Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Gaz do silnika 1.8T


wiolea

Rekomendowane odpowiedzi

Zapomnij. Przez najbliższe kilka lat LPG to marzenie w FSI.

Chyba się mylisz !

http://www.elpigaz.com/?p=/pl/menu/5/11/index

a dlaczego jest tylko A3 8P i Passat B6, tam gdzie są silniki poprzeczne ?

Ma to jakieś znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego jest tylko A3 8P i Passat B6, tam gdzie są silniki poprzeczne ?

Ma to jakieś znaczenie ?

Nie zagłębiałem jeszcze tematu, bo niema zbytu na to póki co, ale wiem że lista niejest najaktualniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rodzaj paliwa nie ma dla Ciebie szczególnego znaczenia i chcesz nowszą budę i niskie spalanie, to ja doradzam 2.0 TDI 140 KM + lekki wirusek i masz więcej ciągu niż w 1.8T

Dzieki za radę. Wg danych Audi Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)

4,3 / 7,5 wiec porównywalnie jak na gazie w przeliczeniu na PLN. Obecnie mam gaz w 1.6 i spala nawet do 14 l/100 km. Najbardziej ekonomiczny diesel ma porownywalne osiągi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo, wiolea, jeśli maż założony gaz sekwencyjny i jest dobrze wyregulowany samochód spala około 1 litr gazu więcej niż benzyny. Móje audi 1.8 T spala 9 litrów gazu na trasie i 12 w mieście przy normalnej w miare spokojnej jeździe i z napędem Quattro. Jak znajdziesz diesla 1.9 czy 2.0 TDI w Quattro palącego 4 litry na trasie przy 130 km/h i 5.5 litra w mieście (bo tak mniej więcej wychodzi po przeliczenii gaz-ropa żeby koszt jazdy się zgadzał) to daj mi znać ja też sobie takiego kupię...

Jeżeli jezdzisz dużo to gaz się opłaca, i w 1.8T spisuje się super, nie wiem jak jest w FSI, ale pewnie w porządnych warsztatach ludzie też gaz do tego montują i jeżdżą.

Do właścicieli diesli bo zawsze się czepiają jak ktoś pisze dobrą opinię o instalacji gazowej: jako drugie auto mam w domu TDI i jazda wychodzi drożej niż na gazie, osiągi też są słabsze niż w 1.8T... :hi: pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jechalysmy z kolezanka w trase, ona ma lagune 1.9 TDI ja A4 1.6 z 1998. Moja na gazie wychodzila tylko niewiele taniej niz jej, ale faktem jest ze silnik 1.6 do ekonomicznych nie nalezy... :( I faktycznie po miescie spala mi do 14 litrów gazu, a w trasie do 12 ( na benzynie to bylo odpowiednio 11 i 9/10 l )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij. Przez najbliższe kilka lat LPG to marzenie w FSI.

Chyba się mylisz !

http://www.elpigaz.com/?p=/pl/menu/5/11/index

Tak, ale sam przyznajesz, że wiedza gazowników w tym temacie jest znikoma i choćby pod tym względem potrzeba jeszcze sporo czasu na zmiany. Ja przynajmniej nie zaryzykowałbym takiego eksperymentu w aucie za ok. 70tys. zł.

Pozatym, podejrzewam że koszty takiej instalki nie zachęcają do montażu. Jak to wygląda cenowo, orientujesz się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wygląda cenowo, orientujesz się?

Konkretów nieznam, ale instalacja niejest dużo droższa od zwykłej sekwencji, ponieważ różni się praktycznie sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jechalysmy z kolezanka w trase, ona ma lagune 1.9 TDI ja A4 1.6 z 1998. Moja na gazie wychodzila tylko niewiele taniej niz jej, ale faktem jest ze silnik 1.6 do ekonomicznych nie nalezy... :( I faktycznie po miescie spala mi do 14 litrów gazu, a w trasie do 12 ( na benzynie to bylo odpowiednio 11 i 9/10 l )

