Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny szum przy 1600 obr./min.


Luki17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podczas pracy silnika na postoju jak i w ruchu przy 1600-1700obr./min z przodu silnika słychać dziwne rzężenie. Tak samo jak dodaję lub ujmuję gazu słychać ten dziwny dźwięk w tym przedziale obrotów i jest najgłośniejszy. Rozrząd po wymianie ma 10k km. Pojechałem do mechanika, który wymieniał mi rozrząd i powiedział, że z rozrządem jest wszystko ok. Pozwoliłem sobie wklaeić filmik kolegi maurycy z innego forum. To jest taki sam dźwięk jak na tym filmiku.

Filmik051.mp4 - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było chyba na forum, poszukaj, temat chyba na 60 stron i nikt nie wie, ale często spotykane, jeśli to o ten dźwięk chodzi:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem identyczny przypadek. Padało mi turbo. Leciał z niej olej i przeładowywała. Po regeneracji turbo jak ręką odjął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjalem gumowy przewod z turbiny i sprawdzilem wirnik.Luzu osiowgo brak tylko minimalny luz poprzeczny,prawie nie wyczuwalny.Obudowa wirnika jest czysta bez otarc,nie ma zadnych opilkow itp. Tylko ta sztanga od turba jak sprawdzalem reka to chodzi bardzo ciezko,wrec nie mozna jej ruszyc.

Zrobiłem logi grupy 011 na 3 biegu obroty 3000obr./min. a turbo pompuje 1300-1400, powinno być 2200-2400. Więc jaka jest przyczyna, że turbo nie doładowuje?Czy jest to związane z podciśnieniem?Może jakiś zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

uporałeś się z tym

bo mam taki sam szum + chrobotanie delikatne

luz na turbo też tylko poprzeczny

i też nie wiem co z tym zrobić, czy faktycznie turbo, czy n75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjalem gumowy przewod z turbiny i sprawdzilem wirnik.Luzu osiowgo brak tylko minimalny luz poprzeczny,prawie nie wyczuwalny.Obudowa wirnika jest czysta bez otarc,nie ma zadnych opilkow itp. Tylko ta sztanga od turba jak sprawdzalem reka to chodzi bardzo ciezko,wrec nie mozna jej ruszyc.

Zrobiłem logi grupy 011 na 3 biegu obroty 3000obr./min. a turbo pompuje 1300-1400, powinno być 2200-2400. Więc jaka jest przyczyna, że turbo nie doładowuje?Czy jest to związane z podciśnieniem?Może jakiś zawór?

Tomek, przede wszystkim trzeba zrobić logi żeby na ślepo nie wymieniać części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

właśnie teraz mam problem z vagowaniem, bo córa mi "załatwiła" noteboka

spróbuje zawagować i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten dźwięk się pojawił po wymianie rozrządu :) ciekawe :facepalm: u znajomego w aucie jest identyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje że problem szurania przy turbo przy schodzeniu z obrotów tkwi gdzieś w podciśnieniu turba, Gruszka - N75, elektrozaworen N cośtam... przy N18. obstawiałbym gruszkę. Gdyby wirnik tarł o obudowę, to szuranie występowało by zarówno przy schodzeniu z obrotów jak i przy dodawaniu gazu. A z tego co wiem to szuranie występuje tylko w przypadku spadku obrotów. U mnie szuranie ustąpiło samo, a nic z turbem nie robiłem. Nie wieże że wytarło się aż tak że już nie szura :decayed:Luzu wzdłużnego nie ma, poprzeczny minimalny. Turba po regeneracji mają większy luz poprzeczny bo macałem :facepalm:. A sprawdźcie jeszcze czy szura wam również jak dacie obroty gdzieś ponad 3000obr/min. Bo u mnie wtedy już nie szurało. Szurało tylko gdy dałem gaz do 2000 ob/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje że problem szurania przy turbo przy schodzeniu z obrotów tkwi gdzieś w podciśnieniu turba, Gruszka - N75, elektrozaworen N cośtam... przy N18. obstawiałbym gruszkę. Gdyby wirnik tarł o obudowę, to szuranie występowało by zarówno przy schodzeniu z obrotów jak i przy dodawaniu gazu. A z tego co wiem to szuranie występuje tylko w przypadku spadku obrotów. U mnie szuranie ustąpiło samo, a nic z turbem nie robiłem. Nie wieże że wytarło się aż tak że już nie szura :decayed:Luzu wzdłużnego nie ma, poprzeczny minimalny. Turba po regeneracji mają większy luz poprzeczny bo macałem :facepalm:. A sprawdźcie jeszcze czy szura wam również jak dacie obroty gdzieś ponad 3000obr/min. Bo u mnie wtedy już nie szurało. Szurało tylko gdy dałem gaz do 2000 ob/min.

U mnie szura tak samo tylko przy dojsciu do 2000 obr. jak dam ponad 2000 obr. to nie ma szurania :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się w górę i w dół szura trzeba przysiąść się i zbadać dogłębniej sytuacje:wink: Wymiana gruchy raczej nic nie da jeżeli szura i w górę i w dół obrotów. Po wymianie na nową ze sklepu gruchę w jednym z tych silników w którym sytuacja miała miejsce nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

z chrobotaniem się uporałem: ściągnąłem napinacz paska alternatora i tam przy siłowniku tuleja metalowa i na niej z tworzywa była tak wyrobiona, ze wpadało to w drgania podczas gazowania i odpuszczania

z szumem ide do mechaniora, żeby sprawdził mi rozrząd i suszarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby sprawdzić rozrząd musiał by zdjąć cały przód taka sama procedura co do wymiany rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczny problem u mnie. Zaczelo sie u mnie na drugi dzien po wymianie oleju. czy to zbiego okolicznosci czy faktycznie olej nie wiem. rozwiazal ktos ten problem???


Up

kupilem nastepny samochod i to samo. szura jak w poprzednim przy schodzeniu z obrotow. co to kurde moze byc? strasznie mnie wnerwia. wydaje mi sie ze powietrze po odpuszczeniu gazu wraca do filtra powietrza. i te zawirowania powietrza tak szumia. ale jak to zlikwidowac? ktos wie? moze zalozyc BOV? lepszy juz ten syk upuszczania w tdi niz to chrobotanie cholerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że odpowiedź na twój problem znajduje się kilka tematów wyżej na forum ;)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/299582-19-awx-chrobotanie-po-odpuszczeniu-gazu/

miałem ten sam problem i rozwiązałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te typy tak maja, ja zalozylem nowe turbo zaworki i gruszki posprawdzane i to jest nadal :) przy upuszczaniu gazu bardzo podobny dzwiek moze wydawas sprzeglo kompresora (zuzyte gumki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...