Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż elektrycznej klapy bagażnika w Audi A4 B8 Avant 2008-2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MONTAŻ ELEKTRYCZNEJ KLAPY AVANT 2008-2012



klapaczesci.jpg

 

Witam w kolejnym PORADNIKU A4 B8 :siema:
W tym DIYU postaram się naświetlić temat Elektrycznej klapy montowanej tylko w avantach :zdjecie:

Bardzo fajny i przydatny MOD dla tych co często otwierają klapę

A zatem przejdżmy do meritum sprawy otóż na początku sprawdzamy jaki mamy sterownik KOMFORT 46 ( spis podany jest niżej ) .
W jaki sposób możemy to zrobić :co: VCDS VCP niezbędnym do kodowań w A4 B8 lub fizycznie odczytujemy numery na sterowniku .

Moduł znajduje się w bagażniku po prawej stronie ( wnęka ) przymocowany jest do bocznego błotnika .

Jesli nie posiadamy podany nizej numery musimy zmienić KOMFORT oraz zdjąć OCHRONE KOMPONENTU

****************************************************************************************************************



SPIS STEROWNIKÓW OBSŁUGUJĄCYCH ELEKTRYCZNA KLAPĘ

Sa to sterowniki potwierdzone przez uzytkowników !!!


A4 B8 2008-2012 :

8K0 907 064 D ???

- 8K0 907 064 AE , DE, CS, Q , AQ , BQ , CQ , DQ 868 MHZ


Te które sa mi znane !!!   moze sa jeszcze inne z innymi numerami


A4 B8 2012-2016 :

- 8K0907064 GG, FG , HG , JG 868 MHZ  EH


WAŻNE !!! Interesuje nas wtyka 32 PIN ( NIEBIESKA ) pozycja numer 4 na schemacie poniżej czy taką posiadamy ? :wink: Jesli tak tu nie musimy zmieniać KOMFORTU i nie kupujemy wtyki 1J0 972 977 D

SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI :


- 8K9 827 851 A siłownik 250-400 PLN 1 szt. uzywka ( kupować zawsze komplet z zawiasami !!! )
- 8K9 827 852 A siłownik 250-400 PLN 1 szt. uzywka ( kupować zawsze komplet z zawiasami !!! )
- 4F9 827 383 E zamek elektryczny klapy 1 szt.
- 3D0 959 831 D przycisk zamykania klapy 1 szt.
- 8K9 827 603 A uchwyt napędu 2 szt.
- N 905 988 04 śruba 2 szt. AS0 1szt.
- N 905 818 04 śruba 2 szt. AS0 1 szt.

- 8K0959831A  Przycisk w tapicerce
- 8K0959831
  Przycisk w tapicerce chrom
- 8K1959821  Ramka przycisku
- 8K0973754A  wtyka 4 PIN do przycisku
- 000979009E 2 kbelki 4 PINY
- bezpiecznik 30 A 2 szt.
- Interfejs diagnostyczny VCDS VAS ODIS
- zestaw ściągaczy do tapicerek
- nozyk
- TORX 20
- TORX 30
- TORX 25
- śrubokret
- klucz nasadowy 13 , 17

- lutownica , cyna , izolacja


- gotowe wiązki elektryczne klapy  lub cały zestaw do montażu

WARIANT I :


:arrow2::arrow2::arrow2:Kabelsatz elektrische Heckklappe Audi A4 8K Avant-37174
:arrow2::arrow2::arrow2:Nachrüst - Set elektrische Heckklappe Audi A4 8K Avant-38026
:arrow2::arrow2::arrow2:Comfort Heckklappenmodul Audi A4 8K Avant-33801


WARIANT II :

- 535 972 705 wtyka 5 PIN zamek klapy
- 000 979 019 E 2 kabelki ( 3 PINY )
- 000 979 253 E 1 kabelek ( 2 PINY )

- 8E0 972 754 wtyka 4 PIN przycisk klapy
- 000 979 018 E 2 kabelki ( 4 PINY )


- 1J0 972 977 D wtyka 32 PIN (do KOMFORTU)
- 000 979 009 E 1 kabelek ( 2 PINY )

- 3C0 972 725 wtyka 10 PIN (sterownik klapy)
- 000 979 009 E 3 kabelki ( 6 PINÓW )

- 000 979 242 E 1 kabelek ( 2 PINY )

- 1K0 972 924 wtyka 8 PIN (sterownik klapy)
- 000 979 009 E 2 kabelki ( 4 PINY )
- 000 979 135 E 1 kabelek ( 2 PINY ) bezpieczniki