Wiolea jedź do jakiegoś dobrego zakładu montującego gaz, poproś o pełną regulację łącznie z ustawieniem ciśnienia na parowniku oraz o wymianę filtra gazu. Koszt około 50 zł. Warto też wymienić filtr powietrza jeśli dawno nie był wymieniany. Twoje a4 nie spali więcej niż 9 na trasie i 12 w mieśce. Pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jechalysmy z kolezanka w trase, ona ma lagune 1.9 TDI ja A4 1.6 z 1998. Moja na gazie wychodzila tylko niewiele taniej niz jej, ale faktem jest ze silnik 1.6 do ekonomicznych nie nalezy... :( I faktycznie po miescie spala mi do 14 litrów gazu, a w trasie do 12 ( na benzynie to bylo odpowiednio 11 i 9/10 l )

wiolea ja tam nie chcę Cię straszyć ale też mam takie auto gaz sekwencyjny OMVL Dream XXI i spala mi na maxa 11 l po mieście średnio do 10l w trasie przy 140 km/h z klimą wychodzi mi 8l więc coś masz chyba pokićkane z tą instalacją :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij. Przez najbliższe kilka lat LPG to marzenie w FSI.

Chyba się mylisz !

http://www.elpigaz.com/?p=/pl/menu/5/11/index

Mateogda, oczywiście wiesz, jak wygląda testowanie takich produktów w Polsce??

Wypuszcza się coś na rynek, a potem czeka na chętnego, który to zainstaluje.

Jak się uda, to jesteśmy super, a jak się nie uda, to wypinamy na niego d... i mówimy, że niepotrzebnie zakładał i nie ma umiejętności.

Temu, któremu się nie udaje zwykle przychodzi urzędnik i zabiera uprawnienia, bo ze względu na to, że zniszczył silnik wart spora sumkę pieniędzy właściciel samochodu wytacza mu sprawę.

A jakieś tam testy laboratoryjne? Oczywiście nie mogą uwzględniać wszystkich możliwości użytkowania tego silnika oraz tak długiego okresu, więc wtedy jest wsio w pariadku.

Oczywiście zaraz wszyscy powiedzą, że to nie tak, że nie znam sie, nie mam racji.

Dziwną mam mentalność i tak już jest, że dla mnie rozwiązanie takie, że silnik zużywa mniej benzyny, bo mu się wzbogaca mieszankę podając wcześniej LPG nie jest rozwiązaniem.

Jak mam przełączone na gaz to chcę jechać tylko na nim, a nie na gazie i na benzynie.

W moim audi 80 kiedyś właśnie miałem tak, że jechał na raz na Pb i LPG ale to była objaw zepsutego emulatora, który nie odłączał wtryskiwaczy. :wink4:

Oczywiście w myśl "nie uwierzę póki nie zobaczę" jakbym zrobił takim samochodem 100 tys km bez awarii związanej z temp. wewnątrz cylindra, to przekonam się o słuszności takiego rozwiązania.

Natomiast mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa przez wtryskiwacz lub mniejsza ilość cykli spowodowana okresowym jego wyłączaniem moim zdaniem prowadzi do zbytniego nagrzewania się wtryskiwacza. Efekty tego nie chciałbym raczej poznać. Chociaż ładnie się wtedy zaokrągla końcówka wtryskiwacza. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując. Ja mam u siebie w 3.0 V6 założoną instalkę PRINSA z japońskimi wtryskami KEIHIN i jest bombowo. Byłem na hamowni Pb-223PS, LPG-217PS. Ubytek mocy i momentu totalnie nie wyczuwalny. Spalanie na poziomie +1 więcej niż na Pb. Wtryski gazowe pracują ciszej niż benzynowe. Butla w koło, wlew pod klapkę i wio. W garażu podziemnym gdzie mam czujki nadmiaru spalin żadnych problemów. Na przeglądach analiza spalin wzorowa. Odcięcia obrotów nie ma, tak więc można kręcić aż się przekręci. Nic dodać nic ująć. Zrobiłem na tym już 25tys km i nic. Bardzo dobry program diagnostyczny do tej instalki. Jedyny ból to cena - 5200zł. Ale mi się już zwrócił.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateogda, oczywiście wiesz, jak wygląda testowanie takich produktów w Polsce??

.....

