Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas spod pokrywy po rozgrzaniu silnika


Młody1992

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak pisalem , zawor a raczej jego dzialanie mozna zdiagnozowac. Kasowanie bledow w sterowniku silnika powoduje resetowanie wejsc i wyjsc tego sterownika. Resetuje sie tez nastawa zaworu sterujacego wariatorem, czyli podczas kasowania tyrkotanie musi ucichnac na okolo 3sekundy. Jesli ucichnie to napewno jest problem z cisnieniem oleju w wariatorze. Za przeplyw oleju jak i odpowiednie cisnienie odpowiada zawor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robie pełny skan automatyczny (vag com 311) na odpalonym silniku i nic takiego nie ma.

jedyne co wywala to sonda lambda

Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 907 557    
   Component: 2.0L R4/5VS         0005
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 77097
1 Fault Found:
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
            P1114 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robie pełny skan automatyczny (vag com 311) na odpalonym silniku i nic takiego nie ma.

Twoją wypowiedź zrozumiałem tak, że nie ma żadnego błędu związanego z wypowiedzią kolegi "benyA4", prócz tego z wymienioną przez Ciebie sondą lambda.

Otóż ja podpowiem Ci kolego w ten sposób, że nawet jeśli byś nie miał w zakładce "kody błędów", choćby żadnego, to w momencie naciśnięcia oznaczenia "kasuj błędy", to wówczas sterownik kasuje swoje dotychczasowe nastawienia. Wszystkie nastawienia, miedzy innymi współczynniki mieszanki sondy lambda. Komputer ECU od tego momentu (naciśnięcia "kasuj błędy") od nowa rozpoczyna adaptowanie mieszanki i innych nastaw. Jeśli ktoś ma LPG, to dobrze jest wówczas przejechać pierwsze 10km na benzynie Pb.

Jak wciskasz "kasuj błędy", to tak jak "benyA4" pisał, ECU resetuje się i ustawia swoje wejścia i wyjścia w odpowiednich stanach (wysokim lub niskim). Powoduje to, że pewne elementy obsługujące silnik przez krótką chwilę przestają działać. Przestają działać do momentu ponownego uruchomienia się wewnętrznego programu w ECU.

Przez ten czas, przez tą krótką chwilę, gdy komputer ECU nie obsługuje różnych obwodów, elementów silnika, można zauważyć pracę właśnie silnika. Jego zachowanie, dziwny dźwięk lub denerwujący hałas mogą wówczas zaniknąć/ustąpić.

Sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik to never ending story.

wymieniony wariator i zawór.

dzisiaj pojechałem na warsztat żeby się umówić na naprawę alternatora i niestety usłyszałem stukanie w tylnej części silnika.

został napinacz i łańcuszek.

wymienić obie rzeczy czy tylko łańcuszek?

i czy trzeba to koniecznie wymienić ? :D

czy można z tym jeździć?

wymień obie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem.

zrobiłem tak jak napisał dajmon i rzeczywiście silnik cichnie. nie ma żadnych klekotów, drgań po prostu nic.

kupie nastawnik i w końcu będę się delektował ciszą :D

dzięki wielkie za pomoc, mam nadzieje że to był mój ostatni post z tym problemem :)

wymieniłem i cisza.

amen. koniec :D

i teraz mam dla was pewną radę :)

jakbyście wymieniali nastawnik w silniku ALT musicie kupić dokładnie taki sam nastawnik jaki mieliście.

numer części się odrobine różni.

mój oryginalny miał na końcu numeru "D", a ten co mi mechanik kiedyś założył miał na końcu "C"

na zdjęciu pierwszy jest z "c", a drugi (właściwy) z "d".

228W3gl.jpg

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od dluższego czasu mam problem z wariatorem. Na początku hałas występował przy rozruchu rano po dłuższym postoju. Potem już po krótkich postojach w czasie dnia. Teraz juz zacząl wyswietlać się "check". Dziś mialem podpięty komputer, oprócz błedu katalizatora o ktorym wiedzialem pojawił sie błąd regulacji wałka. Za tydzień czeka mnie 200 km trasa. Czy jak tego nie naprawie moze się cos wydarzyc? Mozna tak jezdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie powinno sie stac o ile winien nie jest napinacz lancucha. Wariator nawet uszkodzony pracuje w zakresie zmiennych faz rozrzadu wiec do zadnej kolizji nie ma prawa dojśc. Jedyne co to moze przymulic auto no i jak u ciebie pojawi sie check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to mam bląd: 17927 - regulacja wału rozrządu. Jak sprawdzić ten napinacz łańcucha czy jest sprawny? Gdzieś w necie wyczytalem ze jak sie jeździ z uszkodzonym wariatorem to moze pęknąc pasek rozrządu. Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagnij pokrywe zaworow i zobaczysz czy wyciagniety jest lancuch . Wyglada to podobnie jak wyciagniety łancuch w rowerze , nie pasuje na zebatki. Robilem wariatory ktore byly pospawane , popekane , brakowalo srub lub uszczelek i nigdy nie slyszalem by z tego powodu uszkodzil sie rozrzad .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie (kilka):

Rzadko na zimnym jak i na ciepłym silniku zdarzają się "drgnięcia" w obrotach które bardzo delikatnie przenoszą się na kabinę.