 

 




ETAP PIERWSZY :

 

 

 

 

DEMONTAŻ TAPICERKI KLAPY :

 

 

 

 

 

klapa1.png


1 - Osłona Tylnego światła
2 - Element gumowy 6 szt.
3 - Klamra 12 szt.
4 - Dolna osłona pokrywy tylnej
5 - Oświetlenie przestrzeni ładunkowej
6 - Osłona Trójkąta ostrzegawczego
7 - Osłona Odblokowania awaryjnego
8 - Osłona Zamka pokrywy tylnej
9 - Śruba 4 szt.
 

 



klapa2.png



– Obrócić zamknięcie szybkomocujące 1 o 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i odczepić osłonę 2 od dolnej osłony pokrywy tylnej zgodnie z kierunkiem strzałki.
– Odczepić osłonę od dolnej osłony i zdjąć ją.
– Wyjąć trójkąt ostrzegawczy z uchwytu.

 

klapa3.png
 

– Odczepić osłonę tylnego światła 1 od dolnej osłony pokrywy tylnej 2 zgodnie z kierunkiem strzałki i zdjąć ją.
 

klapa4.png

 

– Wymontować oświetlenie przestrzeni ładunkowej
– Wymontować osłony tylnego światła
– Wymontować osłonę trójkąta ostrzegawczego i wyjąć trójkąt ostrzegawczy
– Wykręcić śruby 1 i 3.
– Zdjąć ostrożnie dolną osłonę pokrywy tylnej -2- z pokrywy tylnej -strzałki-, w tym celu poluzować ostrożnie klamry osłony z pokrywy tylnej.
– Sięgnąć między osłoną a pokrywą tylną i odblokować pozostałe klamry.
– Zdjąć dolną osłonę pokrywy tylnej.

 

 

klapa5.png

 

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

Jeśli klamry 1 osłony pozostały w punktach mocowania pokrywy tylnej, wymontować je i przed montażem włożyć w osłonę.
Sprawdzić, czy klamry nie są uszkodzone lub zdeformowane, w razie potrzeby wymienić.

– Sprawdzić, czy są wszystkie zderzaki gumowe 5 w osłonie.
– Umieścić dolną osłonę pokrywy tylnej 4 najpierw na czopach centrujących 2 i 3, a następnie docisnąć aż do słyszalnego zablokowania.
 

 

klapa1.jpg

klapa01.jpg

klapa2.jpg
 



Zestawienie montażowe górnej osłony pokrywy tylnej


1 - Element gumowy 11 szt.
2- Klamra 8 szt. Wymienić w przypadku uszkodzenia lub zniekształcenia
3 - Górna osłona pokrywy tylnej


klapa6.png


 

klapa3.jpg





klapadach1.png
 

Zestawienie montażowe - osłona zakończenia dachu

1 - Osłona zakończenia dachu
2 - Klamra 2 szt.
3 - Czop centrujący
4 - Klamra mocująca Nasunąć na osłonę słupka D
 

klapadach2.png

klapadach3.png

Wymontowanie

– Odczepić ostrożnie osłonę zakończenia dachu 1 pośrodku od ramy dachu do tyłu strzałka.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

- Jeśli klamry osłony pozostały w punktach mocowania nadwozia, wymontować je i umieścić przed montażem w osłonie.
- Sprawdzić, czy klamry nie są uszkodzone lub zdeformowane, w razie potrzeby wymienić.
– Umieścić osłonę zakończenia dachu 1 tak, aby klamra mocująca przylegała do osłony słupka D.
– Umieścić osłonę zakończenia dachu najpierw na trzpieniu centrującym przy wycięciu w nadwoziu, a następnie docisnąć klamry aż do słyszalnego zablokowania
 


ETAP DRUGI :

klapa4.jpg



 


pdcpas1.png

Kluczem TORX 20 odkrecamy sruby mocujace i odciagamy tylna ozdobna listwę .



klapa5.jpg


klapa6q.jpg



Odkręcamy stare mocowanie klapy zaznaczyć obrys na karoserii auta :wink: bedziemy mieć wtedy ułatwione zadanie przy przykrecaniu elektrycznego mocowania .




klapa7.jpg
 

 


ETAP TRZECI :

klapa9.jpg

klapa8.jpg

silownikklapy.jpg


silnikpokrywyv375.png



ZESTAWIENIE MONTAŻOWE SILNIKA POKRYWY TYLNEJ

1 - Silnik w sterowniku pokrywy tylnej V375 z lewej strony pokrywy tylnej

- Poluzować osłonę słupka D w obszarze napędu, w razie potrzeby ostrożnie nacisnąć w bok.