Dlatego poczekamy.... i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie założyłem BRC i jadąc na trasie od gazowników auto spaliło mi 8 literków, jechałem powoli do 100kmh, ale juz po kilku dniach miejskiego pieca wyszło 17/100km, a dziś przejechałem 60kilometrów i zatankowałem... :shocked: weszło 14litrów... nie wiem czy to kwestia regulacji czy coś innego... wszyscy piszą jakie to mają oszczędne samochody, ja tego nie widzę... chyba ,że się taskamy po mieście jak kapelutek, to wtedy i na benzynie zamknę go w 10litrach. Miałem wcześniej diesla i też wszystkim paliły 7-8 po mieście... ja miałem 130 ps w automacie 1oś - auto paliło 11-12.5 po mieście. Duże trochę te rozbieżności, teraz jak rozmawiam z kolegami z forum, z którymi widujemy się w realu, też okazuje się , że ich auta palą lekko 12 po mieście... także biorąc pod uwagę techniczne rozbieżności w spalaniu aut często wynoszące drugie tyle dzieląc przez deklaracje zapytanych osób, które też różnie przeliczają spalanie swoich samochodów... wychodzi na jedno- kupisz - zobaczysz. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kepasa zgadzam się :good:

Jak słysze, że komuś 1.9 TDI w A4 spala 5-6 litrów w mieście to śmiech mnie ogarnia.

Mi 1.8T na trasie schodzi poniżej 10 gazu ale w mieście trudno poniżej 12, (schodze poniżej 12 jak jeżdże do 4 tys obrotów), ale nie mówie że sie nie da. Jak jeżdże szybko to i z 15 łyka, ale średnio trasa - miasto koło 11-12 litrów wychodzi przy normalnej jezdzie. Jak twoja pali 15-17 litrów przy przeciętnej jezdzie to jedź na regulacje, zawsze po założeniu gazu i przejechaniu kilkuset kilometrów warto pojechać, tymbardziej że to Cie nic nie powinno kosztować... a z tym 60 km przejechanych i 14 litrach spalonego paliwa to spróbuj jeszcze raz sprawdzić spalanie, bo to daje 23 l/100 km, no chyba że cały czas butowałeś do odcięcia...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja żeby nie dawać nowego wątku niepotrzebnie podepnę się pod ten juz istniejący aczkolwiek neico leciwy temat :)

Właśnie zakupiłem A4 B7 1.8T i mam zamiar w ciagu 2 tyg założyć do niego LPG. Wydaje mi się ze pojadę do warsztatu z linku wrzuconego ponizej

cennik autogaz

Co sądzicie o STAGu w połączeniu z tym silnikiem? Miał ktos jakies doswiadczenia? Zastanawialem sie nad ta wersja premium bo nie chodzi tu o 200 czy 300zł wole dorzucic a zeby było tak jak powinno byc czyli dobrze :)

Wczesniej smigalem Laguna II na Landi Renzo i ogolnie było spoko tylko czasami jakies mocniejsze szarpniecie (przy przechodzeniu na LPG na zikmnym silniku)aczkolwiek domyslam sie ze to wina gazownika ze nie wyregulował mi odpowiednio (pomimo kilku prob)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja żeby nie dawać nowego wątku niepotrzebnie podepnę się pod ten juz istniejący aczkolwiek neico leciwy temat :)

Właśnie zakupiłem A4 B7 1.8T i mam zamiar w ciagu 2 tyg założyć do niego LPG. Wydaje mi się ze pojadę do warsztatu z linku wrzuconego ponizej

cennik autogaz

Co sądzicie o STAGu w połączeniu z tym silnikiem? Miał ktos jakies doswiadczenia? Zastanawialem sie nad ta wersja premium bo nie chodzi tu o 200 czy 300zł wole dorzucic a zeby było tak jak powinno byc czyli dobrze :)

Wczesniej smigalem Laguna II na Landi Renzo i ogolnie było spoko tylko czasami jakies mocniejsze szarpniecie (przy przechodzeniu na LPG na zikmnym silniku)aczkolwiek domyslam sie ze to wina gazownika ze nie wyregulował mi odpowiednio (pomimo kilku prob)

Kolego stag idealnie wspolpracuje z tym 1.8T, premium sobie odpusc bo to nic nie daje oprocz pustej kieszonki.

Wazne jest strojenie instalacji lpg a nie dodatkowe wodotryski.

Tak samo montaż musi byc profesjonalny, jak pojedziesz do druciarza to nigdy nie bedzie dobrze dzialalo , wiecznie bedzie strojenie i wiecznie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...