remko Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Witam wszystkich, Jestem nowy na tym forum, przeglądałem je wcześniej ale dopiero teraz się zarejestrowałem. Niebawem zamierzam zakupić moje wymarzone auto, czyli A4 B8 Kombi. W zależności od okazji celuję w rocznik 2009-2010. Zależy mi na tym aby ominąć jednostkę TDI 143 KM i pójść nieco wyżej. W tym momencie moje typy to 2.0 TDI 170KM oraz jeden benzynowy 2.0 TFSI 180KM. Jak o tym pierwszym można znaleźć sporo informacji, tak o benzynie 2.0 180KM praktycznie nic.. Mimo sporego wydatku na samochód zależy mi jednak również na oszczędnościach w spalaniu, gdyż robię minimum! 30 tyś. rocznie. 211KM w TFSI ma duże spalanie moim zdaniem a o 180KM nic nie mogę znaleźć (oprócz danych katalogowych). Wydaje mi się, że spalanie powinno być bardzo podobne przy TDI 170KM jak w benzynie 180KM. Jeśli ktoś z Was ma taką jednostkę prosiłbym o wypowiedź w tym temacie + wrażenia z jazdy jeśli chodzi o silnik. Dzięki i pozdrawiam!
dziadek Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 2.0tfsi 211 i 180 to ten sam silnik i spalanie bedzie bardzo podobne jezeli bierzesz pod uwagę wersje 180 to zastanów sie na 1.8 Tfsi - przynajmniej problemów z paleniem oleju sobie oszczędzisz ...
griga-st Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Z tego co w necie wyczytałem to 179KM różni się od 211KM tylko softem i tym ze przy zamówieniu 4k euro tańsza była:facepalm: Tunerzy traktują obie wersje jednakowo:ABT Sportsline car configurator 1.8 Tfsi - przynajmniej problemów z paleniem oleju sobie oszczędzisz ... Turbina musi trochę braćSzukaj model `11(od 07.10) i będzie pan zadowolony:wink:
remko Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Dzięki za podpowiedzi.. Poczytałem zatem trochę o wersji 1.8 160 KM. Jak na razie same plusy widzę w takim modelu w stosunku do TDI: Lepsza kultura pracy, cichy, mniejsze koszty podczas użytkowania (usterki, bolączki Diesla, itp), poza tym łatwiej trafić na przebieg połowę niższy niż w TDI przy podobnej cenie.. Poczytałem również o średnim realnym spalaniu na poziomie 6,5 - 8,0 litra. Jeśli faktycznie tak byłoby to spalanie praktycznie takie samo jak przy Dieslu a minimalnie wyższe choćby od wersji TDI 143 KM. Czy tak faktycznie jest ze spalaniem tego motoru? Czy mógłby wypowiedzieć się jakiś użytkownik takiej wersji? Dzięki i pozdrawiam.
dziadek Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Ja mam średnie 8.3 przy jezdzie 50/50 a mój silnik w/g producenta pali o 20% mniej niż te 1.8 Tfsi z przed liftingu wiec sam sobie odpowiedz czy to jest podobne do diesla ...w/g mnie różnice przy dieslu widać dopiero na trasie no ale tak powinno byc ze diesla sie nie kupuje do miasta ... 1.8tfsi spali mało , nawet jak diesel ale musi byc bardzo delikatnie traktowane a przecież nie o to chodzi
griga-st Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Możemy tutaj następne sto stron o spalaniu pisać, ale opowieści o poprawie sprawności silnika o 20% można tylko w swerze pobożnych życzeń zostawić Zostaje tylko waga, Cx(opór powietrza) i opory toczenia. O ciężkiej nodze nie wspomnę. Mi 2.0 pali więcej niż 1.8 w B7. A tez pisali o przełomie i takie tam. Wydaje mi się ze jeżdżę spokojniej jak jeszcze kilka lat temu:decayed:. +30kkm rocznie to jednak myślę: diesel.
dziadek Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Możemy tutaj następne sto stron o spalaniu pisać, ale opowieści o poprawie sprawności silnika o 20% można tylko w swerze pobożnych życzeń zostawić Zostaje tylko waga, Cx(opór powietrza) i opory toczenia. O ciężkiej nodze nie wspomnę. Mi 2.0 pali więcej niż 1.8 w B7. A tez pisali o przełomie i takie tam. Wydaje mi się ze jeżdżę spokojniej jak jeszcze kilka lat temu:decayed:. +30kkm rocznie to jednak myślę: diesel. Lubie to ...but butowi nierówny
remko Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2013 W tym momencie zaświeciło w końcu zielone światełko pewności, że musi a w zasadzie powinien być to Diesel.. Jak wspomniałem, robie minimum 30 tyś. km, a żeby robić taki przebieg wiadomo - trzeba jeździć w trasach. Być może w większości po Polsce ale mimo niewielkiej liczby autostrad to jednak trasa. W tym momencie jeżdżę Mondeo Kombi 2.0 TDCI 140 KM i wiem, że nie lubię "niedzielnej" jazdy. W większości na autostradach jestem cały czas na lewym pasie a i po mieście jestem mistrzem (niestety) w radarach, co o czymś świadczy. Mój Mondeo średnie spalanie notuje na poziomie 6,5l (czasem nawet mniej), więc aby się nie rozczarować muszę chyba NIESTETY odpuścić benzynę w jakimkolwiek motorze.. Moim marzeniem od dawna jest audi B8, niestety drogie i sporo mniejsze od Mondeo, ale marzenia o audi z pewnością zrekompensują i spalanie i mniej miejsca.. pozdrawiam
Urban1983 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Witajcie. Mój motorek to 2.0TFSI 180KM, średnio na trasie palił mi 8L, oczywiście przy spokojnej jeździe do 100/110KM/h wyrabiałem się w okolicach 6.1L. Myślę że na trasie do prędkości 120KM/H jestem bez problemu zrobic wynik 7L (mowa o zapakowanym aucie). Obecnie po chip tuningu na 260KM wykręciłem wynik 7,3L wracając z bukowiny tatrzańskiej do Wawy. Tam gdzie trasa była szeroka (czywi wszystkie obwodnice) stała predkość wynosiła 150KM/H, poza tymi odcinkami raczej w okolicach 90-100.
Zervos Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 1.8 TFSI 170 KM pali mi w mieście 8,5 od świateł do świateł, w trasie przy 90 - 7,2 przy 140 - 8,3 - wedle wskazań komputera, nigdy nie zweryfikowałem tego fizycznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się