Śruba Samogwintująca7 - Zawias pokrywy ETAP CZWARTY : Tutaj musimy wyciąć otwór na przycisk elektrycznej klapy. Ja zastosowałem nozyk podgrzwająć go na ogniu a nastepnie wycinająć odpowiedni wymiar na przycisk w plastikowej osłonie . ETAP PIĄTY : wtyka T10ad : PIN 2 ---> T8ae PIN 2 PIN 6 ---> T8ae PIN 6 PIN 4 masa PIN 9 masa PIN 10 zasilanie wtyka T8ae : PIN 2 ---> T10ad PIN 2 PIN 3 CAN HIGH ( mostkujemy do czarnej wtyki 32PINOWEJ PIN 19 ( pom/ziel.) PIN 4 - masa PIN 5 ---> PIN 2 przycisk E 406 PIN 6 ---> T10ad PIN 6 PIN 7 ---> CAN LOW ( mostkujemy do czarnej wtyki 32PINOWEJ PIN 20 (pom/brąz) ) PIN 8 zasilanie wtyka 4 PIN przycisk E 406 : PIN 1 podświetlenie ( iluminacja ) łapiemy w lampce PIN 2 ---> T8ae PIN 5 PIN 3 masa PIN 4 masa wtyka dociag 5 PIN : PIN 1 V382 ---> T17o PIN 2 ( czarna wtyka KOMFORT ) PIN 2 V382 ---> T17o PIN 4 ( czarna wtyka KOMFORT) PIN 3 ---> T32e PIN 20 ( F332) ( podpinamy do niebieskiej wtyki 32PIN KOMFORT) PIN 4 masa PIN 5 ---> T32e PIN 5 ( F333) ( podpinamy do niebieskiej wtyki 32PIN KOMFORT) KODOWANIE VCDS :19 GATEWAY --->Installation list---> 5D---> save coding46 KOMFORT http://img40.imageshack.us/img40/1927/462.bmp Bit 5 zmiana z 0 na 1 Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.
darecy Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Grześ jak zwykle super opisane Jak jest z włącznikiem w drzwiach kierowcy, czy każdy moduł drzwi kierowcy obsłuży przycisk czy sygnał leci tylko po can? Co kodujesz w VCDS?
wrclaguna Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2013 DO sterownika drzwi idzie tylko kabelek sygnałowy , ja na razie nie załozyłem ze względu na dośc mozolne dłubanie tego w tapicerce ( jest zbyt zimno ) Kodowanie wkleje tylko jak znajdę gdzies w fotkach Zmieniamy w KOMFORCIE 46 oraz GATEWAY 19 (dopisujemy do listy Elktr. klape ) Tu jest link do automatycznego zamykania klapy Comfort Heckklappenmodul Audi A4 8K Avant-33801
proximpuh Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Grześ, czy jakaś dodatkowa instalacja do tego modułu "Comfort Heckklappenmodul Audi A4 8K Avant-33801" jest potrzebna ?
wrclaguna Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył A4 el. klapa. - YouTube
Hohe Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył A4 el. klapa. - YouTube Prawda, założyłem. Jest to kwestia podłączenia pięciu kabelków do lewego silnika klapy (który jest też sterownikiem). 10 minut roboty.