Wymontować lub zamontować jednostkę napędową tylko przy całkowicie otwartej pokrywie tylnej. Przed demontażem jednostki napędowej należy poluzować nakrętkę zabezpieczającą na trzpieniu mimośrodowym.
- Wyjąć elektryczne złącze wtykowe 2.
- Poluzować nakrętkę zabezpieczającą przy jednostce napędowej → Kotwica.

Trzpień mimośrodowy → Poz. musi być umieszczony luźno w otworze ramienia zawiasu.
- W razie potrzeby zmniejszyć naprężenie na trzpieniu mimośrodowym obracając nieznacznie w prawo.
- Zakręcić śrubę 5 z uchwytu 4.
Wykręcić śrubę w ramieniu zawiasu → Poz. i wyjąć jednostkę napędową 1 z boku.

2 - Elektryczne złącze wtykowe
3 - Śruba
4 - Uchwyt

Uchwyt został ustawiony fabrycznie za pomocą przyrządu i nie wolno go przestawiać.
Jeśli np. podczas naprawy powypadkowej także uchwyt musi zostać wymieniony, to należy postępować w następujący sposób.
Pokrywa tylna musi być zamontowana ze sprężynami gazowymi.
Zamocować uchwyt 4 najpierw lekko śrubą 5 do jednostki napędowej.
Uchwyt musi się dać jeszcze poruszać.
Jednostkę napędową nałożyć równolegle do osi na zawiasie pokrywy do oporu panewki silnika.

UWAGA !!!!! Panewka jednostki napędowej musi przylegać płasko do kołnierza osi zawiasu.

Zamocować uchwyt 4 od strony nadwozia śrubą 3 i dokręcić .
Dokręcić śrubę 5
Dokręcić trzpień mimośrodowy za pomocą nakrętki zabezpieczającej do jednostki napędowej odpowiednim momentem dokręcenia → Kotwica.

Podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej trzpień mimośrodowy zostaje naprężony w zawiasie tak, aby nie było luzu.
Dlatego podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej nie wolno przytrzymywać kluczem płaskim za sześciokąt trzpienia mimośrodowego.
Po wymontowaniu jednostki napędowej naprężenie to po poluzowaniu nakrętki zabezpieczającej zostaje zmniejszone wskutek nieznacznego obrócenia w prawo na sześciokącie trzpienia mimośrodowego.
Dokręcić śrubę do widełek jednostki napędowej
5 - Śruba

 

silnikpokrywyv375a.png
 

Zamontować silnik w sterowniku pokrywy tylnej V375 w zawiasie

1 - Trzpień mimośrodowy z sześciokątem

Podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej trzpień mimośrodowy zostaje naprężony w zawiasie tak, aby nie było luzu.
Dlatego podczas dokręcania nakrętki zabezpieczającej nie wolno przytrzymywać kluczem płaskim za sześciokąt trzpienia mimośrodowego.
Po wymontowaniu jednostki napędowej naprężenie to po poluzowaniu nakrętki zabezpieczającej zostaje zmniejszone wskutek nieznacznego obrócenia w prawo na sześciokącie trzpienia mimośrodowego.
2 - Nakrętka zabezpieczająca
Przed demontażem jednostki napędowej, poluzować nakrętkę zabezpieczającą przy trzpieniu mimośrodowym.
W razie potrzeby zmniejszyć naprężenie trzpienia mimośrodowego w ramieniu zawiasu, obracając nieznacznie w prawo za sześciokąt.

3 - Napęd pokrywy

Podczas montażu wsunąć z boku razem z gniazdem strzałka B i luźnym trzpieniem mimośrodowym strzałka A w zawias.