Jak klimatyzacja jest włączona to jest zdarzają się jeszcze rzadziej

W załączeniu filmik odnośnie pracy silnika przy temperaturze 90 st.

https://youtu.be/L45SNuqK0ec

, wykasowałem błędy na pracującym silniku i nie zauważyłem żadnej zmiany nawet na 1 sek w jego pracy przy otwartej masce.

Domniemam że zawór jak i wariator / nastawnik faz rozrządu są sprawne? (zwłaszcza zawór)

Zauważyłem jednak coś niepokojącego - OIL PR. 2 < min. Od ok 1100 obrotów jest informacja OK. Na zegarach nie mam żadnych komunikatów o ciśnieniu niskim ciśnieniu oleju.

Silnik ma rzeczywisty przebieg 100 tyś. czy jest się czym przejmować?

Czy obroty na biegu jałowym nie są zbyt niskie? jak włączę klimatyzację to rosną do 800.

8haa4fxp.png

Błędy z silnika:

Tuesday, 06 October 2015, 22:03:13:0
Control Module Part Number: 8E0 906 018 K
Component and/or Version: 2.0L R4/4V FSI G 0008
Software Coding: 0000000
Work Shop Code: WSC 63351
VCID: 301393C3E33B
Additional Info: 8E0907807F NOX 0511210003 007 4109
Additional Info: Geraet 00000
2 Faults Found:
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Edytowane przez mariuszk85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po regeneracji wariatora i mam pytanie, kto dorabia te pierścienie hakowe? tamten kontakt w Łodzi od kolegi " benyA4" jest jeszcze aktualny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po regeneracji wariatora i mam pytanie, kto dorabia te pierścienie hakowe? tamten kontakt w Łodzi od kolegi " benyA4" jest jeszcze aktualny?

Witaj miesiac temu zamawialem z Łodzi te pierscionki 50 dych kpl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak zaznaczone na czerwono

Audi_a4_b6_wariator.jpg

Pewnie nie będzie innego wyjścia jak wymiana i raczej tak jak pisze benyA4 pewnie w komplecie z zaworem oleju; przynajmniej ja bym tak zrobił. Poszukaj po forum (chyba w wątku "Propozycja rozwiązania problemu olejowego") bo wiem na 100% że ktoś to wymieniał więc będzie w stanie udzielić CI najbardziej kompetentnej odpowiedzi.

Jeżeli jesteś w stanie sam to wymienić to super bo zawsze coś zaoszczędzisz; niestety to "ustrojstwo" do tanich w zakupie nie należy

witam, mam pytanie odnośnie tego foto, czy to jest dobrze ustawiony rozrząd, bo ja jak ustawiłem prawy wałek na ten znak to nie miałem wogóle kompresji i z powrotem ustawiłen na naciecia na wałkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie terkotania na ciepłym silniku tak wygląda. Czy to zawór?

https://youtu.be/Tuo6p1MX-T0

Dodam, że ok. roku temu wymieniłem nastawnik (niestety bez pierścieni zaworu) na regenerowany od kolegi beny A4, bo miałem terkotanie na zimnym po uruchomieniu. Wtedy sprawa ucichła a od pewnego czasu pojawiło się teraz terkotanie już na ciepłym silniku. Więc szukać przyczyny w samym zaworze? A może jedynie wymiana pierścieni do niego coś pomoże?

Podczas kasowania błędów vagiem hałas nie cichnie; nie sprawdzałem jeszcze na odłączonym zaworze, ale jak przy kasowaniu błędów nie cichnie to czy jest sens odłączać? Poza tym po podłączeniu vaga był błąd 17927 dotyczący wałka rozrządu. Już dawno nie podłączałem kompa, ale wcześniej tego błędu nigdy nie było (nawet gdy już pojawiło się terkotanie). Na razie wykasowałem i zobaczymy co będzie.

Czy jeszcze w jakiś sposób można sprawdzić ten zawór? A wymiana to tylko na nowy z ASO?

