Ajmax Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Witam, Ostatnio zauważyłem że mam uszkodzoną odmę i tu mam pytanie czy przy wymianie można zastosować zamiennik z tej firmy topran NOWA ODMA AUDI A4 A6 QUATTRO VW PASSAT GERMANY ORG (3111785227) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czy jest to w ogóle coś warte czy lepiej kupić oryginał w ASO I czy przy wymianie wymienić też poniższe części bo nie wiem czy odpowietrznik też ulega uszkodzeniu bo nie widać przez kolektor czy jest uszkodzony NR KATALOGOWY OPIS 58103213 rura odpowietrzająca 037103772B odpowietrznik 037121142A sprężyna mocjąca N90467301 o-ring I czy przy zdejmowaniu kolektora trzeba na coś szczególnie uważać?
Magicbattle Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 mam toprana od roku w moim. dojscie jest bez zdejmowania kolektora musisz zdemontowac przepustnice i wspornik, tubke od bagnetu oleju i masz ladne dojscie
pioteros Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 jak ktos ma wprawne rece wytarczy ze odchyli na maksa zbiorniczek wyrownawczy ja kupilem odme ori a jesli chodzi o toprana jest to najtansze badziewie ale jak z ta odmą jest ile wytrzyma to moze byc roznie generalnie ja kupilem ta odme z trojnikiem i zaworkiem czyli calosc/komplet ale wprowadzilem pewna zmiane, mianowicie, zamiast tego trojnika ktory laczy tez przewod od kolektora ssacego dalem prosty kawalek gumowej rurki mniejwiecej takiej samej dlugosci jak ten trojnik i polaczylem odme z metalowa rurka idaca do dolotu z pominieciem kolektora, a dziure po przewodzie w nim zaslepilem moge sprzedać półroczną obudowę zaworka czyli ten trojnik oraz sam zaworek znajdujacy sie w nim jakby ktoś potrzebował numer trojnika/obudowy 058103247 numer zaworka 035103245A co to dało? mniej syfu dostaje sie bezposrednio do kolektora no i jest jednego zrodla potencjalnej nieszczelnosci w ukladzie turbo mniej
cpikson Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 Ja tez wlasnie jestem zmuszony do wymiany odmy bo popekalo wszystko, ta plastikowa rurka, obudowa zaworu i przewod od kolektora ktorego nie moge nigdzie znalezc jak tylko w ASO (120zl) I jak tak czytam to widze ze ten przewod jest wogole nie potrzebny. Nie ma zadnej roznicy w osiagach i pracy silnika? Bo ja kiedy podczas pracy silnika organoleptycznie go scisnalem to silnik zmiejszyl na chwile obroty i wrocil do normalnej pracy.
Damiandix Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Ja się dziś zoorientowałem, że odma 058103213 zarzygała mi pół silnika. Postaram się zrobić małe fotostory z podmianki oraz zrobić to co mówi @pioteros.
pioteros Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 nie ma zadnej roznicy pod warunkiem ze reszta bedzie szczelna i drożna
wojtek20DW Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 toprana nie polecam czasami potrafi rozpaść się w ręku
rafal9119 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 [/color]co wy gadacie topran potrafi rozpasc sie w ręku? brednie jakich dotąd nie slyszałem
Labiel Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Eh problem z tą odmą jest znany chyba w każdym 1,8 i 1,8T. U siebie zarówno w 1,8 jak i 1,8T miałem ją pękniętą. U kumpeli było to samo. W 1,8 zrobiłem taki myk że wywaliłem całość a zamiast odmy dałem wąż i puściłem go pod auto. Od tamtego czasu przepustnica była czysta, silnik pewnie miał lżej. Taka obserwacja zaraz po zabiegu - 1km silnik chodził gorzej, widocznie przestawiał się na nowe parametry bo jakby nie patrzeć miał trochę więcej świeżego powietrza. Potem było już git. W 1,8T odmę póki co skleiłem (kumpel ma spawarkę do plastiku) bo zastanawiam się co z nią zrobić. Najchętniej to wypierniczyłbym całość w kosmos i dał tak jak poprzednio wolną odmę.
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 wolna odma ma dwie wady raz ze potrafi smierdziec oparami jak wpusci sie ja pod auto dwa ze jest gorsza wentylacja bo nie ma podcisnienia z rury dolotowej i kolektora ktore pomaga w lepszej wentylacji, szczegolnie kiedy zima parafina sie wytraca i cale to maslo zalepia rury
Labiel Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 wolna odma ma dwie wadyraz ze potrafi smierdziec oparami jak wpusci sie ja pod auto dwa ze jest gorsza wentylacja bo nie ma podcisnienia z rury dolotowej i kolektora ktore pomaga w lepszej wentylacji, szczegolnie kiedy zima parafina sie wytraca i cale to maslo zalepia rury Fakt dlatego wstrzymałem się z przeróbkami. 2 razy zimą miałem ten problem że odma przymarzła bo zatkała się masłem. Potem to przerobiłem.
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 dlatego dobrze jest jak jest połączoa przynajmniej z TIPem tąjedną rurą idącą przy grodzi komory, do kolektora nie musi być podłączona, zawsze to mniej syfu, mniej zbędnych przewodów i potencjalnych nieszczelności w kolektorze, a działa tak samo
Labiel Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Teraz już dokładnie nie pamiętam ale odma łączy się z dolotem w dwóch miejscach? Jeden przewód idzie dookoła bloku i wpada przed turbo a drugi bezpośrednio do ssącego z zaworem? Tak?
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 tak ---------- Post dopisany at 11:31 ---------- Poprzedni post napisany at 11:30 ---------- to samo mozna zrobic z zaworkiem n80 od odpowietrzania baku, wywalic polaczenie z kolektorem a zostawic go wpietego tylko do rury dolotowej turbo w ten sposob pozbedziemy sie 2 przewodow wychodzacych z kolektora ssacego, wczesniej trzeba tylko pozaslepiac krocce po nich
Labiel Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Czyli faktycznie, jedną część można byłoby wywalić w kosmos. Po co nam jedno dodatkowe połączenie przy kolektorze + możliwość przepuszczania zaworu. Jak zatkałeś dziurę w dolocie? Bo może zajmę się tym w weekend jak czas pozwoli. ---------- Post dopisany at 11:39 ---------- Poprzedni post napisany at 11:33 ---------- Tak się zastanawiam, po cholerę dawali to jeszcze dodatkowo w ssący? Przecież podciśnienie to tam panuje w zasadzie jedynie na jałowym no i przy hamowaniu silnikiem.
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 nie wiem po co dwa zrodla podcisnienia jak jedno wystarczy co wiecej wlasnie w rurze turbo zawsze jest podcisnienie a w kolektorze nie zawsze ja zatkalem to w ten sposob ze obydwa krocce jeden po odmie a drugi po n80 w kolekorze zapętliłem krótkim przewodem od gazu
Labiel Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 W sumie to jest jakiś patent. Tak więc chyba to ogarnę u siebie w weekend i pozbędę się zbędnych gratów spod maski bo trochę tego w APU jest.
pioteros Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 no w APU masz jeszcze całego SAI ale to tez da sie ogarnac, ja na szczescie jestem seryjnie bez tego badziewia
Labiel Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 U mnie na szczęście nie ma tego SAI Fajny materiał o wywalaniu zbędnego syfu spod maski: DIY - B6 1.8t - Vacuum line and Check Valve removal/simplification
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się