Panewka jednostki napędowej musi przylegać płasko do kołnierza osi zawiasu.
Wspornik jednostki napędowej przesuwa się przy tym w odpowiednim położeniu przy ramieniu zawiasu pokrywy 7.
Dokręcić śrubę 5 momentem dokręcenia, aby zamocować jednostkę napędową na uchwycie 4.
Dokręcić nakrętkę zabezpieczającą 2
Dokręcić śrubę 6

4 - Uchwyt

Uchwyt został ustawiony fabrycznie za pomocą przyrządu i nie wolno go przestawiać.
Jeśli np. podczas naprawy powypadkowej uchwyt również musi zostać wymieniony

5 - Śruba
6 - Śruba Samogwintująca
7 - Zawias pokrywy

 

 


ETAP CZWARTY :
 

 

Tutaj musimy wyciąć otwór na przycisk elektrycznej klapy.
Ja zastosowałem nozyk podgrzwająć go na ogniu a nastepnie wycinająć odpowiedni wymiar na przycisk w plastikowej osłonie .


klapa11.jpg

klapa12.jpg

klapa13.jpg

klapa15.jpg
 








ETAP PIĄTY :

 

 

 

 

klapa10.jpg



klapabezpieczniuki.png

komfortwtyki.png


komforklapa.png

klapaelektrycznaschemat.png

klapaelktrycznaschemat2.png

 

 

 

Bez_tytu_u.jpg

 

 

wtyka T10ad :

PIN 2 ---> T8ae PIN 2
PIN 6 ---> T8ae PIN 6
PIN 4 masa
PIN 9 masa
PIN 10 zasilanie

wtyka T8ae :

PIN 2 ---> T10ad PIN 2
PIN 3 CAN HIGH ( mostkujemy do czarnej wtyki 32PINOWEJ PIN 19 ( pom/ziel.)
PIN 4 - masa
PIN 5 ---> PIN 2 przycisk E 406
PIN 6 ---> T10ad PIN 6
PIN 7 ---> CAN LOW ( mostkujemy do czarnej wtyki 32PINOWEJ PIN 20 (pom/brąz) )
PIN 8 zasilanie

wtyka 4 PIN przycisk E 406 :

PIN 1 podświetlenie ( iluminacja ) łapiemy w lampce
PIN 2 ---> T8ae PIN 5
PIN 3 masa
PIN 4 masa

wtyka dociag 5 PIN :

PIN 1 V382 ---> T17o PIN 2 ( czarna wtyka KOMFORT )
PIN 2 V382 ---> T17o PIN 4 ( czarna wtyka KOMFORT)
PIN 3 ---> T32e PIN 20 ( F332) ( podpinamy do niebieskiej wtyki 32PIN KOMFORT)
PIN 4 masa
PIN 5 ---> T32e PIN 5 ( F333) ( podpinamy do niebieskiej wtyki 32PIN KOMFORT)

 

KODOWANIE VCDS :

19 GATEWAY --->Installation list---> 5D---> save coding

191wf.png
192z.png
193q.png



46 KOMFORT



191wf.png
http://img40.imageshack.us/img40/1927/462.bmp
46klapa.png




Bit 5 zmiana z 0 na 1



 

 

Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

 

 

Opublikowano

Grześ jak zwykle super opisane :brawo:

Jak jest z włącznikiem w drzwiach kierowcy, czy każdy moduł drzwi kierowcy obsłuży przycisk czy sygnał leci tylko po can?

Co kodujesz w VCDS?

Opublikowano

DO sterownika drzwi idzie tylko kabelek sygnałowy , ja na razie nie załozyłem ze względu na dośc mozolne dłubanie tego w tapicerce ( jest zbyt zimno )

Kodowanie wkleje tylko jak znajdę gdzies w fotkach :grin:

Zmieniamy w KOMFORCIE 46 oraz GATEWAY 19 (dopisujemy do listy Elktr. klape )

Tu jest link do automatycznego zamykania klapy :wink:

Comfort Heckklappenmodul Audi A4 8K Avant-33801

Opublikowano
Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył :wink:

A4 el. klapa. - YouTube

Prawda, założyłem. :wink: Jest to kwestia podłączenia pięciu kabelków do lewego silnika klapy (który jest też sterownikiem). 10 minut roboty. :wink:

Opublikowano
Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył :wink:

A4 el. klapa. - YouTube

Prawda, założyłem. :wink: Jest to kwestia podłączenia pięciu kabelków do lewego silnika klapy (który jest też sterownikiem). 10 minut roboty. :wink:

Dzięki za info, co prawda jeszcze czas mi nie pozwolił zrobić tego moda, ale na pewno będę rezał:wink:jak będzie problem to się do Ciebie Marcin zwrócę o pomoc:kox::hi:

Opublikowano

Jakby ktoś szukał to posiadam cały komplet do załozenia :wink: ......razem z wiązką (pisać na PW)

