Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas spod pokrywy po rozgrzaniu silnika


Młody1992

Rekomendowane odpowiedzi

To i ja podzielę sie swoim problemem z ALTkiem, tak naprawdę jestem bardzo świeży jeśli chodzi o temat tego auta bo dopiero co kupiłem ten samochód i nigdy wcześniej nie miałem Audi. Więc do rzeczy, jako że historia rozrządu tego samochodu jest dla mnie nie znana to muszę go wymienić w pierwszej kolejności i teraz mam problem bo naczytałem się że jeśli zrobię teraz rozrząd a nie zajmę się tym co jest po drugiej stronie silnika czyli łańcuch, napinacz itd. to później jak będzie trzeba coś wymieniać to będę musiał rozrząd kupić nowy. Jako że jestem aktualnie całkowicie spłukany bo wyszelepałem się żeby jeździć Audi to chce to zrobić jak najbardziej ograniczając koszty, dlatego nie uśmiecha mi się wydawać 2000 zł na komplet tych łańcuchów itp. Tak naprawdę to nie przeszkadza mi zbytnio ten grzechot przy odpalaniu silnika i później po rozgrzaniu, chociaż fajnie byłoby się tego pozbyć jakimś niewielkim nakładem środków. Nagrałem film który ukazuje właśnie to jak chodzi mój silnik i moje główne pytanie: Czy powinienem przy wymianie rozrządu zająć się tym co wydaje te metaliczne dzwięki czy mogę zrobić rozrząd i nie przejmować się tym grzechotem?
LINK DO FILMU ---> https://www.youtube.com/watch?v=PLCPS-Cf6o8&feature=youtu.be

Edytowane przez rolon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Napewno stuki spowodowane sa uszkodzeniem wariatora wiec opcja najlepsza jest jego wymiana ale koszta wysokie.

Nie tylko. Dodatkowo, trzeba też wymienić zawór wysokiego ciśnienia, który de facto nie trzyma oleju po wyłączeniu silnika. Uszkodzony wariator jest konsekwencją odpalania "na sucho".

Jeśli masz to podaj mi kontakt do bennego, pilna prośba.

Dokładnie tak jak zaznaczone na czerwono

Audi_a4_b6_wariator.jpg

Pewnie nie będzie innego wyjścia jak wymiana i raczej tak jak pisze benyA4 pewnie w komplecie z zaworem oleju; przynajmniej ja bym tak zrobił. Poszukaj po forum (chyba w wątku "Propozycja rozwiązania problemu olejowego") bo wiem na 100% że ktoś to wymieniał więc będzie w stanie udzielić CI najbardziej kompetentnej odpowiedzi.

Jeżeli jesteś w stanie sam to wymienić to super bo zawsze coś zaoszczędzisz; niestety to "ustrojstwo" do tanich w zakupie nie należy

witam, mam pytanie odnośnie tego foto, czy to jest dobrze ustawiony rozrząd, bo ja jak ustawiłem prawy wałek na ten znak to nie miałem wogóle kompresji i z powrotem ustawiłen na naciecia na wałkach

Masz może kontak do bennego, pilna prosba.

Witam, jestem po regeneracji wariatora i mam pytanie, kto dorabia te pierścienie hakowe? tamten kontakt w Łodzi od kolegi " benyA4" jest jeszcze aktualny?

Masz moze kontak do bennego, pilna prosba

603-976-909

Ten kontakt do firmy z Lodzi jest aktualny. Tydzien temu kupowalem u nich te pierscienie. Chyba nawet jeden mi jeszcze zostal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zamawiałem te pierścienie z Łodzi, wystarczyło hasło "2.0 pierścienie" i wszystko było wiadomo, na drugi dzień był kurier :D

Edytowane przez rolon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamillo78 zregenerowałeś ten zawór wysokiego ciśnienia czy wariator?

