Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Utrata mocy przy 100+ km/h + zapalenie się kontrolki check engine.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Borykam się już od 2 lat z długimi przerwami oczywiście bo problem jakoś sam znikał i pojawiał się zawsze w zimę.

Otóż mam problem z turbiną, kiedy gwałtownie chce przyśpieszyć i ją tak trzymam np na 5 biegu to powyżej 100 km/h auto nagle traci moc i zapala się check engine :/ samochód wtedy jest mułem dotąd aż go nie odpale jeszcze raz. Dodam że w zimę rok temu jak już mi zamulił i odpaliłem go jeszcze raz to już był spokój cały dzień a w tym roku dosyć często po ponownym odpaleniu samochodu znowu się zamuli powyżej tych 100 km/h. Dopiero jak parę razy tak ją pokatuje to się uspokoi. Rok temu byłem u mechanika i kazał jej ostro wstawiać i przeciągać ją trochę i jeśli problem nie zniknie to trzeba będzie turbine wyjmować i patrzeć. Wtedy jej przeszło, nie wiem czy to przez to że ta zima wtedy akurat się skończyła czy naprawdę jakieś syfy wyleciały z tej turbiny jak ją tak katowałem jak kazał? nie wiem;) Pamiętam że wsiadał do mnie z laptopem wtedy żeby sprawdzić co się dzieje i kazał mi zapierniczać, miał jeszcze jakiś wężyk z silnika puszczony do środka samochodu w którym słyszałem że jakieś powietrze leci chyba bo się palcem bawił i zatykał chyba. W tym roku byłem u niego i mówiłem że problem się powtórzył, powiedział że przycina się jakaś geometria pewnie? mam nadzieje że nie będę musiał zmieniać turbo... wydaje mi się że jest może jakaś usyfiona i wystarczy wyczyścić? bo naprawdę buta nawet ma i nie kopci więc chyba ok z nią? Audiczka jest z 2004 r, 1.9 130 km

Czy miał ktoś taki problem albo wie czemu tak się może dziać?

Opublikowano

Pierwsze co to bym na twoim miejscu podłączył pod komputer z Vagiem i testy dynamiczne bloku 03 i 011 . Na moje oko turbinka zasyfiona jak i katalizator zapchany . A jak to w zimę jeździmy powoli nie wkręcając auto na wysokie obroty i wtedy w turbo zbiera sie nagar a jak kat zapchany to i nie ma którędy tego nagaru wywalić . Jak nie masz vaga to popytaj kogoś z forum może by w twojej okolicy podłączyć cię i sprawdził dokładnie

Opublikowano

No właśnie jak będę jechał do tego mechanika w następnym tyg to napewno będzie podłączał vaga, w tamtym roku to robił:) ale nie pamiętam zbytnio już co on tam z niego wyczytał. Dzięki za odp, pocieszyłeś mnie z tym zasyfieniem :P

Opublikowano

dokładnie, geometria jest zasyfiona, czasem jak dasz mu buta i go będziesz przez jakiś czas deptał to wypali trochę sadzy, jednak ja znowu będziesz jeździł powiedzmy przez miesiąc po emerycku to znowu się będzie zawieszać. Najlepiej ściągnąć turbinkę i ją wyczyścić. Koszt powinien się wahać od 250zł (po znajomości) do 350zł

Opublikowano

No raczej jak emeryt nigdy nie jeździłem, tym samochodem nie da się jeździć jak emeryt :D

Wróciłem od mechanika, powiedział że wcale nie była taka zasyfiona ta turbinka;o ? trochę tam czegoś było i jakiejś rdzy to wyczyścił ale jestem ciekaw czy przejdzie te zapalanie się kontrolki :/ raczej już teraz tego nie sprawdzę, trzeba poczekać na zimę bo wtedy głupawki dostawała tylko a jak ciepło jest to za cholerę nic ani się nie zaświeci ani nie straci mocy. Za czyszczenie wziął 200, ogólnie mechanik dobry bo znany na całe okolicę ale trochę mnie zmartwił bo mówi że zawór EGR pasowałoby wymienić, nie pilne ale cośtam no i kiedyś go spytałem czemu przy odpuszczaniu nogi z gazu słychać przez sekundę takie chrabotanie, zawsze jak spada z obrotów jak się jedzie, powiedział że to może być coś związane z turbiną przez tą przycinającą się geometrie no ale wyczyścił ją, powiedział że turbinka elegancka... W końcu powiedział że przyczyną może być koło dwumasowe, ale chyba to nie koło dwumasowe bo ja poczyscił tą turbine to przeszło jej te charczenie :D Wiadomo koło dwumasowe z 1400 zł...;p jezdzil bym dotąd aż by się całkiem nie rozsypało;) No ale powiedział że troszeczke ma za wysokie obroty, czy to przez te koło dwumasowe?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...