proximpuh Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył A4 el. klapa. - YouTube Prawda, założyłem. Jest to kwestia podłączenia pięciu kabelków do lewego silnika klapy (który jest też sterownikiem). 10 minut roboty. Dzięki za info, co prawda jeszcze czas mi nie pozwolił zrobić tego moda, ale na pewno będę rezał:wink:jak będzie problem to się do Ciebie Marcin zwrócę o pomoc:kox:
wrclaguna Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Jakby ktoś szukał to posiadam cały komplet do załozenia ......razem z wiązką (pisać na PW)
proximpuh Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Koledzy, wielka prośba o sprawdzenie czy moduł komfortu z literkami EF obsługuje elektrykę tylnej klapy ? zamontowałem wszystko, otwiera super, ale nie działa mi zamykanie i dociąg:facepalm: w VCDS też nie mogę tej opcji zakodować (błąd 31, polecenie poza zakresem), podłączone jest wszystko ok. ---------- Post dopisany 12-05-2013 at 16:01 ---------- Poprzedni post napisany 04-05-2013 at 23:33 ---------- Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył A4 el. klapa. - YouTube Prawda, założyłem. Jest to kwestia podłączenia pięciu kabelków do lewego silnika klapy (który jest też sterownikiem). 10 minut roboty. Marcin, powiedz mi czy za każdym naciśnięciem przycisku na pilocie zamyka Ci klapę, czy czasami trzeba powtórzyć ? (też mam ten moduł z Kufateka i u mnie czasami trzeba 3,4 razy przycisnąć przycisk na pilocie by zamknął)
Hohe Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę.
proximpuh Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę. To wiem, tylko czasami nie działa po dwukrotnym wciśnięciu i muszę kilka razy wcisnąć, żeby zamknął
Hohe Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę. To wiem, tylko czasami nie działa po dwukrotnym wciśnięciu i muszę kilka razy wcisnąć, żeby zamknął No to u mnie działa zawsze. Reklamuj.
proximpuh Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę. To wiem, tylko czasami nie działa po dwukrotnym wciśnięciu i muszę kilka razy wcisnąć, żeby zamknął No to u mnie działa zawsze. Reklamuj. jeszcze zobaczę, wiesz u Ciebie to łatwiej a z Polski to trochę problem, język, koszty wysyłki:wink:
mxzibi Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Mam pytanie do Was: Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć????? Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało.
darecy Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Mam pytanie do Was:Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć????? Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało. A co chcesz zamontować mocniejsze amory i otwierać klapę z pilota? iPad Tapatalk HD
Hohe Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Mam pytanie do Was:Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć????? Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało. A co, klapa Ci się nie domyka? A z innej beczki, dzisiaj założyłem odpowiednie, czyli słabsze, sprężyny gazowe i mogę tę operację polecić. Klapa nie męczy się tak idąc na dół. ---------- Post dopisany 07-08-2013 at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2013 at 22:45 ---------- Szanowni Państwo, dorezał ktoś już przycisk w drzwi? Noszę się z tym zamiarem, więc szukam wskazówek. Piny, wtyki, schematy, podpowiedzi, etc.
proximpuh Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Mam pytanie do Was:Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć????? Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało. A co, klapa Ci się nie domyka? A z innej beczki, dzisiaj założyłem odpowiednie, czyli słabsze, sprężyny gazowe i mogę tę operację polecić. Klapa nie męczy się tak idąc na dół. ---------- Post dopisany 07-08-2013 at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2013 at 22:45 ---------- Szanowni Państwo, dorezał ktoś już przycisk w drzwi? Noszę się z tym zamiarem, więc szukam wskazówek. Piny, wtyki, schematy, podpowiedzi, etc. U mnie przycisk też już leży, kilka razy już się przymierzałem do niego, ale jeszcze się nie doczekał na swoją kolej:grin: ciężko go ustawić w odpowiednim miejscu jak nie ma się w oryginale:kwasny:
Hohe Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 A może prościej byłoby założyć od innego modelu? Albo taki jak w klapie?
proximpuh Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 A może prościej byłoby założyć od innego modelu? Albo taki jak w klapie? Marcin, na pewno prościej, jednak nie będzie to wyglądało ori:kwasny: jak będę miał venę to się za to wezmę
Hohe Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 A może prościej byłoby założyć od innego modelu? Albo taki jak w klapie? Marcin, na pewno prościej, jednak nie będzie to wyglądało ori:kwasny: jak będę miał venę to się za to wezmę Właśnie. Popeliny nie zrobię. A jak tam Twój moduł z Kufateka, reklamowałeś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się