Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z biciem przy hamowaniu


maruuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Dreczy mnie problem. A Wiec:

Mialem problem z wibracjami przy hamowaniu.

Wymienilem (niby porzadny warsztat) komplet tarcz i klockow przod i tyl "BOSCH". Po wymianie bylo wszystko wporzadku ok 2 tys kilometrow. Po 2 tys. problem powrocil a wiec zaczalem juz na wlasna reke szukac przyczyny. Luzow w zawieszeniu zadnych na zaciskach rowniez. Okazalo sie ze mam komletnie zuzyte amortyzatory i bicie na polosi. Oczywiscie wymienilem amory i polos zyjac przekonaniem ze to pomoze. No i sie zawiodlem, bicie ustapilo ale minimalnie. Co moze byc przyczyna ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywe tarcze pytanie tylko gdzie

przód czy tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co nie przypominam sobie. ale nie mowie ze nie bo jezdze bardzo duzo same trasy niemcy i powrot co tydzien :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio na zimmermanach przejechałem 10 tys powichrowało jak banany,przetoczyłem po 5 tysiąch i znowu kiere wyrwało z rąk,wstawiłem teraz trw zoboczamy,a z tym biciem jak powoli przyhamowujesz to mocniej bije?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe tarcze musialy byc potraktowane woda jak byly rozgrzane mialem to samo nawet po nowych jezdze tak rok bo nie mam kasy na wymiane znowu na na nowe. Mozesz zrobic tak zawiez sobie do tokarza przetoczy Ci tarcze moze sie uspokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się do tematu, bo mam podobne obiawy w B6 Avant.

Moja hamulce to: przed 320mm i tył 280mm. Tarcze Zimmerman + klocki Ferodo Premier.

Objawy: Na kołach letnich (225/17/45 Opona Bridgestone RE050) przy przędkości od 120 km/h w górę czuć bicie podczas hamowania. Po zhamowaniu poniżej 100-110 bicie ustaje.

Bicie nie występuję, gdy hamuję z prędkości poniżej 100 km/h.

Co najciekawsze efekt nie występował na oponach zimowych (205/55/16 GoodYear UltraGrip).

Dodam, że felgi 17'' proste, dokładnie umyte i wyważone przez założeniem.

Co byście obstawiali? Tarcze, może opony, inne?

PS. Planuję poprosić znajomego co też ma 17-stki byśmy podmienili koła i zobaczyli czy też będzie biło przy hamowaniu.

Wszelkie sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez czasem odczuwam lekkie bicie. Nowy komplet ATE nacinane na przód, TRW na tył. Chyba przód bije bo jak zaciągnę ręczny to hamuje bardzo ładnie. Tyle tylko że jak ostro wyhamuje to później bicia nie ma. Jeszcze jedno pytanie, czy po założeniu nowych tarcz i klocków abs staje się wyraźnie czulszy i szybciej się załącza czy to tylko moje spostrzeżenie? Bo ogólnie przy hamowaniu bardzo gwałtownym nawet ze 150km/h opony nie zapiszczą bo szybko załącza się abs, wcześniej tak nie było.

Prędkości kół na vagu identyczne. Dodam że koronki abs z tyłu były wybijane jesli ma to jakieś znaczenie i nie zostały uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mariusza4b5 ja mialem podobny objaw z czulszym zalaczaniem sie ABSu ale przy predkosci 10 km/h. Tak sie dzialo po wymianie przegubu lewego zewnetrznego. O ile pamietam musieli sciagnac czujnik ABSu ale po jego ponownym zalozeniu musieli go zbyt mocno wcisnac w gniazdo. Po drobnej korekcji czujnika nadmierna czulosc ABSu powrocila do wlasciwej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...