Opublikowano

Koledzy, wielka prośba o sprawdzenie czy moduł komfortu z literkami EF obsługuje elektrykę tylnej klapy ? zamontowałem wszystko, otwiera super, ale nie działa mi zamykanie i dociąg:facepalm: w VCDS też nie mogę tej opcji zakodować (błąd 31, polecenie poza zakresem), podłączone jest wszystko ok.:eusathink:

---------- Post dopisany 12-05-2013 at 16:01 ---------- Poprzedni post napisany 04-05-2013 at 23:33 ----------

Ja tego nie mam u siebie ale kolega Hohe założył :wink:

A4 el. klapa. - YouTube

Prawda, założyłem. :wink: Jest to kwestia podłączenia pięciu kabelków do lewego silnika klapy (który jest też sterownikiem). 10 minut roboty. :wink:

Marcin, powiedz mi czy za każdym naciśnięciem przycisku na pilocie zamyka Ci klapę, czy czasami trzeba powtórzyć ? (też mam ten moduł z Kufateka i u mnie czasami trzeba 3,4 razy przycisnąć przycisk na pilocie by zamknął):eusathink:

Opublikowano

Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę.

Opublikowano
Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę.

To wiem, tylko czasami nie działa po dwukrotnym wciśnięciu i muszę kilka razy wcisnąć, żeby zamknął:kwasny:

Opublikowano
Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę.

To wiem, tylko czasami nie działa po dwukrotnym wciśnięciu i muszę kilka razy wcisnąć, żeby zamknął:kwasny:

No to u mnie działa zawsze. Reklamuj.

Opublikowano
Zamyka jak naciśniesz dwa razy przycisk otwierania lub zamykania auta. Długie wciśnięcie środkowego, jak wiesz, otwiera klapę.

To wiem, tylko czasami nie działa po dwukrotnym wciśnięciu i muszę kilka razy wcisnąć, żeby zamknął:kwasny:

No to u mnie działa zawsze. Reklamuj.

jeszcze zobaczę, wiesz u Ciebie to łatwiej a z Polski to trochę problem, język, koszty wysyłki:wink:

Opublikowano

Mam pytanie do Was:

Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć?????

Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało.

Opublikowano
Mam pytanie do Was:

Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć?????

Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało.

A co chcesz zamontować mocniejsze amory i otwierać klapę z pilota?

iPad Tapatalk HD

Opublikowano
Mam pytanie do Was:

Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć?????

Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało.

A co, klapa Ci się nie domyka?

A z innej beczki, dzisiaj założyłem odpowiednie, czyli słabsze, sprężyny gazowe i mogę tę operację polecić. Klapa nie męczy się tak idąc na dół.

---------- Post dopisany 07-08-2013 at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2013 at 22:45 ----------

Szanowni Państwo, dorezał ktoś już przycisk w drzwi? Noszę się z tym zamiarem, więc szukam wskazówek. Piny, wtyki, schematy, podpowiedzi, etc.

Opublikowano
Mam pytanie do Was:

Czy jak założę sam dociąg to będzie mi działać czy muszę coś jeszcze ogarnąć?????

Nie zależy mi na elektrycznej klapie ale dociąganie jej jak najbardziej by się przydało.

A co, klapa Ci się nie domyka?

A z innej beczki, dzisiaj założyłem odpowiednie, czyli słabsze, sprężyny gazowe i mogę tę operację polecić. Klapa nie męczy się tak idąc na dół.

---------- Post dopisany 07-08-2013 at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2013 at 22:45 ----------

Szanowni Państwo, dorezał ktoś już przycisk w drzwi? Noszę się z tym zamiarem, więc szukam wskazówek. Piny, wtyki, schematy, podpowiedzi, etc.

U mnie przycisk też już leży, kilka razy już się przymierzałem do niego, ale jeszcze się nie doczekał na swoją kolej:grin: ciężko go ustawić w odpowiednim miejscu jak nie ma się w oryginale:kwasny:

Opublikowano

A może prościej byłoby założyć od innego modelu? Albo taki jak w klapie?

Opublikowano
A może prościej byłoby założyć od innego modelu? Albo taki jak w klapie?

Marcin, na pewno prościej, jednak nie będzie to wyglądało ori:kwasny: jak będę miał venę to się za to wezmę:wink:

Opublikowano
A może prościej byłoby założyć od innego modelu? Albo taki jak w klapie?

Marcin, na pewno prościej, jednak nie będzie to wyglądało ori:kwasny: jak będę miał venę to się za to wezmę:wink:

Właśnie. Popeliny nie zrobię. A jak tam Twój moduł z Kufateka, reklamowałeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...