Witam rozebrałem zawór i go naprawiłem złozyłem i gra gitara jest cichutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na czym polega ta naprawa? Bo chyba jeszcze nikt nie naprawiał zaworu, a jedynie go wymieniał, a regenerował sam wariator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zawor rozwiercamy w 4 pkt przy nasadzie .Wyciskamy delikatnie rdzen elektrozaworu z obudowy i mamy dostep do rdzenia ktory wyrabia sie na sworzniu mosieznym.Beda widoczne slady zuzycia to one powoduja halas tego zaworu poniewaz lata on podczas pracy we wszystkie strony.znajomy dorobil mi ten precik z mosiadzu wcisnalem go w stalowy rdzen po uprzednim zwymiarowaniu tego ustrojstwa zmontowalem i wszystko smiga.

Zawor tez mozna naprawic i zaoszczedzic pare groszy troche jest dlubania ale 1330 zostaje w mojej kieszeni na inne wydatki a dla chcacego da sie to ogarnac malym kosztemm w razie pytan dzwoncie 669101105

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zwróciłeś uwagę na budowę tego zaworu?

Nie różnił się przypadkiem od tego co miałeś? :D

Na poprzedniej stronie pokazałem jak wygląda zły i właściwy zawór do ALT, łatwo jest się pomylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wiecie może kto w mazowieckim jest mi w stanie tak naprawić ten zawór? A może ktoś naprawia to wysyłkowo, czyli np jak z wariatorem - kupuję regenerowany z kaucją, po wymianie odsyłam zawór i jest zwrot kaucji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niestety i ja mam problem halasowania na cieplym silniku. Prosil bym o jakis kontakt i instrukcje co i jak trzeba wymienic. moge komus podeslac graty zeby mi to wszystko ogarna oczywiscie za oplata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1.10.2016 at 7:17 AM, kamillo78 said:

Witam zawor rozwiercamy w 4 pkt przy nasadzie .Wyciskamy delikatnie rdzen elektrozaworu z obudowy i mamy dostep do rdzenia ktory wyrabia sie na sworzniu mosieznym.Beda widoczne slady zuzycia to one powoduja halas tego zaworu poniewaz lata on podczas pracy we wszystkie strony.znajomy dorobil mi ten precik z mosiadzu wcisnalem go w stalowy rdzen po uprzednim zwymiarowaniu tego ustrojstwa zmontowalem i wszystko smiga.

Zawor tez mozna naprawic i zaoszczedzic pare groszy troche jest dlubania ale 1330 zostaje w mojej kieszeni na inne wydatki a dla chcacego da sie to ogarnac malym kosztemm w razie pytan dzwoncie 669101105

Możesz jakieś fotki do tego zapodać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem posiadaczem audi a4 b6 2.0 alt nie dawno wymieniłem rozrząd i było wszystko Oki zrobiłem 7000 km i teraz moje pytanie w czym tkwi problem bo raz terkota a raz nie łańcuch i wariator i napinacz w idealnym stanie mówi tak mechanik i powiedział że mogę tak jeździć nie wiem czy to normalne czy nie proszę o waszą opinię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli terkota, to może zawór.  Jak bedzie zimny silnik to sprobuj sprawdzic reka dzialanie zaworu. Otwórz więc maskę.  Jesli masz wąską i zwinną rękę to włóż ją pomiędzy grodź i głowicę tuż pod rurą dolotową powietrza i obejmij zawór dłonią. Niech ktoś załączy Ci slnik. Po uruchomieniu silnika będziesz czuł dłonią czy zawór terkocze, tzn. bije, uderza.  Potrzymaj dłonią ten zawór jeszcze przez chwilę do momentu, w którym stwierdzisz że jest już za gorąco. Podczas nagrzewania się silnika będziesz miał świadomość czy zawór bije przez ten czas.  Jeśli tak, to zawór jest przyczyną terkotania. Albo kupujesz nowy jak ja w ASO albo kupujesz używkę i prubujesz znaleźć działający (ja tak podstawialem i lipa, każdy był trefny) lub prubujesz zregenerować jak podobno się da u kolegów wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...