Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All TDI] Grzać motor czy ruszać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Opublikowano
Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Było :!: :!:

Opublikowano
Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Było :!: :!:

podaj link ... bo jakos znalezc nie moge ... :roll:

Opublikowano

jak chwilkę pochodzi zanim ruszyć to napewno mu nie zaszkodzi :mrgreen:

sam zawsze czekam chwilke :cool:

Opublikowano

ja ruszam bardzo powoli, lepsze smarowanie jest wtedy

Opublikowano

[ Dodano: 13-12-2006, 21:33 ]

Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Było :!: :!:

podaj link ... bo jakos znalezc nie moge ... :roll:

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3309&highlight=rusza%E6

Opublikowano

hmm a wogole nie mam y przyklejonych 10 przykazan baskeciora... przydalyby sie tu

Opublikowano

Chłopaki bez obrazy ale ile lat wy macie zamiar jeżdzić aktualnie posiadanym modelem żeby bawić się w takie czekanie po odpaleniu, nie są to auta zabytkowe aby się nad nimi spuszcza .... rok, dwa i do "Żyda" takie jest moje zdanie

Opublikowano
Chłopaki bez obrazy ale ile lat wy macie zamiar jeżdzić aktualnie posiadanym modelem żeby bawić się w takie czekanie po odpaleniu, nie są to auta zabytkowe aby się nad nimi spuszcza .... rok, dwa i do "Żyda" takie jest moje zdanie

i stad sie biora okazje na allegro "w super stanie za male pieniadze" :twisted:

a wracajac do tematu ...

odpalam, odczekam 15 sekund i powolutku ruszam ..... :twisted:

Opublikowano
odpalam, odczekam 15 sekund i powolutku ruszam ..... :twisted:

ale kolega nam wyjaśnij że nie ma potrzeby bo przecież do "Żyda" :twisted:

cycki opadają :mrgreen:

Opublikowano

Ja odczekuje chwile ale nie za dlugo i staram sie nie przekraczac 1800-2000, czyli za nim sie zagrzeje to jade na 3 co najwyzej.

Opublikowano

ja chca nie chcac czekam chwile po odpalenu...trzeba pozamykac garaz,brame :)

Opublikowano

Wiadomo że związane jest to tylko i wyłącznie ze smarowaniem turbiny oraz temperaturą oleju przy której jego właściwości są najlepsze. Jeśli nie chcecie żeby wam się powykrzywiały łopatki, albo zapiekał olej nie dawajcie w palnik dopóki temperatura nie wyniesie 80-90 stopni. To temperatura optymalna do pracy silnika TDI. Ostatnie kilometry jazdy powinny być przejechane spokojnie, a silnik powinien pracować jeszcze 50-60sekund. Po ostrej jeździe turbina nie powinna nagle tracić smarowania jest na to baaardzo wrażliwa :)

Opublikowano

Micz, piszesz o smarowaniu turbiny olejem...a temperatura

80-90 stopni.
to czego dotyczy?? tez oleju??
Opublikowano

Micz, mądrze gadasz :smile:

ale

związane jest to tylko i wyłącznie ze smarowaniem turbiny

nie tylko , równie ważna jest góra silnika czyli hydraulika (popychacze)

Opublikowano

zdeniu, no dobra tego tylko tam nie było jakoś się zaplątało :)

to czego dotyczy?? tez oleju??

Tak. Turbina ma smarowanie tym samym olejem co cały silnik. Dlatego tak ważne jest rozgrzanie przed ostrym dawaniem kopa, żeby praca turbiny była odpowiednia przy smarowaniu olejem o odpowiednich właściwościach. Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne.

Opublikowano
Tak. Turbina ma smarowanie tym samym olejem co cały silnik. Dlatego tak ważne jest rozgrzanie przed ostrym dawaniem kopa, żeby praca turbiny była odpowiednia przy smarowaniu olejem o odpowiednich właściwościach. Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne.

nie bede sie czepial....ale sprawdz sobie na climatronicu jakie temperatury osiaga olej ;)

Opublikowano

Murzyn, sprawdzałem :) u mnie zatrzymuje się na 90 stopniach :) a u Ciebie? :)

Z tego co wiem to kod 51.

[ Dodano: 13-12-2006, 23:19 ]

pozatym pomiar jest dokonywany w silniku, obawiam się, że w turbinie temperatura tego oleju jest wyższa:)

Opublikowano

Napewno nie jest to 51 przynajmniej nie przed liftem. :twisted:

Opublikowano

w opisie mam auto od Keżora ja mam Leona 2005 :cool:

[ Dodano: 13-12-2006, 23:27 ]

no ale może faktycznie źle sprawdzam, a jaki kod masz Pikuś, u siebie? Murzyn, a Ty jaki masz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...