Edytowane przez Siwy21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, że najprościej wymienić, ale to spora kasa i chciałbym się upewnić a nie wymieniać w ciemno. Poza tym pytanie jeszcze czy wymiana samych pierścieni nie pomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem audi a4 b6 2.0 alt. Po wymianie przez mechanika rozrządu oraz oleju na motul 8100 x-clean 5W30 pojawił mi się klekot ok 2 sekundowy przy odpalaniu na zimnym silniku, teraz także po rozgrzaniu silnika mam delikatny cichy klekot. Wcześniej przed wymianą rozrządu oraz oleju te objawy nie występowały w nim. Po podpięciu pod kompa nie wywala mi żadnych błędów oraz check-engine, natomiast po resecie kompa klekot na ciepłym ustanie na ok 3 sekundy. Z tematu wnioskuje ze prawdopodobnie wariator nadaje się do wymiany bądź regeneracji, a także zawór wysokiego ciśnienia. Mechanik mi mówił że być może wystarczy wymienić łańcuszek sam. Mam pytanie ponieważ szykuje mi się kilka (3-4) dłuższych wyjazdów po ok. 400 km czy jazda z takimi objawami zwłaszcza na rozgrzanym silniku delikatny klekot może czymś grozić dla silnika (mechanik mój twierdzi że nie)oraz prosił bym o fachową ekspertyzę gdyż tylko z tematu wnioskuje co być może jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskujesz raczej dobrze, ja z klekotem na cieplym jeżdżę już kilka tys. i dalej jezdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Napewno stuki spowodowane sa uszkodzeniem wariatora wiec opcja najlepsza jest jego wymiana ale koszta wysokie.

Nie tylko. Dodatkowo, trzeba też wymienić zawór wysokiego ciśnienia, który de facto nie trzyma oleju po wyłączeniu silnika. Uszkodzony wariator jest konsekwencją odpalania "na sucho".

Jeśli masz to podaj mi kontakt do bennego, pilna prośba.

Dokładnie tak jak zaznaczone na czerwono

Audi_a4_b6_wariator.jpg

Pewnie nie będzie innego wyjścia jak wymiana i raczej tak jak pisze benyA4 pewnie w komplecie z zaworem oleju; przynajmniej ja bym tak zrobił. Poszukaj po forum (chyba w wątku "Propozycja rozwiązania problemu olejowego") bo wiem na 100% że ktoś to wymieniał więc będzie w stanie udzielić CI najbardziej kompetentnej odpowiedzi.

Jeżeli jesteś w stanie sam to wymienić to super bo zawsze coś zaoszczędzisz; niestety to "ustrojstwo" do tanich w zakupie nie należy

witam, mam pytanie odnośnie tego foto, czy to jest dobrze ustawiony rozrząd, bo ja jak ustawiłem prawy wałek na ten znak to nie miałem wogóle kompresji i z powrotem ustawiłen na naciecia na wałkach

Masz może kontak do bennego, pilna prosba.

Witam, jestem po regeneracji wariatora i mam pytanie, kto dorabia te pierścienie hakowe? tamten kontakt w Łodzi od kolegi " benyA4" jest jeszcze aktualny?

Masz moze kontak do bennego, pilna prosba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Napewno stuki spowodowane sa uszkodzeniem wariatora wiec opcja najlepsza jest jego wymiana ale koszta wysokie.

Nie tylko. Dodatkowo, trzeba też wymienić zawór wysokiego ciśnienia, który de facto nie trzyma oleju po wyłączeniu silnika. Uszkodzony wariator jest konsekwencją odpalania "na sucho".

Jeśli masz to podaj mi kontakt do bennego, pilna prośba.

Dokładnie tak jak zaznaczone na czerwono

Audi_a4_b6_wariator.jpg

Pewnie nie będzie innego wyjścia jak wymiana i raczej tak jak pisze benyA4 pewnie w komplecie z zaworem oleju; przynajmniej ja bym tak zrobił. Poszukaj po forum (chyba w wątku "Propozycja rozwiązania problemu olejowego") bo wiem na 100% że ktoś to wymieniał więc będzie w stanie udzielić CI najbardziej kompetentnej odpowiedzi.

Jeżeli jesteś w stanie sam to wymienić to super bo zawsze coś zaoszczędzisz; niestety to "ustrojstwo" do tanich w zakupie nie należy

witam, mam pytanie odnośnie tego foto, czy to jest dobrze ustawiony rozrząd, bo ja jak ustawiłem prawy wałek na ten znak to nie miałem wogóle kompresji i z powrotem ustawiłen na naciecia na wałkach

Masz może kontak do bennego, pilna prosba.

Witam, jestem po regeneracji wariatora i mam pytanie, kto dorabia te pierścienie hakowe? tamten kontakt w Łodzi od kolegi " benyA4" jest jeszcze aktualny?

Masz moze kontak do bennego, pilna prosba

603-976-909

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...